Misja 4 - Next Stop - Castlevania | Kampania - opis przejścia poradnik Castlevania: Lords of Shadow 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 4 - Next Stop: Castlevania
Byłeś tu podczas misji Bioquimek Corporation. Idź w stronę znacznika, aż dojdziesz do drzwi, które musisz otworzyć za pomocą dźwigni. Gdy przez nie przejdziesz, skręć w lewo, gdzie znajdziesz Portal Cienia, potrzebny do znalezienia pobliskiego skarbu. Zostaw go w tym momencie i udaj się do pomieszczenia, w którym na początku gry było dwóch strażników (po raz pierwszy użyłeś tu Roju Nietoperzy). Wykończ wszystkich wrogów i wróć do portalu, by zmienić się w szczura, po czym przejdź przez kratkę, którą znajdziesz w pomieszczeniu, w którym opanowałeś przeciwnika, by dostać się do pierwszej Skrzyni Bólu (kratka widoczna na obrazku powyżej). Przejdź przez tunel (na rozwidleniu idź prosto), aż dojdziesz do kabla, który musisz przegryźć.
Gdy to zrobisz, wróć na rozwidlenie i skręć w lewo, co pozwoli ci na szybsze wydostanie się z wentylacji. Udaj się teraz do pomieszczenia, w którym było dwóch strażników i wejdź do kolejnej kratki (w pobliżu drabiny, którą się wspinałeś). Przejdź przez tunel, potem pod wyłączonym wentylatorem, by w końcu wyjść po drugiej stronie, gdzie czeka na ciebie Skrzynia Bólu, z Klejnotem Życia. By ją aktywować, skorzystaj z Portalu Cienia, by wrócić do swojej pierwotnej postaci. By się stamtąd wydostać, musisz ponownie wcielić się w szczura i przejść kanałem wentylacyjnym.
Gdy już odzyskasz swoją postać, podążaj za znacznikiem (tą samą trasą, co podczas misji Bioquimek Corporation) - jeśli potrzebujesz mocy, sprawdź na mapie lokalizacje ołtarza do aktywacji Medalionu Białego Wilka (będziesz koło niego przechodził), gdyż w pobliżu jest Magiczne Źródło. Idź w stronę znacznika tak długo, aż dotrzesz do pomieszczenia, w którym zamrażałeś kratkę wentylacyjną. Czeka cię tu walka ze starym przeciwnikiem (Possessed CItizen), wyposażonym w nowy oręż - strzelbę lub granatnik. Nie stanowią oni jednak większego zagrożenia - są co najwyżej upierdliwi, gdyż ciężko jest uniknąć ich ataku. Jeśli masz z nimi problemy, użyj relikwii Stolas' Clock lub staraj się atakować ich z powietrza, by nie mogli trafić cię bronią palną.
Zbierz serce ze statuetki, by się uleczyć, a następnie kontynuuj wędrówkę w kierunku znacznika, aż dotrzesz do komnaty, w której spotkałeś bossa (Raisa Vólkowa). Czeka cię tu kolejna walka z dzierżącymi broń palną demonami. Po starciu dostań się na arenę, na której walczyłeś z Raisą, gdzie czeka cię kolejna grupka przeciwników. Po walce idź dalej w kierunku znacznika i wbiegnij schodami na górę. Na półpiętrze, poprzedzającym najwyższe piętro, znajduje się drabina - wejdź po niej na górę, przejdź przez tunel i zeskocz na dół, gdzie czekają na ciebie wrogowie. Po rozprawieniu się z wrogiem, zbierz pobliski Memoriał i udaj się z powrotem do miejsca, w którym wchodziłeś po schodach (jeśli wespniesz się drugą drabiną, to dojdziesz do przejścia, którym wyjdziesz do lokacji z początku misji Bioquimek Corporation) i kontynuuj wędrówkę w kierunku znacznika.
Wkrótce dojdziesz do skutego lodem korytarza. Lód blokuje mechanizm otwierający drzwi - pozbądź się lodu za pomocą mocy Chaosu, a następnie, za pomocą przełącznika po lewej stronie, otwórz drzwi. Po przejściu przez drzwi, przeskocz przepaść, by dostać się na drugą stronę, a następnie zeskocz na platformę pod tobą, gdzie znajdziesz Skrzynię Bólu, a wewnątrz niej Klejnot Chaosu. Kawałek dalej, w wąskich korytarzach, czeka cię ponowne starcie z demonami uzbrojonymi w strzelby i granatniki.
