Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry

Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia poradnik Castlevania: Lords of Shadow 2

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Misja 8 - The Hooded Man

Czerwony okrąg wskazuje miejsce z ukrytymi skarbami. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Czerwony okrąg wskazuje miejsce z ukrytymi skarbami.

Misję zaczynasz na znanej ci już z poprzednich misji ulicy - przygotuj się, bo jak tylko się ruszysz zostaniesz zaatakowany przez dwóch żołnierzy szatana. Gdy się ich pozbędziesz przejdź za pomocą mocy Mgły przez kraty (znajdują się na wprost miejsca, w którym zacząłeś) - na wprost znajdziesz mechanizm wymagający Klucza Podziemi (nagrodą jest 2000 punktów doświadczenia).

W oddali widoczna Skrzynia Bólu. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
W oddali widoczna Skrzynia Bólu.

Gdy zbierzesz nagrodę, idź korytarzem na lewo od poprzedniej znajdźki, przejdź przez kraty i dojdź do końca ulicy - znajdziesz tam Skrzynię Bólu. Zbierz znajdujący się wewnątrz Klejnot Chaosu i wróć do miejsca, gdzie walczyłeś. Jeśli chcesz, możesz skorzystać z pobliskiego ołtarza do aktywacji Medalionu Białego Wilka (tuż obok niego znajduje się także Magiczne Źródło), by dostać się w pobliże sklepu Chupacabry.

Miejsce ukrycia Memoriału, który ominąłeś już kilkakrotnie w czasie gry. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Miejsce ukrycia Memoriału, który ominąłeś już kilkakrotnie w czasie gry.

Niezależnie od twojej decyzji, udaj się następnie w stronę znacznika. Zanim jednak przejdziesz przez dziurę w ścianie, idź do końca ulicy, gdzie za kratami znajdziesz Memoriał (obrazek powyżej). Zbierz go i udaj się do windy.

W końcu masz dostęp do tej Skrzyni Bólu. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
W końcu masz dostęp do tej Skrzyni Bólu.

Po wyjściu na powierzchnię, rozpraw się z pobliskimi wrogami, aż dojdziesz do mostu. Skręć od niego w prawo (na wprost nic nie ma, a na lewo nie jesteś w stanie nic zrobić), przedostań się przez kraty, a następnie zbierz Skrzynię Bólu (Klejnot Pustki) po prawej stronie. Po zebraniu klejnotu, podążaj na dół w stronę znacznika ( zwróć uwagę na wieże po lewej stronie - znajduje się tam Memoriał, lecz nie jesteś w stanie się tam jeszcze dostać).

Wejście na górę, tuż obok czerwonej rury. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Wejście na górę, tuż obok czerwonej rury.

Kontynuuj wędrówkę, aż dotrzesz na sam dół, gdzie czeka cię krótka walka. Wykończ ich i zacznij wspinać się na górę (miejsce do wspięcia się znajduje się niedaleko dużej, czerwonej rury). Następnie wdrap się na metalową kładkę - po prawej stronie, ze Skrzyni Bólu, zbierz Klejnot Życia a następnie przejdź przez kładkę na drugą stronę.

W oddali - niedostępna jeszcze Skrzynia Bólu. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
W oddali - niedostępna jeszcze Skrzynia Bólu.

Wykorzystaj moc Mgły, by wentylator wyniósł cie na górę, a następnie kontynuuj wspinaczkę po drabinach. Na górze czeka cię starcie z dwójką policjantów (Riot Police). Po walce podejdź do metalowej kładki wystającej z budynku - z niej dostrzeżesz Skrzynię Bólu, jednak nie dasz rady się do niej jeszcze dobrać. Zawróć i wejdź do uszkodzonej rury - użyj mocy Mgły, by dostać się na górę. Otwórz właz i zeskocz na dół, a następnie wdrap się po drabinie naprzeciw - tunel po lewej stronie prowadzi na dach, z którego właśnie przyszedłeś.

