Drugi Akolita / Jeźdźcy Burzy | Bossowie | Castlevania Lords of Shadow 2 poradnik Castlevania: Lords of Shadow 2
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Drugi Akolita / Jeźdźcy Burzy
Walka ta jest nietypowa, gdyż nie będziesz walczył z samym bossem, a z kontrolowanymi przez niego potworami. Oznacza to starcie trzech na jednego, lecz jak to zwykle bywa pozory mylą i walka okaże się dużo prostsza, niż ci się wydaje.
Trzej Jeźdźcy Burzy (Raiders of the Storm) uzbrojeni są w:
- Olbrzymi taran - wróg ten charakteryzuje się mocnymi, acz bardzo powolnymi atakami, które bardzo łatwo jest sparować (chyba, że używa ataku którego nie dasz rady odeprzeć). Gdy się od niego oddalisz, zacznie atakować cię za pomocą fal energii, które stosunkowo łatwo jest ominąć, lecz nie próbuj ich blokować. Podczas walki na bliskim dystansie zwróć uwagę, gdy wróg podnosi swój taran w górę - oznacza to, że szykuje obszarowy atak, w którym uderza bronią o ziemie, tworząc rozchodzącą się we wszystkich kierunkach falę uderzeniową. Jedynym ratunkiem przed tym atakiem jest przeskoczenie go.
- Włócznię - wróg ten posiada słabsze ataki od jego sojusznika dzierżącego taran, lecz są one dużo szybsze. Oprócz tego wróg posługuje się żywiołem wiatru, który często wykorzysta w swoich atakach - dwa z nich to ataki dystansowe, które, gdy zostaniesz trafiony, rozpoczynają sekwencję QTE.
- Miecz - podobnie jak władający włócznią wróg, ataki tego przeciwnika są słabsze, ale szybkie. Oprócz tego włada on elektrycznością.
Skoncentruj się na przeciwniku władającym taranem - jego ataki są najwolniejsze i najmniej problematyczne z trio bossów. Gdy wróg szykuje swój nieblokowalny atak, przeskocz po prostu za jego plecy, a gdy uniesie do góry taran, oddal się i przeskocz powstałą falę uderzeniową. Walcząc z nim musisz wracać uwagę na jego towarzyszy, którzy będą cię atakować z oddali - staraj się unikać ich ataków.
Gdy zdrowie Akolity spadnie do wartości 2/3, rozpocznie się scena, podczas której jeden z przeciwników (ten władający elektrycznym mieczem) zostanie zniszczony - jego moc przejmie kolega władający włócznią, przez co teraz będzie dysponował mocą wiatru i błyskawic. Po tym czeka cię kolejny etap walki, który nie różni się niczym szczególnym od poprzedniego, oprócz faktu, że ubyło ci jednego zmartwienia. Doprowadź życie bossa do 1/3 wartości (walcz z tym przeciwnikiem, z którym ci wygodniej, ale łatwiejszy do pokonania jest ten dzierżący taran), by pozbyć się kolejnego przyjemniaczka - zostaniesz sam na sam z przeciwnikiem z taranem.
Wróg doładowany jest teraz prądem i wiatrem, co wiąże się z tym, że jego ataki w większość stały się niemożliwe do zablokowania - oznacza to, że czeka cię sporo unikania. Wróg zyskał też dwa nowe ataki: jeden, w którym obraca się dookoła, wymachując swoim taranem (musisz przeskoczyć atak, by uniknąć obrażeń i drugi, który jest ulepszoną wersją jego ataku powodującego falę uderzeniową - teraz fala jest po prostu wyższa, przez co trudniej ją przeskoczyć. Doprowadź życie wroga blisko zera, by rozpocząć finałowy etap tej walki. Przeciwnik odskoczy na drugi koniec areny, a ty będziesz musiał do niego dojść, omijając jego energetyczne ataki. Gdy się do niego zbliżysz, rozpocznie się sekwencja QTE, po której walka dobiegnie końca