Misja 1 - Bioquimek Corporation | Kampania - opis przejścia poradnik Castlevania: Lords of Shadow 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 1- Bioquimek Corporation
Na początku misji trafisz na ulicę - rozejrzyj się po okolicy i postaraj się rozwalić wszystkie beczki, palety i skrzynie na które natrafisz, gdyż wewnątrz znajdziesz punkty doświadczenia i możesz natrafić na jakiś przedmiot. Dodatkowo, przez całą grę z losowo przez ciebie niszczonych przedmiotów będą wypadać GRAFIKI - nie są one w sumie do niczego potrzebne, ale jeśli jesteś kolekcjonerem to powinieneś się nimi zainteresować. W grze odnaleźć (a także kupić) możesz łącznie 400 takich przedmiotów.
Wracając do misji - niedaleko twojej startowej lokalizacji znajduje się brama (którą wskazuje znacznik na mapie), przez którą masz przejść, by kontynuować misję. Nie przechodź przez nią jeszcze, a zamiast tego udaj się od niej na górę, do końca ulicy, a następnie skręć w lewo. W kapliczce znajdziesz pierwszy z wielu występujących w grze Memoriałów. Zbierz go i udaj się do pominiętej wcześniej bramy.
Po przejściu na drugą stronę, zostaniesz poinformowany o nowej umiejętności - Sztyletach Cienia - za pomocą których będziesz musiał otworzyć następną bramę. Wykonuj polecenia na ekranie, by rzucić sztyletami i po chwili móc dostać się na druga stronę. Po przejściu odwróć się w prawo i zwróć uwagę na podświetloną na niebiesko kostkę - to jedna ze znajdziek w grze, jednak nie możesz się w tym momencie do niej dostać, gdyż brakuje ci stosownej umiejętności, którą zdobędziesz w trakcie gry.
Czeka cię etap skradankowy - musisz ominąć pobliskiego przeciwnika niezauważony, gdyż nie jesteś w stanie z nim wygrać. Po prawej stronie od wejścia znajduje się Portal Cienia, w którym możesz skorzystać z kolejnej przydatnej umiejętności. Dracul przyjmie postać szczura, co pozwoli ci na bezpieczne manewrowanie pośród wrogów (i dostawanie się w ukryte miejsca, o czym za chwile).
Zamień się w szczura, miń maszerującego w twoim kierunku strażnika (zignoruj przedmioty do zniszczenia w pobliżu, gdyż nie możesz atakować będąc w postaci szczura) i wróć do swojej oryginalnej postaci za pomocą kolejnego Portalu Cienia (znajduje się po lewej stronie korytarza, z którego wyszedł strażnik). Następnie twoim zadaniem będzie przejęcie kontroli nad strażnikiem, za pomocą umiejętności Opętania - zbliż się do niego od tyłu i wykonaj polecenie wyświetlone na ekranie. Po uzyskaniu kontroli nad wielkoludem, udaj się do drzwi które strzegł i skorzystaj z urządzenia po prawej stronie, by je otworzyć.
Na ogół Opętanie trwa kilkadziesiąt sekund, lecz w wypadku, gdy nie masz nic do zrobienia kontrolowaną postacią, bądź nie ma w pobliżu wrogów, Dracul "wchłonie" nieszczęśnika i powróci do swojej postaci. Jeśli po aktywacji jakiegoś przycisku Opętanie nadal trwa, oznacza to, że w pobliżu może być coś jeszcze do zrobienia za pomocą kontrolowanego wroga.
Po powrocie do swojej postaci, oczyść pomieszczenie ze wszystkich skrzynek i beczek i przejdź przez świeżo otwarte drzwi i aktywuj przełącznik, by dostać się przez kolejną blokadę. Czeka cie kolejny etap skradankowy, jednak do twojej dyspozycji zostanie oddana kolejna umiejętność - Rój Nietoperzy (Bat Swarm).
Użyj Roju Nietoperzy na patrolującym w oddali wrogu - obezwładni to go na kilkanaście sekund i ściągnie wszystkich pobliskich wrogów, by pomóc mu odgonić nietoperze. Następnie wdrap się po drabinie przy której stał drugi strażnik, a następnie przeskocz na rurę po prawej stronie - uważaj jednak z doborem odpowiedniej chwili, gdyż przez rurę co kilka sekund przepływa prąd, który strąci cię na ziemie i zaalarmuje wrogów.
Po animowanej scenie zejdź na dół po drabinie, która znajduje się na wprost ciebie i zwróć uwagę na maszerującego pod tobą strażnika. Poczekaj, aż odwróci się do ciebie plecami i zeskocz na dół, by przejąć nad nim kontrolę. Następnie otwórz metalowe drzwi, koło których przechodził i aktywuj wewnątrz skrzynię bólu, wewnątrz której znajdziesz Klejnot Życia. Wyjdź z pomieszczenia i wdrap się na drabinę, która znajduje się na wprost ciebie.
Idź metalową kładką w kierunku znacznika na mapie, ignorując dwie znajdźki w pobliżu, gdyż nie masz w tym momencie możliwości, by się do nich dostać - będziesz musiał tu wrócić w dalszej części rozgrywki, jak odblokujesz wymaganą umiejętność. Czeka cię krótka scenka, po której musisz po prostu iść przed siebie.
Gdy otoczenie się zmieni, zbierz pamiętnik leżący przy zwłokach żołnierza, po prawej stronie korytarza. Korytarz za tobą jest dla ciebie nieosiągalny - ponownie, brakuje ci stosownej umiejętności. Zawróć i kontynuuj przed siebie, aż dojdziesz do statuetki ze świecącym na czerwono sercem - możesz za jej pomocą zregenerować życie do pełna.
Udaj się następnie schodami w lewo, by dojść do kolejnej Skrzyni Bólu, z Klejnotem Życia wewnątrz. Aktywuj skrzynie i wdrap się na górę, łapiąc się w miejscach oznaczonych przez nietoperze. Na ekranie powinna pojawić się informacja o klawiszu, którym możesz podświetlić punkty, których możesz się chwycić. Wkrótce powinieneś dotrzeć do kolejnej Skrzyni Bólu, z Klejnotem Życia w środku.
Po zebraniu klejnotu zeskocz na dół, ponownie udaj się w kierunku schodów, które doprowadziły cię do znajdźki i wdrap się na górę. Po krótkiej scenie idź w jedynym możliwym w tym momencie kierunku - przed siebie - aż dojdziesz do dźwigni, która otwiera kolejne przejście. Mechanizm jest jednak zablokowany - użyj Sztyletów Cienia, by pozbyć się zakrzepłej krwi.
Gdy dotrzesz do obszernej sali, z zawieszonymi u sufitu żyrandolami, zeskocz na dół i zbierz kolejny Klejnot Życia ze Skrzyni Bólu. Wdrap się z powrotem na górę (miejsce, w którym możesz się wspiąć jest tuż pod tunelem, z którego właśnie wyszedłeś) i wskocz na pierwszy z żyrandoli. By przeskoczyć na następny, musisz go rozhuśtać - by to zrobić przebiegnij z jednego jego końca na drugi (w kierunku, w którym chcesz rozpędzić żyrandol). Po tym, jak dostaniesz się na drugi żyrandol, nie skacz na ten, który jest przed tobą, tylko ten, który znajduje sie po twojej prawej stronie - znajdziesz tam kolejny, piąty już Klejnot Życia, który zwiększy twoje maksymalne zdrowie. Po zebraniu go udaj się po kolejnych żyrandolach w stronę znacznika na mapie.
Podążaj za Trevorem, aż dojdziesz do kolejnego etapu wspinaczkowego. Przeskocz na drugą stronę, a następnie zbiegnij na dół schodów, gdzie leży żołnierz, z którego możesz zebrać pamiętnik. Stojąc przy zwłokach żołnierza, wdrap się na górę, a następnie przeskocz na drugą stronę za pomocą platformy. Są tu dwie znajdźki (jedna na twoim obecnym poziomie, druga ukryta pod tobą), jednak ponownie brakuje ci odpowiedniej umiejętności, by je zdobyć. Wróć zatem do miejsca, w którym znalazłeś Memoriał i wbiegnij schodami na górę, by aktywować scenę.
