Zlecenie nr 61 - Sceo LC500 | Zlecenia - Trzeci garaż poradnik Car Mechanic Simulator 2014
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zlecenie nr 61 - Sceo LC500
SAMOCHÓD: Sceo LC500
ELEMENTY ZLECENIA:
- Napraw lub wymień wszystkie popsute części (Repair or replace worn out parts)
WYNAGRODZENIE: 6500 USD
CZĘŚCI:
- 2x gumowa tuleja (Rubber Bushing) - 220 USD
- Wahacz poprzeczny lewy (Suspension Arm Front-Left) - 300 USD
- 2x zewnętrzny drążek kierowniczy (Outer Tie Rod) - 200 USD
- Tylny amortyzator (Shock Absorber Rear) - 100 USD
- Prawy tylny wahacz poprzeczny (Suspension Arm Rear-Right A) - 500 USD
- Tylna sprężyna zawieszenia (Suspension Spring Rear ) - 150 USD
- 2x tarcza hamulcowa (Brake Disc) - 400 USD
- 2x klocek hamulcowy (Brake Pad) - 100 USD
- Zacisk hamulca (Brake Caliper) - 400 USD
- Kolektor wydechowy silnika (Exhaust Manifold V6) - 1300 USD
- Lewy tylni tłumik (Muffler V6 Rear-Left) - 450 USD
- Pasek rozrządu (Timing Belt V6) - 220 USD
- Wymiana oleju - 100 USD + koszt nowego oleju ok. 10 USD
Twój klient po kilku próbach samodzielnego naprawiania doszedł do wniosku, że najlepiej oddać sprawę w ręce zawodowego mechanika tym bardziej, że stan techniczny pojazdu cały czas się pogarszał. Kierowca doprowadził swój samochód do ruiny - czeka nas wyjątkowo długie i żmudne popołudnie w garażu. Przeprowadź wszystkie konieczne testy (OBD Test, Test Drive, Diagnostic Path Test) i włącz tryb wyświetlania stanu utrzymania części (Show parts conditions). Pora zacząć zabawę:
PRZÓD ZAWIESZENIA:
Do naprawy kwalifikuje się:
- Lewa i prawa gumowa tuleja (Rubber Bushing)
- Wahacz poprzeczny lewy (Suspension Arm Front-Left)
- Lewy i prawy zewnętrzny drążek kierowniczy (Outer Tie Rod)
Zakup wszystkie części i przystąp do wymiany:
Drążki kierownicze:
- Wejdź w tryb widoku koła (Wheel - inspect).
- Włącz tryb zdejmowania części (Disassemble Mode).
- Odkręć lewe koło (Sceo LX500 Wheel).
- Zdejmij zewnętrzny drążek kierowniczy (Outer Tie Rod).
- Włącz tryb montowania części (Assemble Mode).
- Załóż nowy zewnętrzny drążek kierowniczy (Outer Tie Rod).
- Załóż koło (Sceo LX500 Wheel).
Powtórz operację na prawym kole.
Wahacz i tuleje:
- Skorzystaj z podnośnika (Car Lifter) i przejdź do widoku przedniego podwozia (Engine - inspect)
- Wyjmij gumową tuleję (Rubber Bushing) znajdującą się w lewym wahaczu.
- Zdemontuj lewy wahacz poprzeczny przedni (Suspension Arm Front-Left) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Wsadź gumową tuleję (Rubber Bushing) na swoje miejsce.
- Wyjmij gumową tuleję (Rubber Bushing) znajdującą się w prawym wahaczu i zastąp ją nowym egzemplarzem.
TYŁ ZAWIESZENIA:
Do naprawy kwalifikuje się:
- Prawy amortyzator (Shock Absorber Rear)
- Prawy wahacz poprzeczny (Suspension Arm Rear-Right)
- Prawa sprężyna zawieszenia (Suspension Spring Rear)
- Prawa gumowa tuleja (Rubber Bushing)
- Prawa i lewa tarcza hamulcowa (Brake Disc)
- Prawe klocki hamulcowe (Brake Pad)
- Lewy zacisk hamulca (Brake Caliper)
Zakup wszystkie części i przystąp do wymiany
Amortyzator, wahacz poprzeczny prawy, sprężyna zawieszenia:
- Zdemontuj amortyzator znajdujący się przy prawym kole samochodu (Shock Absorber Rear).
