Misja 5 - The Blood Curse | Kampania - opis przejścia poradnik Castlevania: Lords of Shadow 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 5 - The Blood Curse
Gdy odzyskasz kontrolę, odwróć się do tyłu - za kratami znajduje się Skrzynia Bólu, jednak nie masz w tym momencie do niej dostępu. Kieruj się jedyną dostępną ci trasą - przed siebie. Po krótkiej scenie okaże się, że Carmila cię otruła - pasek twojego zdrowia przyjął fioletowy odcień. Część obrażeń, które otrzymasz w tym stanie, zmniejszą twój pasek zdrowia na stałe - nie będzie się dało go zregenerować poprzez żywienie się wrogiem czy relikwiami, dlatego bardziej niż zwykle staraj się nie dać trafić. Czeka cię starcie z nowym wrogiem - Krwawymi Szkieletami (Bloody Skeletons) - jednak nie wyróżnia się on na tle innych, "małych" przeciwników, prócz faktu, iż może posiadać tarcze. Dwie warte wzmianki cechy szkieletów to fakt, iż mogą cię one swobodnie atakować, nawet wtedy, gdy twoje ciosy je trafiają (co w połączeniu ze zmniejszającym się paskiem życia może być problemem), a także fakt, że po śmierci "pełzną" po ziemi w postaci plamy krwi przez kilkanaście sekund (niektóre twoje ataki mogą ich dosięgnąć) - jeśli znajdą jakieś ciało to mogą je wykorzystać, by się wskrzesić.
Po dość długiej scenie, podczas której twoje zdrowie zostanie zregenerowane, czeka cię etap skradankowy - twoim zadaniem jest aktywacja 4 mechanizmów rozrzuconych po tym pomieszczeniu, by otworzyć zamkniętą bramę i wydostać się z pułapki. Lokalizacja mechanizmów przypomina odwrócony krzyż - zaczynasz przy jednym, dwa kolejne są na prawo i lewo od ciebie a ostatni jest na wprost, skąd na początku nadchodzi Carmilla. By aktywować wszystkie mechanizmy, musisz przemieszczać się w taki sposób, by Carmilla cię nie zauważyła - jeśli to nastąpi to zostaniesz zamknięty na małej arenie, gdzie stoczysz walkę z dwoma wampirami. Dodatkowym problemem jest fakt, iż Carmilla może dezaktywować mechanizmy, przez co będziesz musiał robić to ponownie.
Jest to idealne miejsce do farmienia doświadczenia i maksowania umiejętności - gdy zostaniesz zauważony, czeka cię walka, po której wracasz do etapu skradankowego. Możesz powtarzać cały proces nieskończenie wiele razy, bez żadnych konsekwencji - jeśli poświęcisz kilkadziesiąt minut, zdobędziesz tyle doświadczenia, że będziesz w stanie wykupić wszystkie umiejętności i przynajmniej większość z nich opanować w 100%. Jedynym problemem jest fakt, że twój pasek zdrowia zmniejsza się na stałe z każdą odniesioną raną - dlatego jeśli planujesz zostać tu dłużej, musisz bardzo uważać, by nie dać się trafić, czy to poprzez unikanie, bądź blokowanie ciosów. Prostym, choć mało efektywnym, sposobem walki z wampirami jest ciągłe wyrzucanie ich w powietrze - nie mogą wtedy kontratakować, ani się teleportować.
Gdy uporasz się z Carmillą i odblokujesz przejście, na pewno zauważysz, że wokół ciebie znajduje się kilka przedmiotów do zebrania - brakuje ci jednak umiejętności, by zebrać którekolwiek z nich, dlatego zignoruj je w tym momencie i przejdź przez otwartą niedawno bramę, by aktywować mechanizm na ziemi (na lewo od niego znajduje się Skrzynia Bólu, do której także nie masz w tym momencie dostępu).
Gdy otworzą się kolejne drzwi, przejdź przez nie, zbierz serce ze statuetki (które pewnie niewiele ci da), a następnie skręć w lewo (od statuetki) - wdrap się na górę, gdzie czeka Ołtarz Ofiarny, z Gwoździem Kleidos. Zeskocz na dół i przejdź przez wejście za statuetką.
Gdy wyjdziesz na zewnątrz, obróć kamerę w bok - na lewo od wejścia znajdują się zwłoki żołnierza z Pamiętnikiem. Po zebraniu go udaj się w kierunku znacznika, gdzie po krótkiej scenie czeka cię wybór (Marie po prawej stronie jest tą prawdziwą), a następnie walka z bossem.