Po niej czeka cię ucieczka, gdyż w korytarzu wali się podłoga. Biegnij przed siebie, przeskakując pomiędzy punktami zaczepienia (pamiętaj o ukazującym je przycisku, który niedawno poznałeś0), aż wydostaniesz się z rozlatującego się korytarza. Odzyskasz tutaj swoją drugą broń - Miecz Pustki (Void Sword) - i stoczysz walkę z pierwszym poważnym bossem.
Boss - Stone Golem
Walka z tym bossem, w porównaniu do Paladyna, którego spotkałeś wcześniej, jest o tyle trudniejsza, iż nie będziesz tu miał niewyczerpanych zdolności Pustki (Void) i Chaosu, przez co będziesz zadawał mniejsze obrażenia i trudniej będzie ci zregenerować utracone zdrowie.
Walka ta wprowadza nowy mechanizm, zwany w grze Focus (Tryb Skupienia). Za jego pomocą możesz regenerować moc Pustki i Chaosu - gdy pasek skupienia (Focus Bar) się zapełni, twoje ataki będą "wyrzucać" z wrogów Kule Krwi (Blood Orb), które następnie możesz zaabsorbować, by zregenerować swoją moc. Pasek skupienia napełnia się, gdy atakujesz wrogów, jednocześnie unikając ich ataków - jeśli zostaniesz zraniony choć jeden raz, cały pasek zostanie wyzerowany. Musisz jak najszybciej opanować ten mechanizm i starać się walczyć tak, by nie dać się trafiać wrogom.
Walka podzielona jest na dwa etapy - w pierwszym, boss nie dysponuje żadnym wartym uwagi atakiem, dodatkowo porusza się dość wolno, a jego ciosy możesz łatwo sparować. Gdy opróżnisz pierwszy pasek jego zdrowia, będziesz musiał uruchomić krótką sekwencje QTE, po której walka przejdzie w drugą fazę.
Tutaj golem dysponuje już pokaźniejszym arsenałem ataków, takich jak:
- Atak za pomocą jego prawej ręki, która może się wydłużać i zaatakować cię z dużej odległości - staraj się unikać tego ataku, odskakując w bok.
- Zamrażający atak pięścią - by się oswobodzić, będziesz musiał energicznie wciskać wskazany klawisz.
- Atak za pomocą promienia energii wystrzeliwanego z głowy golema.
Najważniejszą rzeczą jest jednak fakt, iż boss jest teraz prawie nietykalny - możesz atakować go jedynie w miejscach oznaczonych przez krew (okolice brzucha golema), przez co praktycznie jedyną skuteczną metodą walki jest podskakiwanie i zadawanie kilku szybkich ciosów, a następnie odskok, by nie otrzymać obrażeń od wroga. Atakuj go w ten sposób, a gdy jego zdrowie spadnie blisko zera, czeka cię uruchomienie kolejnej sekwencji QTE. Po walce zbierz Primordial Gem z resztek bossa (miejsce oznaczone wielkim X na mapie)
Otrzymasz kolejną umiejętność - Void Projection - pozwalającą ci zamrażać wrogów, a także wodospady, by utworzyć sobie z nich przejście - do użycia wymaga małej ilości mocy Pustki. Jako iż twój zbiornik jest teraz pusty, udaj się do małego pomieszczenia po drugiej stronie wodospadu (znajduje się na południe, jeśli jesteś zwrócony w stronę wodospadu). Znajdziesz tam Magiczne Źródło (Magic Font), które pozwola bez ograniczeń odnawiać zarówno moc Pustki jak i Chaosu. Napełnij zbiornik, pożyw się sercem pobliskiej statuetki i wróć do wodospadu. Postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie i użyj mocy Pustki, by zamrozić wodospad, a następnie wdrapać się na górę.
Tuż po wejściu na górę, zwróć uwagę na wielką drewniana skrzynię po prawej stronie - rozwal ją, by odblokować ukryte przejście. W środku znajdziesz pierwszą relikwię, a gdy pójdziesz dalej korytarzem dojdziesz do mechanizmu, który do aktywacji będzie wymagał Klucza Podziemia (Dungeon Key), którego w tym momencie nie masz. Zignoruj to i idź dalej w głąb tunelu, aż dotrzesz do miejsca, w którym czeka cię trochę skakania. Przedostań się do końca korytarza, korzystając z punktów zaczepienia i żyrandoli, aż dotrzesz do Skrzyni Bólu, w której znajdziesz pierwszy Klejnot Pustki (Void Gem). Aktywuj cenne znalezisko i wróć do miejsca, w którym znalazłeś relikwię.
