Prolog - Castle Siege | Kampania - opis przejścia poradnik Castlevania: Lords of Shadow 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Prolog - Castle Siege
Misja, która można potraktować jako samouczek, gdyż poznasz tu większość mechanizmów wykorzystywanych w grze. Będziesz mieć także nielimitowany zasób mocy Pustki i Chaosu, więc korzystaj z nich ile chcesz. Nie ma w tej misji żadnych przedmiotów do odnalezienia.
Misja rozpoczyna się w komnacie tronowej - podejdź do bramy na wprost, by aktywować scenę, po której czeka cię walka - po szczegółowe informacje dotyczące blokowania i unikania ataków udaj się do działu "Porady - Blok, zsynchronizowany blok i unik". Po walce czeka cie scena, w której Dracul otworzy przejście.
Po wyjściu z sali tronowej, wskocz na metalowe ogrodzenie, na lewo od przepaści, by zacząć wspinaczkę, a na ekranie wyświetli się klawisz odpowiedzialny za pokazywanie ci trasy wspinaczki - zapamiętaj go i używaj często, gdyż nie raz pokaże ci on drogę do ukrytego skarbu. Zeskocz na dół, a po chwili aktywuje sie scena, po której czeka cię pierwszy boss w grze.
Boss - Paladin, runda 1
Tak jak i cała misja, jest to boss stricte treningowy - tym bardziej, iż dysponujesz nielimitowanym zasobem mocy Pustki, dzięki czemu bez końca regenerować możesz zdrowie. Atakuj cały czas bossa, starając się zablokować jego "normalne" ciosy (czyli zastosować zsynchronizowany blok) i unikać tych ataków, których nie da się zablokować (sygnalizowane są czerwonym rozbłyskiem na chwilę przed atakiem).
Gdy jego zdrowie spadnie do wartości 2/3, rozpocznie się scena przerywająca starcie. Trafisz na "pokład" machiny oblężniczej Bractwa, gdzie czeka cię starcie z mięsem armatnim, w postaci zwykłych żołnierzy. Rozpraw się z nimi, a aktywuje się scena, w trakcie której będziesz musiał w odpowiednim momencie podskoczyć.
Po chwili akcja przeniesie się "do pionu" - musisz wspiąć się na po ramieniu robota na górę. Gdy dotrzesz na samą górę, pokazane zostaną żółte punkty, w które łukiem trafić musi Paladyn. By go do tego zmusić, zawiśnij na chwilę w tym miejscu, aż na tobie pojawi się żółty celownik - wtedy odskocz w którymkolwiek kierunku, a wróg rozwali jeden z punktów. Powtórz czynność, a następnie wdrap się na górę.
Podczas wspinaczki uważaj na różne mechanizmy po drodze - jeśli wpakujesz się na jakąś śrubę, albo inny mechanizm obrotowy, zostaniesz zraniony i spadniesz na dół, co wróci cię do punktu kontrolnego. Po chwili trafisz na stały grunt, gdzie czeka cię walka i kolejne 3 żółte punkty do zniszczenia - tym samym sposobem co wcześniej. Po ich zniszczeniu użyj wskazanego klawisza, by zerwać blokujący fragment i udaj się naprzód.
Wspinaj się, aż dojdziesz do koła kręcącego się w dół - przytrzymaj się go, aż dotrzesz do miejsca, gdzie możesz zeskoczyć na lewą stronę i kontynuuj wędrówkę, by następnie wdrapać się na górę, gdzie czeka cię zniszczenie ostatnich 3 zawiasów. Zerwij osłonę, po czym czeka cię scena i drugie, ostatnie starcie z Paladynem.
Boss - Paladin, runda 2
Etap ten nie różni się niczym z wyjątkiem jednego faktu - co jakiś czas Paladyn będzie używał ataku dystansowego w kilku wariantach: rzuci w ciebie ostrzem, które będzie się poruszać poziomo (musisz je przeskoczyć), pionowo (musisz je ominąć unikiem) lub strzeli łukiem w powietrze, co po chwili ściągnie na ziemie bomby - unikaj tych miejsc, by nie odnieść obrażeń. Po chwili boss powinien paść na ziemie, a ciebie czeka długa seria scen.
Awakening
Po pokonaniu pierwszego w grze bossa, czeka cię długa seria animowanych scen, podczas których dowiesz się, że twoja postać, Dracul, nie jest już takim kozakiem. Po chwili wylądujesz na ulicy, by zauważyć, że od ostatniej twojej walki minęły setki lat. Udaj się w lewo, w stronę obserwującego cię chłopca (w tej lokacji nie masz nic do znalezienia, więc zignoruj wszystkie inne rzeczy).
Czeka cię walka z nowym przeciwnikiem. Nie trudź się, nie możesz wygrać tej walki, nie ważne jak bardzo będziesz się starał. Po chwili ktoś przyjdzie z odsieczą, a twoja postać straci przytomność. Po ocknięciu się, zlokalizuj dwójkę ludzi w pobliżu i pożyw się na jednej z osób, by odzyskać cząstkę swojej dawnej mocy.