Shadow Whip - Bicz Cienia | Uzbrojenie i ulepszenia poradnik Castlevania: Lords of Shadow 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Shadow Whip - Bicz Cienia
Opis
Pierwsza dostępna w grze broń, z której możesz korzystać do woli (nie wymaga żadnego zasobu do użycia), choć jednocześnie pozbawiona jest jakichkolwiek dodatkowych zdolności, jak zamrażanie / leczenie Miecza Pustki czy przebijanie pancerza / zadawanie większy obrażeń Szponów Chaosu. Broń ta oferuje największy zasięg ataku.
Bicz Cienia leży po środku, jeśli chodzi o główne uzbrojenie - ataki wyprowadzane za jego pomocą są szybsze niż w przypadku Szponów Chaosu i zadają dużo większe obrażenia niż Miecz Pustki. Walka tą bronią jest także jedynym sposobem na generowanie paska skupienia (Focus Bar) - użycie innej broni lub jakiejkolwiek umiejętności resetuje wspomniany pasek.
Ciosy, ulepszenia i zalecana droga rozwoju
Odblokowywanie i ulepszanie ciosów w przypadku Bicza Cienia jest dużo mniej kosztowne, niż w przypadku Miecza Pustki i Szponów Chaosu, dlatego możesz pozwolić sobie na odblokowanie wszystkich dostępnych ataków. Oto krótki opis, przedstawiony w zalecanej kolejności odblokowywania:
- Combined Whip - umiejętność, która dostępna jest dla ciebie od początku, jednak możliwe jest ulepszenie, które rozwija ją, dodając dodatkowy atak na końcu. Warto kupić ulepszenie, gdyż nie jest ono kosztowne, a jest to jedna z głównych umiejętności, z których będziesz korzystał - pozwala na wyprowadzenie serii szybkich ataków, skutecznych przeciwko mobilnym, słabo opancerzonym celom.
- Combined Sweep - jest to odpowiednik umiejętności opisanej wcześniej, lecz wykorzystuje atak obszarowy, zamiast bezpośredniego, przez co skuteczniejszy jest przeciwko grupie słabo opancerzonych przeciwników. Umiejętność ta także jest dostępna od początku, lecz posiada ulepszenie, które powinieneś nabyć jak najszybciej, gdyż wzbogaca umiejętność o kilka dodatkowych ataków.
- Rising Whip - atak bezpośredni, pozwalający wyrzucić trafionego wroga w powietrze, gdzie stanie się podatny na twoje pozostałe ataki powietrzne i nie będzie miał możliwości kontrataku. Jest to bardzo skuteczny atak na wszystkich przeciwników, ale przydaje sie szczególnie na tych dysponujących dużą mobilnością lub umiejętnościami pozwalającymi swobodnie poruszać im się po polu walki (np. teleportacją) - w powietrzu nie są w stanie z nich skorzystać, co znacznie ułatwia walkę. Po skutecznym ataku, skorzystaj z Aerial Whip.
- Rising Sweep - atak obszarowy, odpowiednik opisanego wcześniej, z tą jednak różnicą, że prócz wroga będącego bezpośrednio przed tobą, wyrzuca w powietrze także pobliskich przeciwników, co przydaje się w walce z chmarą małych wrogów, którzy atakują cie ze wszystkich stron. Po skutecznym ataku skorzystaj z Aerial Sweep.
- Aerial Whip - bezpośredni atak powietrzny, pozwalający na zadawanie obrażeń i "przytrzymanie" wroga w powietrzu na dłużej. Świetnie nadaje się do zastosowania po skutecznym Rising Whip. Zakończ ten atak za pomocą Guillotine, by zmaksymalizować zadawane obrażenia.
- Aerial Sweep - odpowiednik wyżej wspomnianego ataku, z tą różnicą, że przydaje się wtedy, gdy uda ci się w walkę powietrzną wciągnąć więcej niż jednego wroga (szczególnie, gdy nie znajduje sie bezpośrednio przed tobą). Zastosuj ten atak po skutecznym Rising Sweep i zakończ go Smashing Sweep.
- Guillotine - bezpośredni atak kończący, którym po walce powietrznej sprowadzisz wrogów na ziemię. Atak zadaje bardzo duże obrażenia (szczególnie po ulepszeniu, które powinieneś nabyć jak najszybciej). Najlepiej zastosować go po udanym Aerial Whip.
- Smashing Sweep - obszarowy atak kończący, ponownie odpowiednik poprzednio opisanego ataku Guillotine, z tą różnicą, iż przydaje się jako zakończenie walki powietrznej z większą liczbą przeciwników. Najlepiej zastosować po udanym Aerial Sweep.
- Sustained Whip - umiejętność zadająca bardzo duże obrażenia, zbliżone do tych zadawanych przez Szpony Chaosu. Dodatkowo, umiejętność ta ma możliwość przebicia lekkiego pancerza wroga (gdzie zwykłe ataki się odbijają), a ostatni atak ma szansę na przebicie bloku.
- Counterstrike Whip - bezpośredni atak, którzy zastosować możesz po udanym bloku zsynchronizowanym. Pozwala on zadawać dużo większe obrażenia niż podczas wykonywania zwykłych ataków i przydaje się na pojedyncze, mocno opancerzone cele.
- Counterstrike Sweep - obszarowy atak, odpowiednik powyższego, lecz przydatny w wypadku, gdy po udanym zsynchronizowanym bloku w pobliżu twojego głównego celu kręcą się jeszcze inni wrogowie, szczególnie, gdy nie są zbyt mocno opancerzeni.
- Somersault - umiejętność pozwalająca ci przeskoczyć nad wrogiem, by wylądować za jego plecami.
- Somesault Whip - umiejętność, której możesz użyć po skutecznym Somersault'cie. Nieoceniona podczas walki z wolnymi, ciężko opancerzonymi celami, które blokują twoje ataki frontalne, jak np. Riot Mech czy Dungeon Jailer.
- Sustained Sweep - umiejętność bardzo sytuacyjna, gdyż ma dość mały zasięg ataku (wrogowie bezpośrednio przed i za tobą zostaną trafieni, ale nikt po za tym) i mimo sporych obrażeń, jakie zadaje, nie jest zbyt skuteczna podczas większości starć. Możesz zakończyć tą umiejętność wcześniej, wyprowadzając morderczy atak, przebijający blok i zadający ogromne obrażenia.