Przejdź przez zamglony korytarz, aż dojdziesz do jaskini z dwoma wodospadami. Zbliż się do nich i podnieś pamiętnik ze zwłok żołnierza, znajdujący się naprzeciw wodospadów, skryty za kolumną. Zamroź wodospady i podążaj do góry, aż dotrzesz do małego, okrągłego pomieszczenia, ze zniszczoną ścianą - wewnątrz czeka na ciebie Skrzynia Bólu, z Klejnotem Życia. Zeskocz na dół, a następnie wdrap się na górę drewnianego rusztowania, które znajduje się niedaleko zamglonego korytarza, z którego przyszedłeś.
Gdy będziesz na szczycie, skręć w lewą stronę, przeskocz dziurę i podążaj wzdłuż prawej ściany - po chwili dotrzesz do kolejnej Skrzyni Bólu, tym razem z Klejnotem Pustki. Po zebraniu skarbu wróć do miejsca, w którym wdrapałeś się po rusztowaniu i podążaj w prawo, do znacznika na mapie, aż aktywujesz scenę.
Czeka cię walka z grupką upierdliwych i dość niebezpiecznych przeciwników. Dishonored Vampire. Upierdliwych, gdyż mogą znikać i teleportować się w losowe miejsce, a niebezpiecznych, gdyż jeden z ich ataków jest nie do zablokowania - by się z niego oswobodzić będziesz zmuszony energicznie naciskać klawisze podczas sekwencji QTE. Wymagane do wciskania klawisze zmieniają się co kilka sekund, a atak ten potrafi zadać naprawdę duże obrażenia, szczególnie na wyższych poziomach trudności. Najlepszym sposobem walki z tym przeciwnikiem jest wyrzucanie go w powietrze i zaatakowanie go kilka razy zanim spadnie na ziemie - w ten sposób nie może się teleportować ani używać swojego chwytu.
Po tej dość ciężkiej walce czeka cię kolejna scena, podczas której Trevor da ci Medalion Białego Wilka (White Wolf Medallion). Dzięki niemu będziesz mógł wezwać wilka, aktywując medalion w specjalnym miejscu (coś w rodzaju ołtarza, który powinieneś mieć na wprost siebie), który przeprowadzi cię do innego miejsca w mieście, z którym połączony jest ołtarz. Zrób to i wdrap się na górę (punkt zaczepienia znajduje się na zachód od ołtarza - na zniszczonej kolumnie, na której nie ma pochodni) - zamiast podążać na wprost, za wilkiem, odbij w lewą stronę, przeskocz przepaść i kontynuuj aż dojdziesz do kolejnej Skrzyni Bólu, z Klejnotem Pustki wewnątrz. Po drugiej stronie dostrzec możesz kolejną znajdźkę - ponownie jednak, nie możesz się do niej w tym momencie dostać, z powodu braku odpowiedniej umiejetności. Po tym wejdź do tunelu, do którego udał się wilk.
Zeskocz na dół - znajdziesz tam ołtarz, którym możesz wrócić do miejsca, z którego przed momentem przyszedłeś i Magiczne Źródło, którym odnowisz swoje moce. Zeskocz w dół, by aktywować krótką scenę i rozpocząć kolejną walkę. Znajdujesz się dokładnie w miejscu, w którym wcześniej przeniosłeś się razem z Trevorem, tuż po etapie skradankowym. Nie ma sensu wracać do miejsca, w którym wcześniej byli strażnicy (teraz jest tam pusto), gdyż nie możesz zebrać żadnej z tamtejszych znajdziek.
Brama prowadząca do znacznika jest zamknięta - musisz zamrozić wodospad, znajdujący się po prawej stronie, a następnie wspiąć się na górę. Po zeskoczeniu na dół zwróć uwagę na wąskie przejście, prowadzące do wentylacji, z którego wydobywa się powietrze. Zamroź je, używając mocy Pustki, a następnie skorzystaj z pobliskiego Portalu Cienia, by przybrać postać szczura, którym przeciśniesz się przez przejście - musisz się jednak spieszyć, ponieważ lód nie utrzyma się zbyt długo.