Pozbądź się ich, a następnie skręć w lewą odnogę tunelu (tuż przed rozwidleniem) - na zakręcie znajdziesz kolejną Skrzynię Bólu, znów z Klejnotem Chaosu. Idź dalej tym tunelem, aż dojdziesz do wieży, po której musisz się wspiąć.
Uważaj podczas wspinaczki, gdyż w niektórych miejscach co kilka sekund przepływa prąd lub bucha para, które mogą cię strącić w przepaść. Gdy będziesz na szczycie, stań na krawędzi i spójrz w dół - tuż pod tobą powinna być kolejna Skrzynia Bólu, z kolejnym Klejnotem Chaosu wewnątrz. Po jej zebraniu, wróć na górę i przeskocz na sąsiednią kładkę, a następnie podążaj nią, aż dojdziesz do miejsca, w którym musisz wdrapać się po drabinach i kablach na górę. Gdy dotrzesz na górę, idź w kierunku znacznika (w przeciwnym kierunku znajduje się znajdźka, ale nie dasz rady do niej dojść, gdyż brakuje ci stosownej umiejętności). Zregeneruj moc, za pomocą pobliskiego Magicznego Źródła, następnie wybiegnij schodami na górę, by żebrać Klejnot Pustki ze Skrzyni Bólu.
Idź w prawo, od miejsca w którym znalazłeś klejnot i przeskocz przez barierkę, by dostać się na dół. Zbierz Memoriał, a następnie odblokuj drzwi, używając Bomb Chaosu we wskazanych miejscach. Wejdź do środka i aktywuj windę.
Na lewo od wyjścia z windy znajduje się miejsce, po którym musisz wdrapać się na górę, a następnie przeskoczyć na poruszający się w pobliżu kontener. Gdy pod tobą znajdzie się kolejny kontener, zeskocz na niego. By przedostać się na jego "pokładzie" na drugą stronę, musisz uważać na bramki z prądem elektrycznym. Pierwszą bramkę pokonaj zwisając na ścianie kontenera, drugą stojąc na nim, a gdy pod tobą znajdzie się grunt, zeskocz na dół.
Zbierz pobliski Memoriał, a następnie idź w kierunku znacznika, zeskakując na dół. Przekręć zawór na drzwiach, by je otworzyć i zeskocz na dół. Przed tobą kolejny etap skradankowy. By przedostać się przez patrol, użyj Roju Nietoperzy na strażniku w rogu pomieszczenia (tym, który sie nie porusza) - drugi strażnik postanowi mu pomóc, a twoim zadaniem będzie zakraść się od tyłu i przejąć nad nim kontrolę, by z jego pomocą otworzyć drzwi po lewej stronie.
Gdy przedostaniesz się przez dwie pary drzwi, czeka cię kolejny strażnik - użyj na nim Roju Nietoperzy i szybko wdrap się po drabinie z prawej strony. Przeskocz nad siatką, łapiąc się kolejnej drabiny, a następnie poruszaj się w prawo, cały czas będąc nad ziemią. Wkrótce po twojej prawej stronie znajdziesz drabinę prowadzącą na górę - wskocz na nią, wejdź na górę, by ze Skrzyni Bólu zebrać Klejnot Życia. Wróć na kładkę, z której wskoczyłeś na drabinę i kontynuuj wędrówkę przed siebie. Zeskocz z drabiny na dół w taki sposób, by strażnik cię nie zobaczył, a następnie zakradnij się od tyłu, przejmij nad nim kontrolę i otwórz z jego pomocą bramę.
Dotarłeś do pociągu, jednak strzegą go dwaj strażnicy, a po za tym, by się do niego dostać, musisz przybrać postać szczura. Wróć do miejsca, w którym był pierwszy, samotny strażnik - tuż obok wejścia, z którego przyszedłeś, znajduje się Portal Cienia - skorzystaj z niego i wejdź do pociągu, przez kratkę między dwoma strażnikami. Gdy będziesz w środku, znajdź portal, by wrócić do swojej pierwotnej postaci. Znajdziesz się na dachu jednego z wagonów, gdzie czeka cię walka z nowym przeciwnikiem - Żołnierzem Szatana (Satan's Soldier).
Walka nie jest zbyt trudna - okładaj wroga ciosami, tak długo, aż zacznie świecić się na żółto, co będzie oznaczało, że musisz go złapać, by wywołać scenę. Po niej wpadniesz do wagonu ze strażnikiem - musisz szybko się z niego ulotnić, wyskakując przez okno z prawej strony, a następnie wspiąć się na dach wagonu.
Po krótkiej scenie wylądujesz na wagonie, z wrogiem koło siebie i strażnikiem próbującym oddzielić wagony - zignoruj pobliskiego Żołnierza Szatana i użyj Roju Nietoperzy na Strażniku, co wywoła kolejną scenę. Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, musisz wspiąć się na wagon zanim pociąg wjedzie do tunelu. Po kolejnej scenie musisz dostać się do drabiny po lewej stronie wagonu, potem przemieścić się w prawo i wskoczyć oknem do środka.
Tam czeka cię spotkanie ze strażnikiem, lecz nie ruszaj się zza przeszkody, za którą wylądowałeś po wskoczeniu oknem i poczekaj aż strażnik zawróci - gdy tak się stanie, dobiegnij do niego i przejmij nad nim kontrolę. Otwórz z jego pomocą przejście, co wywoła kolejną scenę, po której czeka cię ponowne starcie z Żołnierzem Szatana.
Jeśli chcesz znacznie ułatwić sobie tą walkę, użyj relikwii Stolas' Clock - po jednym twoim trafieniu przeciwnik będzie tak spowolniony, że nie będzie w stanie uderzyć cię choć jeden raz. Dodatkowym atutem użycia tego przedmiotu podczas tej walki będzie masa doświadczenia, które otrzymasz.
Po chwili okładania przeciwnika pociąg wjedzie do tunelu, przerywając walkę. Czeka cię kolejne spotkanie ze Strażnikiem - nie dasz rady z nim walczyć, dlatego musisz dobiec do wagonu, złapać się wystającego kawałka metalu i wspiąć się na górę, po bocznej ścianie. Będziesz teraz musiał unikać zderzenia ze światłami - ustaw się w taki sposób, by przed tobą nie było żadnego światła. Po chwili akcja przeniesie się do wnętrza wagonu, a ciebie czeka ostatnie starcie z Żołnierzem Szatana.
Mini Boss - Satan's Soldier
Tym razem na ekranie pojawi się pasek życia przeciwnika, jak w przypadku regularnej walki z bossem. Jednak ta walka w niczym jej nie przypomina - przeciwnik jest łatwy do pokonania, w dodatku ponownie możesz użyć relikwii Stolas' Clock (co powinieneś uczynić, jeśli dysponujesz relikwią), by go spowolnić. Gdy pasek życia przeciwnika spadnie do zera, walka dobiegnie końca a ty w efektownym stylu opuścisz pociąg, by spotkać znajomą twarz - porucznik Zobeka (Zobek's Lieutenant). Zostaniesz nagrodzony osiągnięciem Next Stop: Castlevania.
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, udaj się torami w kierunku, z którego przyjechał pociąg - czeka cię dość długa wędrówka, dlatego uzbrój się w cierpliwość. Trafisz na stację, z której wyruszył transport - jest tu kilka rzeczy do zebrania. Gdy rozprawisz się z grupą wampirów, która postanowiła cię przywitać, przejdź na drugą stronę torów, by zdobyć Memoriał - nad nim znajduje się Skrzynia Bólu, jednak nie masz wymaganej umiejętności, by ją zdobyć (obrazek powyżej przedstawia zarówno Memoriał i Skrzynię Bólu).
Stojąc w miejscu, w którym zebrałeś memoriał, odwróć się w prawo - na końcu torów powinieneś dostrzec Skrzynię Bólu, z Klejnotem Życia wewnątrz.
Ostatnią rzeczą, którą teraz możesz tu zrobić, jest użycie Klucza Podziemi, by uruchomić mechanizm kryjący skarb (2000 punktów doświadczenia) - znajduje się on na lewo od miejsca, w którym był memoriał.
Gdy zbierzesz te 3 rzeczy, wróć torami do miejsca, w którym wykoleił się pociąg, a następnie wdrap się po ścianie, gdzie czeka na ciebie porucznik Zobeka. Zeskocz na dół i przeciągnij dźwignię, by przywrócić zasilanie, a następnie przejdź przez nowo otwarte drzwi, w kierunku znacznika na mapie.
Dojdziesz do obszernego pomieszczenia - na dole czekają wrogowie, a na górze, na uszkodzonej kładce, znajduje się Skrzynia Bólu, jednak nie możesz się do niej jeszcze dostać. Zeskocz na dół i rozpraw się z grupką znajomych przeciwników. Przez część tego etapu porucznik Zobeka będzie cię wspierał w walce - nie zadaje on może dużych obrażeń, ale zawsze odciągnie uwagę jednego bądź dwóch wrogów. Po wyeliminowaniu pierwszej grupy przeciwników, z góry nadciągną posiłki - tym razem uzbrojone w broń palną, lecz nie jest to nic, z czym wcześniej nie walczyłeś.
Przejście zablokowane jest przez zwisające kable - użyj pobliskiego przełącznika, by wyłączyć w nich prąd, a następnie poproś swojego sojusznika, by przytrzymał dźwignie. Przebiegnij przez wcześniej zablokowane przejście i udaj się na wprost - przy ścianie znajdziesz kable, które musisz rozerwać, by na stałe wyłączyć prąd, co pozwoli sojusznikowi na dołączenie do ciebie.
Stojąc w taki sposób, iż kable, które przed chwilą rozerwałeś znajdują się dokładnie na prawo od ciebie - pobiegnij na wprost, skręć w prawo, zeskocz na dół i wejdź do małej szczeliny po prawej stronie, gdzie znajdziesz mechanizm, do którego wymagany będzie Klucz Podziemi. Uruchom mechanizm, jeśli go masz, a jeśli nie to zignoruj to miejsce w tym momencie. Wdrap się na górę i skieruj się w stronę znacznika. Na dole czeka cię starcie z grupą wrogów, wśród których jest nowa twarz - inny przedstawiciel Żołnierzy Szatana.
Walka z nim nie jest niczym szczególnym - musisz tylko uważać na jego nieblokowalne ataki (pamiętaj o czerwonym rozbłysku, który sygnalizuje taki właśnie atak). Dużo większe zagrożenie od niego stanowi grupa uzbrojonych w broń palną demonów.
Gdy już rozprawisz się z wrogiem, zwróć uwagę, iż przejście jest zablokowane. By przez nie przejść, wskocz na metalowe rusztowanie (punkt, którego możesz się złapać, jak zwykle oznaczony jest chmarą nietoperzy) i wciągnij sojusznika na górę. Następnie złap jego rękę (skacząc w jego stronę, jakby był punktem zaczepienia), by wskoczyć wyżej, a następnie przerzuć go nad bramą - po chwili brama powinna stanąć otworem.
W następnym pomieszczeniu czeka cię sporo wspinania i skakania - jednocześnie twój sojusznik cię opuści. Wdrap się na kolumnę na środku pomieszczenia i przeskakuj pomiędzy kolejnymi punktami (pamiętaj, iż możesz podświetlić trasę wspinaczki stosownym klawiszem). Po chwili powinieneś dostrzec pod sobą Stos Ofiarny - zeskocz na dół, by zebrać kolejny Gwóźdź Kleidos, a następnie wróć na górę, by kontynuować wspinaczkę.
Gdy znajdziesz się na samej górze, będziesz mógł dostrzec dwie Skrzynie Bólu(obrazek powyżej przedstawia dokładne miejsce) - zbierz najpierw tą znajdującą się na samej górze (zawierającą Klejnot Chaosu), a następnie wróć po tą poniżej (także zawierającą Klejnot Chaosu). Wyjście z tego budynku znajduje się na tym poziomie, na którym znalazłeś pierwsza ze skrzyń.
Po wyjściu na zewnątrz dostrzeżesz kolejną Skrzynię Bólu, znajdującą się na dachu naprzeciwko - w tym momencie nie masz jednak możliwości jej zebrać. Zeskocz na dół i podejdź do miejsca oznaczonego X na mapie, by wywołać scenę, po której czeka cię zmiana otoczenia.