Boss - Carmilla
Jest to najtrudniejsza dotąd walka, którą przyjdzie ci stoczyć. Powodów jest kilka - twoje zdrowie zmniejsza się za każdym razem, gdy otrzymasz obrażenia, a Carmilli cały czas towarzyszą dwa wampiry. Dodatkowo, otoczyła się ona tarczą ochronną, przez którą możesz przebić się jedynie za pomocą mocy Chaosu. Żeby było jeszcze trudniej, musisz nieprzerwanie atakować tarczę Carmilli - jeśli odpuścisz na kilka sekund (lub zostaniesz trafiony) tarcza ulegnie regeneracji, a ty będziesz musiał powtórzyć cały proces od nowa. Musisz rozbić jej tarczę dwukrotnie.
Gdy się to stanie, walka stanie się o wiele łatwiejsza. Carmilla jest zbyt szybka, byś mógł ją dosięgnąć (gdy się zbliżysz ona teleportuje się w inne miejsce), dlatego musisz użyć mocy Pustki, by ją zamrozić, co pozwoli ci spokojnie do niej dobiec i zadać kilka ciosów. Cały proces możesz powtarzać bez ograniczeń, aż jej zdrowie spadnie do 2/3. Wtedy Carmilla się powieli, tworząc 8 jednakowych kopii i otoczy cię specjalną barierą, uniemożliwiającą ucieczkę. Zadania w tym momencie masz dwa: unikać jej ataków elektrycznych (wystarczy skoczyć w odpowiednim momencie) i atakować jej klony (wystarczy kilka ciosów, by zniszczyć każdy z nich).
Gdy zniszczysz wszystkie klony, Carmilla przyzwie ducha, który będzie cię atakował, jeśli się do niej zbliżysz - by jej to uniemożliwić, zamroź ją po prostu za pomocą mocy Pustki, co da ci możliwość swobodnego atakowania. Dowiesz się także, że skradłeś moc Carmilli - Mist Form - która pozwala ci zamienić się w mgłę. Pomaga to w czasie walki z niektórymi wrogami (np. z duchem Carmilli - gdy cię złapie, użyj umiejętności, by oswobodzić się z uchwytu), a przede wszystkim umożliwia ci przenikanie przez niektóre obiekty (np. kraty blokujące przejście - tak, to z pomocą tej właśnie umiejętności zebrać możesz masę pominiętych znajdziek). W czasie tej walki Mist Form przyda się także do czegoś innego - jeśli twoje zdrowie spadnie poniżej 50%, otrzymasz informację, by dostać się do Marie (musisz przeniknąć przez kraty), by móc się na niej pożywić i przywrócić pełnię zdrowia. W tym momencie walka jest zakończona, gdyż możesz robić to nieskończoną ilość razy - jedynym limitem jest krótki czas "odnowienia" (około kilkudziesięciu sekund), po którym znów możesz się pożywić.
Kilka porad, które mogą ułatwić ci poradzenie sobie z głównym problemem tej walki, jakim jest tarcza Carmilli :
- Zignoruj towarzyszące jej wampiry - nawet jeśli je zabijesz, to za kilkanaście sekund zostaną przyzwane na nowo. Jedyny powód walki z nimi to chęć napełnienia paska mocy.
- Jeśli zaczniesz atakować tarczę Carmilli (pamiętaj, że jedynie moc Chaosu na nią działa), to nie przerywaj natarcia - atakuj zajadle i staraj się unikać ciosów nieprzyjaciela. Im dłużej potrwa proces rozbicia jej tarczy (czyli im więcej razy pozwolisz się jej zregenerować), tym mniejsze szanse na powodzenie, gdyż twoja moc Chaosu jest ograniczona, podobnie jak pasek zdrowia podczas tej walki.
- Jeśli dysponujesz relikwią Ensnared Demon, to jej użyj - na 30 sekund pozwala ci bez ograniczeń używać mocy Pustki i Chaosu, co znacznie ułatwi ci rozbicie tarczy Carmilli.
Stosując się do tych porad, wkrótce powinieneś zakończyć walkę w brutalnym stylu (a także otrzymasz osiągnięcie Femme Fatale). Teraz pozostaje ci tylko wrócić do zamku tą samą drogą, którą przybyłeś. W pokoju z mechanizmem na podłodze czeka cię kolejna scena z Marie i Białym Wilkiem, a po niej powrót do miasta.