Pierwszy w grze wróg z dwoma paskami zdrowia - jeden z nich się regeneruje. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Pierwszy w grze wróg z dwoma paskami zdrowia - jeden z nich się regeneruje.

Po wyjściu na powierzchnię, przeskocz na drugą stronę muru. Czeka cię tu starcie z grupką wrogów, pośród których jest nowa twarz - Riot Mech. To ulepszona, bardzo irytująca wersja Riot Police. Zauważyłeś na pewno, iż wróg posiada dwa paski zdrowia - górny przedstawia stan jego pancerza, który musisz najpierw rozbić (najlepiej mocą Chaosu), by móc go w ogóle zranić. Haczyk polega na tym, że po rozwaleniu pancerza, wróg może go zregenerować, jeśli przez kilkanaście sekund nie będziesz zadawał mu żadnych obrażeń. Mech do walki używa ataków wręcz (także nieblokowalnych) i miotacza ognia, a gdy się oddalisz strzelby, która jest jego najbardziej irytującym atakiem. Staraj się trzymać blisko niego i nie daj zregenerować pancerza, a wszystko powinno być ok.

Tuż po zejściu z drabiny skręć w tunel po lewej stronie - zobaczysz mniej więcej to. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Tuż po zejściu z drabiny skręć w tunel po lewej stronie - zobaczysz mniej więcej to.

Po walce kieruj się w stronę znacznika, wdrap się po zgliszczach budynku, a następnie wskocz na pozostałości drabiny. Przywróć prąd, by odblokować przejście, a następnie zejdź drabiną z dachu na ulicę. Po zejściu na ziemię, skręć do tunelu po lewej - znajdziesz tam Memoriał. W dalszej części tunelu dojdziesz do uliczki, gdzie na wzniesieniu (niedostępnym dla ciebie w tym momencie) znajduje się Ołtarz Ofiarny.

Wróć do drabiny - po prawej stronie, przy ścianie, powinieneś dostrzec kolejny Memoriał. Jeśli pójdziesz na lewo od drabiny, dojdziesz do Magicznego Źródła i ołtarza do aktywacji Medalionu Białego Wilka, którym dostaniesz się w pobliże sklepu Chupacabry. Udaj się tam jeśli potrzebujesz. Następnie wróć do drabiny i udaj się w kierunku znacznika, by wywołać scenę, podczas której poznasz nieznajomego, zakapturzonego gościa i bossa, z którym niedługo będziesz walczył.

Skrzynia Bólu na końcu tunelu. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Skrzynia Bólu na końcu tunelu.

Po walce wejdź do tunelu naprzeciw, gdzie znajdziesz Skrzynię Bólu, a w niej Klejnot Chaosu. Zawróć i zbierz Memoriał znajdujący się we wnęce po lewej stronie. Udaj się teraz w stronę znacznika i wejdź do włazu. Tam przywróć prąd i wydostań się z drugiej strony, aż trafisz na ulicę. Rozpraw się z wrogiem, a następnie użyj Bomby Chaosu na drabinie (po lewej stronie patrząc z miejsca, w którym zacząłeś - obok znajduje się fioletowa smuga), by ściągnąć ją na dół.

Czeka cię tu dużo skakania... - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Czeka cię tu dużo skakania...

Wdrap się po niej, wbiegnij po schodach i złap się parapetu (nad tobą znajduje się kolejna Skrzynia Bólu - by się do niej dostać, musisz zeskoczyć do niej z dachu budynku), by następnie idąc w prawo dostać się do budynku. Wnętrze to jeden wielki etap platformowy - rozpraw się najpierw z przeciwnikiem na dole, a następnie zbierz pobliski Memoriał. Wróć na górę i przeskocz na zawieszoną w powietrzu platformę - rozkołysz się i przedostań się na następną, a potem na następną (zignoruj w tej chwili Skrzynię Bólu po prawej stronie - za chwilę się do niej dostaniesz), aż dotrzesz do ostatniej, czwartej, z której musisz skoczyć na drabinę, by wspiąć się na górę.

Poniżej wyczekiwana Skrzynia Bólu. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Poniżej wyczekiwana Skrzynia Bólu.

Gdy będziesz na górze, czekają cię dwie platformy do przeskoczenia, po czym zeskocz na stały grunt na dole i wdrap się po metalowej konstrukcji na wprost (miejsce oznaczone jak zwykle chmarą nietoperzy). Zeskocz na dół, otwórz Skrzynię Bólu zawierającą Klejnot Życia i wróć na górę, by dokończyć wspinaczkę. Wkrótce powinieneś trafić na dach, gdzie czeka na ciebie kilku przeciwników.

Widoczna poniżej Skrzynia Bólu. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Widoczna poniżej Skrzynia Bólu.

Po walce, użyj Bomby Chaosu, by strącić kładkę i otworzyć przejście, ale nie przechodź jeszcze przez nią - udaj się w przeciwnym kierunku, by wejść do budynku. Stań na krawędzi windy tak, by zobaczyć Skrzynię Bólu poniżej (pokazane na obrazku powyżej) - wskocz tam, by zebrać z niej Klejnot Pustki. Zeskocz teraz na sam dół, gdzie znajdziesz mechanizm wymagający Klucza Podziemi (a w nim 2000 doświadczenia). Zbierz skarb i wróć drabinami na dach.

Stojąc na krawędzi budynku zauważysz Skrzynię Bólu pod tobą. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Stojąc na krawędzi budynku zauważysz Skrzynię Bólu pod tobą.

Stań na krawędzi budynku (w taki sposób, jak na obrazku powyżej) i zeskocz na dół, by dostać się do wspomnianej wcześniej Skrzyni Bólu, wewnątrz której znajdziesz Klejnot Chaosu. Teraz musisz znów wdrapać się na dach budynku (czeka cię ponowna zabawa z platformami). Gdy tam będziesz, przejdź przez kładkę, którą wcześniej opuściłeś, by wywołać scenę - zwróć uwagę na wodospad przed tobą, po którym za chwile będziesz się wspinał.

Rusztowanie na wprost prowadzi do Ołtarza Ofiarnego. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Rusztowanie na wprost prowadzi do Ołtarza Ofiarnego.

Na dole czeka cię krótka walka. Gdy dobiegnie końca, wdrap się po rusztowaniu na budynek naprzeciw, tego, z którego właśnie wypadłeś, gdzie czeka na ciebie Ołtarz Ofiarny, który zwiększy limit (z 3 do 4) przenoszonych przez ciebie relikwii Stolas' Clock. Wróć teraz do wodospadu, który widziałeś podczas sceny, zamroź go i wdrap się na górę.

Ogień blokujący przejście - moc Pustki z pewnością sobie poradzi. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Ogień blokujący przejście - moc Pustki z pewnością sobie poradzi.

Wybij wszystkich wrogów, a następnie przejdź przez kraty, aż dojdziesz do przejścia zablokowanego przez ogień. Zamroź go, włącz prąd i wróć do pomieszczenia, w którym przed chwilą walczyłeś, by aktywować wentylator. Skorzystaj z mocy Mgły, by powietrze wyniosło cię na górę. Gdy tam będziesz, użyj Bomby Chaosu, by podpalić lont armaty (rakiety?), po czym czeka cię kolejna scena.

W oddali kolejna nieosiągalna Skrzynia Bólu. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
W oddali kolejna nieosiągalna Skrzynia Bólu.

Znajdź zejście na dół, zeskocz tam i przywróć prąd, by otworzyć wejście, którym następnie przejdź. Trafisz do zniszczonej biblioteki - zignoruj Skrzynię Bólu na wprost, gdyż w tym momencie nie dasz rady się do niej dostać. Zejdź na niższe piętro i pokonaj wszystkich wrogów. Nie ma tu już niczego do zebrania, więc kontynuuj wędrówkę ku znacznikowi, by wywołać scenę, po której czeka cię walka z bossem.

Boss - Abaddon

Taki wielki, a taki nijaki... - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Taki wielki, a taki nijaki...

