Misja 2 - The Three Gorgons | Kampania - opis przejścia poradnik Castlevania: Lords of Shadow 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 2 - The Three Gorgons
Tuż po rozpoczęciu zlokalizuj zwłoki żołnierza, leżące przy lewej ścianie - przy nich znajdziesz Pamiętnik. Zbierz go i udaj się do okrągłego pomieszczenia i aktywuj mechanizm po lewej stronie. Po tym, jak winda zjedzie na dół, wyjdź na zewnątrz by aktywować scenę. Po tym jak dobiegnie końca, zbierz Klejnot Pustki ze Skrzyni Bólu, która znajduje się na wprost od twojej aktualnej pozycji. Po zebraniu znajdźki, biegnij w kierunku znacznika na mapie, by rozpocząć krótką scenę i walkę z nowym wrogiem.
Dungeon Jailer to silny, ciężko opancerzony przeciwnik. Jako iż nie dysponujesz jeszcze mocą Chaosu, która pozwala niszczyć wrogi pancerz, najskuteczniejszą metodą jest poczekanie do momentu, aż potwór zaatakuje szarżą. Odskocz wtedy na bok, a przeciwnik wbije się w ścianę, odsłaniając swoje plecy, możesz swobodnie atakować. Stwór będzie ogłuszony przez kilka sekund, więc możliwe, że cały proces będziesz musiał powtórzyć więcej jak raz. Rozpraw się najpierw z jego małymi pomagierami, gdyż przeszkadzają one w walce i dodatkowo Jailer może je w ciebie "wystrzelić". Po pokonaniu wroga wypadnie z niego Klucz Podziemi (Dungeon Key) - jest to jeden z dwóch sposobów na zdobycie tego przedmiotu (drugim jest kupienie go w sklepie, do którego dostęp uzyskasz później). Klucz Podziemi jest wymagany w kilku miejscach (będzie tam do pokonania Jailer), a także potrzebny jest do uzyskania kilku przedmiotów (na ogół sporej ilości doświadczenia) - trafiłeś na taki punkt, w postaci dziurki od klucza, w poprzedniej misji.
Użyj klucza do aktywacji wskazanego mechanizmu, a następnie otwórz za jego pomocą drzwi. Nie przechodź jeszcze przez nie, tylko podejdź do zamkniętej bramy na lewo od nich (po przeciwnej stronie do przejścia, z którego przyszedłeś) i aktywuj mechanizm ofiarując swoją krew. Po chwili brama się otworzy - tuż za nią, przy ścianie po prawej stronie leży żołnierz, a przy nim kolejny Pamiętnik. Wróć teraz do pomieszczenia i otwórz drzwi na prawo od tych, za którymi znalazłeś żołnierza (te które zostały otwarte za pomocą mechanizmu wykorzystującego Klucz Podziemi).
Od autora: ten akapit (i miejsce, do którego prowadzi) jest opcjonalne, gdyż nie możesz tam zbyt wiele zrobić - niemniej jednak warto się tam udać, by zapamiętać te miejsca, ponieważ później tam wrócisz. Podążaj w lewo, w stronę znacznika - po chwili trafisz na ołtarz do aktywacji Medalionu Białego Wilka. Przyzwij go, a następnie wdrap się po ścianie do miejsca, w którym się znajduje (na lewo od miejsca, w którym aktywowałeś medalion). Możesz się także wdrapać na górę, gdzie znajduje się znajdźka, ale wymaga Klucza Podziemi do aktywacji, którego ty obecnie nie posiadasz. Niemniej jednak zapamiętaj to miejsce, bo później tu wrócisz i dostań się do miejsca, w którym czeka na ciebie wilk. Zostaniesz przeniesiony do miejsca, w którym w tym momencie niewiele możesz zrobić, dlatego ponownie przyzwij wilka i wróć do zamku.
Udaj się na prawo od bramy, którą wyszedłeś (z pomieszczenia, w którym znajduje się mechanizm otwierający drzwi) wskocz na skałę, a następnie wejdź na krótką kamienną kładkę, która zwrócona jest w kierunku wiszącego łańcucha. Wskocz na wspomniany łańcuch i wspinaj się do góry - wspinając się na niego ściągasz go w dół, z czasem z coraz większą szybkością, co w pewnym momencie nie pozwoli ci piąć sie do góry. By wyhamować łańcuch zeskocz co jakiś czas na uchwyt po lewej stronie i wróć na niego, gdy się zatrzyma, by wspiąć się wyżej. Gdy znajdziesz się na samej górze, zeskocz na lewo i dostań się na kolejny, lecz tym razem nie zeskakuj na prawą stronę, by go wyhamować - poczekaj aż opadnie (a ty razem z nim) na tyle nisko, byś mógł zeskoczyć na uchwyt po lewej stronie. Kontynuuj wędrówkę aż dotrzesz do 3 wiszących koło siebie łańcuchów.
By dostać się na górę przeskakuj pomiędzy nimi (poruszając się pod skos), aż dotrzesz na tyle wysoko, by móc zeskoczyć na grunt po lewej stronie. Teraz czeka cię przeskakiwanie po kominach, by dostać się na drugą stronę. Pamiętaj, by nie skakać na nie w momencie, gdy wydobywa się z nich lawa (zbliżający się wybuch sygnalizowany jest parowaniem z komina) i pamiętaj, że niektóre z kładek po których się teraz poruszasz zawalą się po kilku sekundach od chwili jak na nie staniesz. Dostań się na drugą stronę, by aktywować punkt kontrolny i kolejną scenę.
Stań nad krawędzią i zwróć kamerę w lewą stronę - znajdziesz tam Skrzynię Bólu z Klejnotem Życia. Zeskocz na dół gdzie czeka cię krótka walka, a następnie wdrap się po ścianie po drugiej stronie dziury. Zbierz Pamiętnik z poległego żołnierza i zbliż się do podświetlonego na żółto mechanizmu. Możesz za jego pomocą utworzyć most łączący dwa różne punkty - by to zrobić, musisz dociągnąć kładkę generowaną przez mechanizm do miejsca, do którego chcesz się dostać, tak by choć jeden z segmentów dotykał krawędzi. W pierwszej kolejności udaj się na kładkę znajdującą się na wprost ciebie.
Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie