Spaced Out | Hight-Tech Warp Room | Opis przejścia | Crash N. Sane Trilogy Poradnik Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Sekrety:
- Czysty klejnot #1 (Clear Gem) - Zniszcz wszystkich 60 skrzyń.
- Czysty klejnot #2 (Clear Gem) - Odblokuj wszystkie sekretne obszary i dotrzyj na koniec ostatniego z nich.
- 5 sekretnych lokacji (po jednej dla każdego kolorowego klejnotu, odblokowuje się je po kolei).
- 1 bonusowa runda.
Uwaga - Zanim rozpoczniesz ten etap postaraj się zdobyć wszystkich 5 kolorowych klejnotów w poprzednich misjach. Tylko wtedy będziesz mógł odblokować wszystkie sekretne obszary i dotrzeć dzięki temu do jednego z czystych klejnotów.
Opis:
To ostatni poziom przed walką z finałowym bossem gry Crash Bandicoot 2. Rozgrywa się on w fabryce i jest stosunkowo trudny, a to dlatego, że wiele pułapek i przeciwników rozmieszczono w miejscach znacząco utrudniających ich omijanie. Możesz też mieć dużo problemów z ukończeniem wszystkich sekretnych ścieżek, gdyż w każdej z nich trzeba popisać się dużymi umiejętnościami przy utrzymywaniu Crasha przy życiu i w trakcie ich zaliczania nie znajduje się checkpointó.
Po rozpoczęciu etapu wyrusz w prawo i od razu skup się na wskoczeniu na pokazaną na obrazku platformę. Jest to paradoksalnie bardzo trudne, gdyż jej obrzeża są rozgrzane i wejście w kontakt z nimi będzie oznaczało natychmiastową śmierć Crasha. Musisz idealnie wylądować na zielonej platformie i następnie odbić się od niej żeby doskoczyć do prawej półki.
Zniszcz pierwsze skrzynie i wyrusz w prawo. W trakcie rozgrywania tej części etapu ponownie musisz pamiętać o umiejętnym eliminowaniu pełzających robotów. W zależności od sytuacji używaj na nich standardowych ataków (Spin lub wślizg) lub wskakuj na nie.
Bardzo szybko dotrzesz w pokazane na obrazku miejsce. Jeśli zebrałeś niebieski klejnot w startowej misji Turtle Woods to możesz się stąd przenieść do pierwszej spośród aż pięciu sekretnych lokacji. Do kolejnych ukrytych obszarów będziesz awansował po kolei i za każdym razem wymagane będzie dysponowanie odpowiednim klejnotem. Oto ich opisy:
- Niebieska sekretna lokacja - Oprócz pracujących tłoków uważaj na zawieszone w powietrzu roboty. Musisz na nie w odpowiednich momentach wskakiwać i używać dalekich skoków po tym jak się od każdego z nich odbijesz. Po drodze gromadź oczywiście dodatkowe życia.
- Zielona sekretna lokacja - Uważaj na mijane płyty naciskowe, które doprowadzają do pojawiania się kul energii. Możesz je niszczyć atakami Spin i w dokładnie taki sposób pozbądź się ostatniej kuli energii zanim zaatakujesz prawego robota.
- Żółta sekretna lokacja - Ostrożnie przeskakuj na zielone platformy z rozgrzanymi obwódkami, których nie możesz w żadnym momencie dotknąć. Zbieraj też kolejne dodatkowe życia.
- Czerwona sekretna lokacja - Spychaj napotykanych naukowców z tarczami jeszcze w trakcie wykonywania skoków żeby nie dotknąć którejś z płyt naciskowych (przywołują one kule energii).
- Fioletowa sekretna lokacja - Nie ma tu żadnych pułapek. Wkrocz jedynie do pomieszczenia z czystym klejnotem (Clear Gem). Po jego zdobyciu najlepiej popełnić samobójstwo, a powrócisz do głównej części fabryki i będziesz mógł kontynuować odnajdywanie skrzyń do zniszczenia (klejnotu nie stracisz w momencie śmierci).
Zajmij się badaniem obszarów na prawo od miejsca, w którym mogłeś przenieść się do pierwszej tajnej lokacji. W jednej z kolejnych sekcji fabryki natrafisz na pełzającego robota, który podróżuje pod nową platformą z rozgrzaną obwódką. Najlepiej jest wykonać w odpowiednim momencie skok w prawo żeby ominąć oba te zagrożenia.