Boss jest banalnie prosty do pokonania - nie dysponuje żadnym trudnym do uniknięcia atakiem, jego ciosy nie zadają wielkich obrażeń, a w dodatku koło niego kręci się masa mięsa armatniego, na którym możesz regenerować moc i życie.

Za każdym razem, gdy zdrowie bossa spadnie o 1/3 wpadnie on w szał - będzie wtedy z dużą szybkością atakował szponami, podążając za twoim tropem. By uniknąć tego ataku, staraj się od niego uciekać (i oddalić, gdy jego zdrowie spadnie o 1/3, gdyż minie kilka sekund, nim rozpocznie atak).

Prócz tego, boss może zaatakować cię za pomocą wystrzeliwanych z grzbietu pocisków (coś w rodzaju ataku Raisy/Córki Szatana) - mobilność to najlepsza metoda uniknięcia obrażeń. Od czasu do czasu boss wbije szpony w ziemie - staraj sie wtedy nie stać w miejscu (a najlepiej wyskocz w powietrze), gdyż po chwili z ziemi wyłoni się kolec, który cię przebije, unieruchamiając i zadając obrażenia.

Koniec bossa jest już bliski... - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Koniec bossa jest już bliski...

Gdy jego zdrowie spadnie do 1/3 wartości, czeka cię kolejny atak szału, a gdy życie bossa spadnie do 0, rozpocznie się sekwencja QTE - jeśli ci nie wyjdzie, zostaniesz zabity i będziesz musiał powtórzyć od momentu rozpoczęcia QTE.

Strzałka pokazuje miejsce ukrytego Memoriału. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Strzałka pokazuje miejsce ukrytego Memoriału.

Po walce idź w kierunku znacznika, przywróć prąd, by otworzyć drzwi, ale zanim przez nie przejdziesz, dojdź do końca pomieszczenia - obok rusztowania znajdziesz Memoriał. Zbierz go i wyjdź na zewnątrz, gdzie czeka cię upierdliwa walka - dwa Riot Mechy. Wykorzystaj którąś z relikwii (Stolas' Clock, by spowolnić trafionych wrogów, lub Ensnared Demon, by mieć niewyczerpany zapas mocy), by znacznie ułatwić sobie starcie.

Obrazek pokazuje kolejno kroki w drodze po Skrzynię Bólu. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Obrazek pokazuje kolejno kroki w drodze po Skrzynię Bólu.

Po walce wbiegnij w małą uliczkę (po przeciwnej stronie w stosunku do znacznika na mapie - obok jest ołtarz do aktywacji Medalionu Białego Wilka) i wdrap się na górę, aż staniesz przy wejściu skąd wychodzi wilk. Przeskocz na wystającą ze ściany belkę, a następnie na szyld i wdrap się na górę, by dojść do Skrzyni Bólu - w środku znajduje się Klejnot Życia.

W tle wieża zegarowa, wewnątrz której znajduje się Skrzynia Bólu. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
W tle wieża zegarowa, wewnątrz której znajduje się Skrzynia Bólu.

Wróć na główną ulice i zlokalizuj wieże zegarową - w jej wnętrzu znajduje się kolejna Skrzynia Bólu. Przedostań się przez mur, by dostać się do podstawy wieży, a następnie wdrap się na górę. Zbierz Klejnot Chaosu i wróć na główną ulicę.

W oddali widać Skrzynię Bólu - po drodze czeka cię przeprawa przez miny. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
W oddali widać Skrzynię Bólu - po drodze czeka cię przeprawa przez miny.

Zlokalizuj miny zbliżeniowe, które leżą tuż obok wysokiej, białej wieży - za nią, na końcu ulicy znajduje się Skrzynia Bólu. Dostań się do niej, przechodząc przez pole minowe (pamiętaj, że możesz "wykiwać" minę używając uniku tuż przed jej aktywacją) i rozpraw się z Mechem, który cię przywita. Zbierz Klejnot Pustki i wróć do wieży, po której musisz wdrapać się na górę.

Zeskocz na dół, by trafić na półkę, na której jest Memoriał. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Zeskocz na dół, by trafić na półkę, na której jest Memoriał.

