Misja 3 - The Antidote | Kampania - opis przejścia poradnik Castlevania: Lords of Shadow 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 3 - The Antidote
Po zjechaniu windą na dół rozejrzyj się - na prawo od twojej aktualnej pozycji znajdują się zwłoki żołnierza, a przy nich Dziennikiem, a na lewo od wyjścia z windy znajduje się Stos Ofiarny (Pile of Sacrifice). Aktywuj go, by otrzymać Kleidos (więcej o nim w rozdziale o wyposażeniu dodatkowym - relikwiach). Na wprost od zwłok żołnierza, schodami na górę, znajduje się pomieszczenie z mapą świata (Map Room) - wewnątrz możesz podglądnąć i przenieść się w wybrane, odwiedzone wcześniej miejsce na mapie.
Zignoruj w tej chwili to pomieszczenie i udaj się do ołtarza, by aktywować Medalion Białego Wilka (na północny zachód od pozycji, w której znajdziesz się po aktywacji medalionu znajduje się Skrzynia Bólu i zwłoki żołnierza, jednak nie jesteś się w stanie do nich w tym momencie dostać). Dostań się do miejsca, w którym czeka na ciebie wilk i przejdź do następnej lokacji. Zeskocz na dół, użyj Magicznego Źródła by uzupełnić moc i udaj się w stronę znacznika na mapie, który prowadzi do windy (na parkingu, przez który będziesz przechodził znajduje się kilka przedmiotów, jednak brakuje ci umiejętności, by się do nich dobrać).
Gdy scena dobiegnie końca, udaj się z powrotem do windy, by wrócić na parking - uległ on jednak delikatnej zmianie, o czym wkrótce sie przekonasz. Kierując się w stronę znacznika, powinieneś trafić do uszkodzonych drzwi - rozwal je za pomocą mocy Chaosu (Chaos Bomb). Gdy spróbujesz zamrozić płomienie za zniszczonymi drzwiami, okaże się to nieskuteczne - odwróć się w prawo i zamroź wyciekającą z rury przy suficie wodę, by zatamować przeciek. Ogień w korytarzu zniknie, a tobie pozostanie udać się do windy.
Gdy scena dobiegnie końca, rozpraw się ze znanym ci już wrogiem. Z miejsca, w którym walczyłeś z pewnością jesteś w stanie dostrzec Skrzynię Bólu - nie możesz się jednak do niej dostać, gdyż dalej brakuje ci stosownej umiejętności. Idź w stronę znacznika, aż dojdziesz do mostu - jeśli skręcisz od niego w lewo i przedrzesz się tunelami w dół, dojdziesz do miejsca, w którym w tym momencie nie jesteś w stanie niczego zrobić, dlatego przejdź przed most, w kierunku znacznika na mapie. Dojdź do końca uliczki, wdrap się na górę (po prawej stronie ulicy) i zbierz Klejnot Chaosu, ze Skrzyni Bólu. Następnie zeskocz na dół i wejdź do budynku, na dachu którego znalazłeś klejnot (wejście znajduje się za płonącym samochodem).
Znajdź Portal Cienia (na wprost od miejsca, w którym wszedłeś do budynku), przyjmij postać szczura i wejdź do kratki wentylacyjnej, znajdującej się przy wejściu do budynku. Przejdź przez szyb wentylacyjny, wyjdź do nowego pomieszczenia i znajdź kolejny Portal Cienia, by powrócić do postaci Dracula. Wejdź po przewróconym regale na górę, a następnie wyskocz z budynku na ulicę, po czym odwróć się w lewo i zbierz Memoriał z kapliczki (znajduje się w rogu uliczki, tuż pod przejściem, którym wyskoczyłeś z budynku).
Kontynuuj w stronę znacznika, pokonaj napotkanego wroga i zeskocz na dół (po prawej stronie powinieneś mieć zasłonięty kratami wodospad). Pokonaj znajdujących się na dole wrogów, a następnie odwróć się w stronę ściany, z której przed chwilą zeskoczyłeś - w rogu, po lewej stronie, znajdziesz kolejny Memoriał.
Kontynuuj wędrówkę w stronę znacznika, pokonaj wrogów, którzy pojawią się koło fontanny, a następnie znajdź słup z linią wysokiego napięcia, znajdujący się za generatorem. Rzuć w niego Sztyletem Cienia, by odciąć prąd, co pozwoli ci wdrapać się po kablach (znajdują się one tuż obok znacznika na mapie). Zanim wskoczysz do budynku, rozejrzyj się dokładnie - pod sobą znajdziesz małą alejkę, na której znajduje się kapliczka z Memoriałem - zeskocz na dół, zbierz go, a następnie wróć do miejsca, w którym wskoczyłeś na kabel (wskocz na kontener i przeskocz przez dziurę w ogrodzeniu) i przedostań się nim do budynku.
