Native Fortress | Crash Bandicoot - N. Sanity Island Poradnik Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Ostatnia aktualizacja: 4 lipca 2017
Sekrety:
- Czysty klejnot (Clear Gem) - Zniszcz 48 skrzyń. Wymagany czerwony klejnot z etapu Slippery Climb.
- Bonusowa runda: Tawna - Zbierz 3 tokeny z jej podobizną.
Opis:
To zdecydowanie najtrudniejszy etap spośród wszystkich z pierwszej wyspy i śmiało może on też "konkurować" pod względem stopnia trudności z wieloma poziomami z dalszej części gry. Na etap ten składa się cała masa pułapek, które na dodatek w wielu przypadkach wymuszają konieczność wykonywania serii bezbłędnych i idealnie wymierzonych skoków. Nie przejmuj się jeśli przy pierwszym podejściu stracisz tu mnóstwo żyć, bo jest to w pełni zrozumiałe. Na szczęście sam etap nie jest bardzo długi i dzięki temu powtarzanie go celem uzyskanie lepszych rezultatów nie jest aż tak męczące.
Początkowa część tego etapu nie zapowiada jeszcze "horroru" jaki czeka Cię później. Podczas wspinaczki zadbaj jedynie o to żeby odbić się od żółwia, który podróżuje pod jedną ze skrzynek nadających się do zniszczenia. Nie warto się też jakoś szczególnie śpieszyć w obszarze z obracającymi się platformami. Przywracaj do pożądanej pozycji tylko te najbliższe obrotowe półki, a nie kilka na raz, bo możesz wtedy nie zdążyć z dotarciem do nich.
Jednym z pierwszych naprawdę problematycznych miejsc jest spotkanie z tubylcem z powyższego obrazka. Wykonaj tu skok jeszcze w trakcie zjazdu po śliskim podłożu. Dzięki temu nie tylko nie zostaniesz odepchnięty przez wroga, ale wylądujesz na jego tarczy i będziesz mógł zniszczyć zawieszoną wyżej skrzynkę z ekstra życiem.
Kontynuuj podróż, w trakcie której unikaj kontaktu z kolcami oraz płomieniami. Po drodze do zniszczenia będzie też wieża ze skrzyń (powyższy obrazek) i należy tu koniecznie odnotować, iż dolny obiekt to skrzynia TNT. Postaraj się zdobyć dwa dodatkowe życia i następnie szybko odskoczyć na śliską lewą platformę w oczekiwaniu na eksplozję. Możesz wyruszyć dalej, ale zdecyduj się na taki krok dopiero gdy małpa z sąsiedniej platformy oddali się.
Nieco dalej natrafisz na ostatniego trzeciego tokena Tawny i będziesz mógł rozegrać bonusowy poziom. W dodatkowej rundzie trzeba zniszczyć tylko pięć skrzynek, aczkolwiek część z nich jest usytuowanych nad przepaścią (do jednej z nich musisz się ponadto katapultować).
Zalicz nową długą wspinaczkę, która doprowadzi Cięd o punktu kontrolnego. Zaczniesz tu podróżować w lewo i w tym momencie rozpocznie się najtrudniejsza część etapu.
Niedługo po rozpoczęciu przemarszu w lewo będziesz musiał kilka razy odbić się od pokazanego na obrazku żółwia, bo tylko tak zniszczysz skrzynkę z jabłkami. Kawałek dalej rozstawiony jest jeden z tubylców i musisz się bardzo pilnować żeby nie zepchnął on Crasha z półki, bo prawie na pewno będzie to równoznaczne ze śmiercią bohatera. W trakcie przeprawy nie zapominaj o tym, że podczas przemieszczania się po śliskich półkach możesz próbować (na krótką chwilę) zawracać i wyczekiwać dzięki temu na lepszy moment do oddania skoku.
Uwaga - Istnieje też alternatywna ścieżka. Po odbiciu się od żółwia z zamiarem zniszczenia skrzynki z jabłkami możesz trzymać górny kierunek. Dotrzesz dzięki temu do sekretnego obszaru za palisadą. Wyruszając w lewo ominiesz część pułapek czekających na Crasha (niestety nie przejdziesz w ten sposób aż na sam koniec etapu).
W pokazanym na obrazku miejscu należy umieścić czerwony klejnot i dla przypomnienia ten sekretny obiekt możesz odblokować dzięki perfekcyjnemu (czyli bez zgonów i niszcząc wszystkie skrzynie) zaliczeniu etapu Slippery Climb z dalszej części gry. Użycie tego obiektu uruchomi w tym miejscu windę i uzyskasz dostęp do zupełniego nowego obszaru w chmurach gdzie do odnalezienia są dodatkowe skrzynki. Po zlokalizowaniu ich wszystkich OSTROŻNIE powróć na dół tą samą drogą.
Najtrudniejszy moment tego etapu czeka Cię tuż po odblokowaniu pokazanego na dołączonym obrazku ostatniego punktu kontrolnego. Są tam trzy malutkie półki, na których pojawiają się płomienie. Musisz rozpocząć przeskakiwanie na kolejne platformy w idealnym momencie, by zdążyć z opuszczeniem ich zanim Crasha dosięgnie na nowo rozpalony ogień.
Sama końcówka jest już banalnie prosta. Zalicz krótką wspinaczkę, w trakcie której w ramach "rekompensaty" za nadszarpane nerwy odnajdziesz aż trzy skrzynie z dodatkowymi życiami. Ostatni zestaw skrzyń będziesz mógł zniszczyć lądując na nich po dalekim skoku, ale na szczęście w trakcie pozbywania się ich życie Crasha nie znajdzie się już w niebezpieczeństwie.