Gdy staniesz na twardym gruncie, podejdź do krawędzi budynku (tak, byś patrzył na drewnianą platformę przed sobą) i zeskocz na dół - trafisz na półkę, na której znajduje się Memoriał. Wdrap się teraz na nowo na wieże, wskocz na platformę, rozhuśtaj ją i dostań się do wnętrza budynku, do którego wchodzi fioletowa smuga.

Schody na górę prowadzą do ostatniej w tym momencie znajdźki. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Schody na górę prowadzą do ostatniej w tym momencie znajdźki.

Dojdziesz do schodów - bezpośrednio nad tobą znajduje się ostatnia znajdźka w tej okolicy. Wejdź schodami na górę, zbierz ją, zeskocz na sam dół i przejdź przez kraty, by aktywować walkę z bossem.

Boss - Hooded Man

Wróg też może używać zsynchronizowanego bloku - w dodatku nie możesz korzystać ze swoich mocy. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Wróg też może używać zsynchronizowanego bloku - w dodatku nie możesz korzystać ze swoich mocy.

Walka ta jest o tyle nietypowa, gdyż przeciwnik dysponuje bardzo podobnymi atakami. Posługuje się bronią przypominającą bicz, może rzucać sztyletami (co jest nieblokowalnym atakiem), a także może unikać i parować ataki (łącznie z zsynchronizowanym blokiem) w taki sam sposób jak ty. Z jednej strony może to oznaczać, iż walka przez to będzie trudna - nic bardziej mylnego. Walka jest dość prosta właśnie przez to, że wróg walczy w zbliżony do twojego sposób - jeden drobny szczegół utrudnia tą walkę, o którym za chwilę.

Walka podzielona jest na dwa etapy - w katedrze, gdzie jesteś teraz, a także pod nią. W pierwszym etapie jesteś pozbawiony swoich mocy - oznacza to, że możesz atakować wyłącznie za pomocą bicza (zapomnij o mocy Pustki czy Chaosu) i nie możesz korzystać z relikwii. Oznacza to, że nie masz możliwości leczenia swoich ran - bardziej niż zwykle musisz pilnować się, by unikać, bądź parować ataki wroga.

Gdy zdrowie wroga spadnie do wartości 2/3, walka zostanie przeniesiona pod ziemię. Tutaj możesz już używać swoich mocy, więc walka stanie się dużo łatwiejsza. Wróg używa także różnych relikwii (jak tarcza), bądź ataków specjalnych (jak fala uderzeniowa), lecz nie wpływają one za bardzo na przebieg starcia. Obowiązuje ta sama zasada co podczas pierwszego etapu - staraj się unikać ataków, których nie dasz rady zablokować i parować te "normalne" by odsłonić wroga na kontratak. Pamiętaj, że wróg także może parować twoje ciosy.

Zniszcz wszystkie wirujące dookoła was kamienie. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Zniszcz wszystkie wirujące dookoła was kamienie.

Gdy jego zdrowie spadnie blisko zera, użyje relikwii, przywołując dookoła areny 9 krążących wokół was kamieni. Jednocześnie zostanie powiększony, a ty nie będziesz w stanie go zranić. Twoim zadaniem jest zniszczenie wspomnianych kamieni, jednocześnie unikając ataków bossa. Gdy zniszczysz je wszystkie, czeka cię jeszcze sekwencja QTE, po której walka dobiegnie końca. Otrzymasz osiągnięcie Family reunion, a także dowiesz się, że twój przeciwnik jest twoim dziedzicem.

Podążaj za swoim nowym sojusznikiem. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Podążaj za swoim nowym sojusznikiem.

Po walce twoim zadaniem jest podążać za Victorem - do momentu aż wyjdziecie na ulice, nie ma tu do znalezienia żadnych przedmiotów, dlatego skup się tylko na tym. Niestety, w przeciwieństwie do Victora, nie posiadasz skrzydeł pozwalających ci na podwójny skok, więc twoja trasa trochę będzie się różnić - czeka cię więcej wspinania, niż skakania.