Po prysznicu wyjdź nowo otwartymi drzwiami i skieruj sie na wprost - czeka cię tam walka z paroma przeciwnikami, a także kapliczka z Memoriałem. Gdy się z nimi rozprawisz i zbierzesz skarb, wróć do wejścia do pomieszczenia z prysznicami, skręć w lewo, zniszcz resztki drzwi blokujące ci przejście i wdrap się po ścianie (tej samej, na której znajdują się drzwi, przez które wszedłeś).
Skorzystaj z Portalu Cienia, by zmienić się w szczura, a następnie przejdź przez kratkę do kolejnego pomieszczenia, w którym znajdziesz Skrzynię Bólu - nie możesz jej jednak podnieść, gdyż nie masz możliwości powrotu do postaci Dracula. Zignoruj ją więc (wrócisz po nią za chwilę), i przejdź przez kolejną kratkę, a następnie przez dziurę w podłodze.
Omiń patrolujących wrogów i udaj się do małego pomieszczenia po prawej stronie, gdzie za pomocą Portalu Cienia powrócisz do postaci Dracula. Rozpraw się z wrogiem i udaj się do pomieszczenia naprzeciw tego, w którym znalazłeś portal - skorzystaj z Magicznego Źródła, by odnowić moc. Kieruj się w dół, w stronę znacznika, aż natrafisz na starych, upierdliwych znajomych (Dishonored Vampire).
Gdy już ich pokonasz, zignoruj na chwilę dźwignię przy drzwiach i udaj się korytarzem w lewo, aż dojdziesz do wejścia zablokowanego przez płomienie. Zamroź je za pomocą mocy Pustki, wewnątrz, ze Skrzyni Bólu, zbierz Klejnot Pustki, a następnie uruchom generator za pomocą korby. Wróć do miejsca z dźwignią, przełącz ją i przejdź przez nowo otwarte drzwi.
Idź przed siebie (zignoruj Memoriał po prawej stronie - w tym momencie się do niego nie dostaniesz) i wdrap się na górę, po czym odwróć się do tyłu - na końcu korytarza znajduje się Skrzynia Bólu z Klejnotem Chaosu wewnątrz. Po zebraniu skarbu kontynuuj wędrówkę w stronę znacznika, aż dojdziesz do pomieszczenia przypominającego recepcję, w której ponownie czeka cię walka z wampirami.
Po walce, wybiegnij schodami na najwyższe piętro (za zniszczonymi schodami) - znajduje się tam kolejna kapliczka z Memoriałem. Zbierz go, wróć na niższe piętro i przejdź do następnego, znajomego ci pomieszczenia.
Skieruj się korytarzem w kierunku znacznika, lecz zanim wejdziesz do windy, zajrzyj do przedostatnich (w stosunku do windy) drzwi po prawej stronie - znajdziesz tam Skrzynię Bólu, którą przed chwilą widziałeś w postaci szczura. Po wyjściu z windy zeskocz na dół, by po krótkiej walce spotkać nowego wroga - Riot Police.
Jest to jeden z trudniejszych przeciwników, szczególnie, gdy spotkasz ich w grupie. Dysponują zarówno atakiem wręcz, jak i dystansowym, za pomocą karabinów maszynowych. W dalszej części gry przeciwnicy ci używają także min zbliżeniowych - jednak łatwo je omijać, gdyż są dobrze widoczne. Zanim zdołasz zadać jakiekolwiek obrażenia, musisz pozbyć się ich tarcz za pomocą mocy Chaosu - zadanie to jest dodatkowo utrudnione, gdyż po kilku ciosach wróg odskoczy od ciebie, bądź wzbije się w powietrze. Staraj się trzymać blisko wroga, gdyż jego atak dystansowy jest dużo groźniejszy. Gdy pozbędziesz się ich tarcz walka stanie się dużo łatwiejsza. Pamiętaj też, że wrogowie ci eksplodują po śmierci, dlatego staraj się oddalić, gdy któregoś pokonasz.
Po walce przejdź dziurą w siatce, lecz nie idź do budynku na wprost, tylko skręć w prawą stronę i wdrap się po drabinie na górę. Znajdziesz tam Stos Ofiarny, a po jego aktywacji otrzymasz gwóźdź Kleidos. Zeskocz na dół, wejdź do budynku i przywróć prąd, by otworzyć drzwi. Gdy z w powrotem trafisz na zewnątrz, stań na krawędzi budynku i spójrz w dół - walczą tam ze sobą grupy potworów i policji. Poczekaj, aż wrogowie wzajemnie się wytłuką, a potem zejdź i wykończ niedobitki.
Gdy będziesz już na dole, udaj się ulicą w kierunku przeciwnym do znacznika na mapie - na jej końcu znajdziesz Memoriał. Zbierz go i udaj się w kierunku znacznika, by trafić do znajomej okolicy.