- Zdemontuj prawy tylny tłumik (Muffler V6 Rear-Right)
- Zdemontuj prawy wahacz poprzeczny (Suspension Arm Rear-Right A).
- Wyjmij zużytą sprężynę zawieszenia (Suspension Spring Rear) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Wsadź nowy wahacz poprzeczny (Suspension Arm Rear-Right A).
- Zamontuj nowy amortyzator (Shock Absorber Rear).
Gumowa tuleja:
- Zlokalizuj piastę (Wheel Hub) zlokalizowaną przy prawym kole samochodu.
- Wyjmij zużytą gumową tuleję (Rubber Bushing) i zamontuj nową.
Prawe tylne koło (tarcza hamulcowa, klocki hamulcowe):
- Odkręć prawe koło (Sceo LX500 Wheel).
- Zdejmij zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Zdejmij obydwa klocki hamulcowe (Brake Pad).
- Zdejmij tarczę hamulcową (Brake Disc) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Załóż dwa nowe klocki hamulcowe (Brake Pads).
- Załóż zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Załóż koło (Sceo LX500 Wheel).
Prawe tylne koło (tarcza hamulcowa, zacisk hamulca):
- Odkręć prawe koło (Sceo LX500 Wheel).
- Zdejmij zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Zdejmij obydwa klocki hamulcowe (Brake Pad).
- Zdejmij tarczę hamulcową (Brake Disc) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Załóż klocki hamulcowe (Brake Pads).
- Załóż nowy zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Załóż koło (Sceo LX500 Wheel).
UKŁAD WYDECHOWY:
Tutaj do zmiany kwalifikują się:
- Kolektor wydechowy silnika (Exhaust Manifold V6)
- Lewy tylni tłumik (Muffler V6 Rear-Left)
Zakup części i przystąp do wymiany:
Kolektor wydechowy, lewy tłumik:
- Zdemontuj dwa tłumiki tylne (Muffler V6 Rear-Left, Muffler V6 Rear-Right).
- Zdemontuj tłumik środkowy (Muffler V6 Middle).
- Odkręć rurę wydechową (Exhaust Pipe V6 A).
- Zdemontuj katalizator (Catalytic Converter V6).
- Odkręć rurę wydechową (Exhaust Pipe V6 B).
- Opuść samochód za pomocą podnośnika (Car Lifter) i przejdź do widoku silnika (Engine - inspect).
- Odkręć kolektor wydechowy silnika (Exhaust Manifold V6) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Zakręć rurę wydechową (Exhaust Pipe V6 B).
- Zamontuj katalizator (Catalytic Converter V6).
- Zakręć rurę wydechową (Exhaust Pipe V6 A).
- Zamontuj tłumik środkowy (Muffler V6 Middle).
- Zamontuj dwa tłumiki tylne - nowy lewy i stary prawy (Muffler V6 Rear-Left, Muffler V6 Rear-Right).
UKŁAD ROZRZĄDU:
Do wymiany nadaje się:
- Pasek rozrządu (Timing Belt V6)
Zakup element i przeprowadź wymianę części:
- Zdejmij pasek napędowy (Serpentine Belt V6).
- Zdejmij napinacz paska rozrządu (Belt Tensioner).
- Zdejmij pasek rozrządu (Timing Belt V6) i zastąp go nowym egzemplarzem.
- Załóż napinacz paska rozrządu (Belt Tensioner).
- Załóż pasek napędowy (Serpentine Belt V6).
Ostatni punkt remontu to wymiana oleju:
- Skorzystaj z podnośnika (Car Lifter) i wejdź w tryb widoku silnika od strony podwozia (Engine - inspect).
- Odnajdź miskę olejową (Oil Pan V6) ulokowaną na spodzie silnika.
- Odnajdź odpływ zużytego oleju (Oil Drain Plug), odkręć go i wypuść stary olej.
- Opuść samochód za pomocą podnośnika (Car Lifter) i wejdź w tryb widoku silnika (Engine - inspect).
- Zdejmij pokrywę silnika (Plastic engine Cover V6).
- Odkręć zatyczkę do uzupełniania zapasów oleju (Engine Oil Fill Plug).
- Kliknij na kanister z olejem i przez kilka sekund wlewaj olej do silnika.
- Wyjmij wskaźnik poziomu oleju (Oil Dipstick) i sprawdź poziom oleju - punkt łączący złote oraz srebrne pole powinien znajdować się jak najbliżej środka skali.
- Załóż pokrywę silnika (Plastic engine Cover V6).