Dotrzesz do pokazanego na obrazku obszaru z sześcioma pracującymi tłokami. Najważniejsza informacja jest taka, że tylko te na obrzeżach całkowicie uderzają w ziemię. Po ustawieniu się gdzieś w środku zaczekaj na właściwy moment na to żeby naskoczyć na przebywającego tu robota.
Odblokuj nowy checkpoint i kieruj się dalej w prawo przeskakując nad mijanymi zielonymi skrzyniami. Przebywające w tej okolicy nowe pełzające roboty możesz eliminować lub nad nimi również wykonywać (perfekcyjnie wymierzone) skoki. W dalszej części przemarszu wpadniesz też na naukowca z tarczą. Zacznij w niego uderzać żeby zepchnąć go na jedną z zielonych skrzyń.
Po odblokowaniu nowego punktu kontrolnego wykonaj daleki skok na prawą niższą półkę, ale dopiero gdy widoczny na niej robot oddali się w prawo. Równie precyzyjny musi być kolejny tego typu skok, a to dlatego, że oprócz robotów musisz też unikać tu kontaktu z rozgrzanymi rurami. Przebiegnij pod nowymi pracującymi tłokami i w pokazanym na obrazku miejscu wskocz do dziury żeby przystąpić do bonusowej rundy.
W bonusowej rundzie podróżuj w prawo i pilnuj się w tych miejscach, w których pracują tłoki, bo można łatwo zderzyć się z jedną ze skrzyń z nitrogliceryną. Kawałek dalej znajduje się wieża z obrazka 2. Musisz tu najpierw bezbłędnie uderzyć w skrzynię z dodatkowym życiem, a następnie szybko wdrapać się na szczyt wieży żeby poniszczyć brązowe skrzynie uderzając w nie całym ciałem.
W końcowej części bonusowej rundy dotrzyj do skrzyń z jabłkami, które zawieszone sąnad przepaścią. Dokładnie licz tu liczbę odbić żeby nie zaliczyć przez przypadek upadku w przepaść (alternatywnie mógłbyś też najpierw spróbować poniszczyć górne skrzynie i dopiero po nich zająć się dolnymi).
Po powrocie do głównej części fabryki wyrusz dalej w prawo i przypilnuj się w miejscu gdzie wykonuje się pierwszy wślizg. Jest tu płyta naciskowa sprowadzająca kulę energii i nie możesz zatrzymać się w tym miejscu. Kolejna płyta jest po prawej stronie między dwoma rozgrzanymi rurami (obszar ten pokazujeą powyższy obrazek). Wyląduj na niej i użyj ataku Spin żeby zniszczyć zbliżającą się kulę energii.
Omiń dolnego robota i ponownie uważaj na płytę naciskową umieszczoną pomiędzy dwoma rurami. Odblokuj punkt kontrolny i w odpowiednim momencie wykonaj daleki skok w prawo, który pozwoli ci uniknąć płyt naciskowych i robota oraz przebiec pod pracującym tłokiem.
Ponownie wskocz na płytę zlokalizowaną pomiędzy gorącymi rurami i odbij w odpowiednim momencie lecącą w stronę Crasha kulę. Po prawej stronie są fioletowy kryształ, ostatnie zwykłe skrzynie oraz metalowa skrzynia z wykrzyknikiem, która zdetonuje ominięte zielone skrzynie.
Idealnie wskocz na nową zieloną platformę z rozgrzaną obwódką (powyższy obrazek). Zeskocz z niej w takim momencie żeby móc zacząć bezpiecznie uderzać w naukowca z tarczą i zepchnąć go w przepaść. Na sam koniec pozostało ci już tylko ominąć pracujący tłok i umieszczoną pod nim ostatnią płytę naciskową. Tuż obok jest korytarz prowadzący do portalu kończącego poziom.
Uwaga - Po ukończeniu tego etapu czeka Cię walka z finałowym bossem gry - doktorem Neo Cortexem. Została ona opisana w odrębnym rozdziale poradnika.
Uwaga - Po tym jak pokonasz Neo Cortexa i zaliczysz grę w 100 procentach (swoje postępy możesz sprawdzać na ekranie pauzy) możesz obejrzeć ukryte zakończenie gry. Powróć w tym celu do dowolnej sali z portalami i wyrusz na najwyższe, niedostępne wcześniej piętro. Załączy się tam automatycznie nowy filmik.