Przejdź przez podświetloną na żółto kratkę i kieruj się w kierunku znacznika, przeskakując palące się powierzchnie. Gdy dojdziesz do miejsca, w którym przepływa prąd, musisz po prostu omijać naelektryzowane powierzchnie i poruszać się po wąskim przejściu. Gdy dotrzesz do rozwidlenia, udaj się w pierwszej kolejności korytarzem po prawej stronie, by zebrać doświadczenie - dalsza cześć jest jednak zamknięta, więc musisz teraz wrócić do lewego tunelu.
Po wyjściu nie zmieniaj jeszcze postaci, udaj się natomiast do kolejnej klatki wentylacyjnej (wejście ponownie podświetlone jest na żółto) - na jej końcu znajduje się kabel, który musisz przegryźć. Uważaj jednak na poruszający się przewód, który może cię zabić - przejdź obok niego, gdy ten przestanie się poruszać i stanie się niegroźny. Przegryzienie kabla wypłoszy technika, który przybędzie by naprawić usterkę. Wyjdź z tunelu, wróć do postaci Dracula i użyj Roju Nietoperzy na strażniku, by odwrócić jego uwagę, następnie zakradnij się od tyłu do technika, przejmij nad nim kontrolę i szybko otwórz bramę, przełącznikiem po prawej stronie.
Po przejściu przez bramę czeka cię krótka scena, a po niej walka z nowym przeciwnikiem - Possessed Citizen. Walka z nimi nie jest niczym nadzwyczajnym, gdyż nie dysponują oni żadnym imponującym atakiem, nie są opancerzeni ani nie posiadają dużej siły czy szybkości - ot zwykłe mięso armatnie. Rozpraw się z nimi i przygotuj się na kolejną walkę z bossem.
Boss - Raisa Vólkova
Na początku walki musisz trafić Raise za pomocą mocy Pustki (Void Projection), gdyż porusza się ona zbyt szybko, byś mógł z nią walczyć. Gdy już przestanie latać jak szalona po całej arenie, walka stanie się stosunkowo prosta.
Oprócz standardowych ataków, które możesz zablokować, Raisa stosuje:
- Kilka rodzajów ataków za pomocą elektryczności - Raisa zakomunikuje ci zamiar użycia jednego z nich, wypowiadając kwestię "Let's make this more exciting!", po czym skoczy na środek areny, by wykonać atak. Najlepszą metodą obrony przed tym atakiem jest po prostu mobilność - bądź cały czas w ruchu i nie stój w miejscach, na których pojawiają się kule energii, gdyż po kilku sekundach eksplodują, zadając ci obrażenia.
- Chwyt - co jakiś czas Raisa spróbuje cię do siebie przyciągnąć. Jeśli jej się uda, masz szansę oswobodzenia się, poprzez przyciśnięcie przycisku w odpowiednim momencie (robiłeś to już niejednokrotnie).
- Niemożliwy do zablokowania atak wręcz - gdy będziesz ją atakował z bliska, co jakiś czas, prócz zwykłych ataków, Raisa użyje jednego z dwóch wariantów swoich nieblokowalnych ataków, które musisz po prostu uniknąć. Sygnalizowane są one jak zwykle czerwonym rozbłyskiem.
Co jakiś czas Raisa wezwie do pomocy napotkanych przez ciebie niedawno przeciwników - jest to dobry sposób na uzupełnienie mocy Pustki i zregenerowanie zdrowia. Możliwe też, że w ciągu walki Raisa spróbuje znów atakować cię za pomocą szarży (w taki sam sposób, w jaki rozpoczęła walkę) - musisz ją znów zamrozić, by przerwać jej ataki. Walka nie jest trudna, więc wkrótce powinieneś się z nią rozprawić i rozpocząć serię scen. Po nich podążaj korytarzem, aż zamknie się przed tobą przejście, by aktywować kolejną scenę z Trevorem, po czym znów wrócisz do zamku.