Kolumna po prawej stronie, po której musisz się wspiąć. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Kolumna po prawej stronie, po której musisz się wspiąć.

Po tym, jak przełączysz prąd i przejdziesz do następnego pomieszczenia, wskocz na drabinę po prawej stronie i wdrap się na górę. Stań w strumieniu powietrza i użyj mocy Mgły, by przedostać się do miejsca, gdzie czeka Victor. Wdrap się po kolumnie po prawej stronie i dostań się na druga stronę przeskakując między drewnianymi konstrukcjami.

Horned Demon - nowy wróg, przypominający jednego z wcześniejszych bossów. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Horned Demon - nowy wróg, przypominający jednego z wcześniejszych bossów.

Po wyjechaniu winda na górę czeka cię scena, podczas której dołączy do was porucznik Zobeka, a po niej walka z grupą przeciwników, pośród których jest nowa twarz - Horned Demon. Walka z nim przypomina starcie z Abaddonem - dysponuje on dość podobnymi atakami, ale jest dużo mniej wytrzymały, choć jednocześnie dużo szybszy. Po walce czeka cię seria scen, a po niej walka z bossem.

Boss - Inner Dracula

Inner Dracula w postaci golema. - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Inner Dracula w postaci golema.

Tak, czeka cię walka z twoim wewnętrznym ja. Samo starcie podzielone jest na dwa etapy - walki z golemem z krwi, a także głową (wyglądającą jak twój bohater) przytwierdzoną do wężopodobnego ciała.

Walka z golemem jest dość łatwa - jego ciosy są potężne i zadają sporo obrażeń, w dodatku często nie da się ich parować, ale jego ruchy są bardzo wolne i łatwe do przewidzenia, co powoduje, iż nie trudno je uniknąć. Na początku walki golem, prócz walki wręcz, będzie dysponował wyskokiem w powietrze, po którym spadnie na ziemie, a wokół niego rozejdzie się fala krwi, którą musisz przeskoczyć, jeśli chcesz uniknąć obrażeń.

Gdy życie golema zbliży się do zera, dostaniesz polecenie, by go złapać, po czym nastąpi sekwencja QTE. Jeśli wykonasz wszystko perfekcyjnie, twój bohater wydrze fragment ciała golema, oferując ci bardzo przydatną umiejętność - Demoniczne Skrzydła (Demonic Wings). Pozwalają one na wykonanie podwójnego skoku (możesz odbić się podczas lotu od powietrza), co może nie jest bardzo przydatne w walce, ale za to wymagane, by dostać się do dużej ilości miejsc. Tak, dobrze myślisz, potrzebujesz ich by zdobyć masę znajdziek, które zostawiłeś po drodze - będziesz musiał sie po nie wrócić (za pomocą Mapy Miasta).

A tu w postaci rzygającego krwią węża... - Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia - Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
A tu w postaci rzygającego krwią węża...

Wracając do walki, będzie ona teraz podzielona na wspomniane dwa etapy. Za każdym razem, gdy sprowadzisz życie golema do zera, ukaże się właściwa postać Inner Draculi, przypominająca węża. Atakowanie wroga w tej postaci jest niezwykłe trudne - jedynym miejscem, które możesz trafić jest głowa, więc jedyną skuteczną taktyką jest walka w powietrzu.

Postać węża dysponuje dwoma atakami :

  • Plucie krwią - atak, którego nie możesz zablokować, dlatego gdy go rozpocznie postaraj się atakować go z drugiej strony (wróg przesuwa głowę od jednej do drugiej strony, więc łatwo jest to ominąć)
  • Wyssanie mocy - na chwilę przed powrotem do postaci golema wróg zastosuje atak, który zamiast twojego życia wyssie całą twoją moc. Nie jest to może jakieś zabójcze, ale z pewnością utrudni ci walkę.

Wróg przebywa pod postacią węża jedynie kilkanaście sekund, po których wraca do formy golema. Gdy zdrowie węża spadnie do zera, walka się zakończy.