Zlecenie nr 12 - Sceo LC500 | DLC - 4x4 Cars poradnik Car Mechanic Simulator 2014
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zlecenie nr 12 - Sceo LC500
SAMOCHÓD: Sceo LC500
ELEMENTY ZLECENIA:
- Wymień lub napraw wszystkie popsute części (Replace or repair all worn out parts)
WYNAGRODZENIE: 9000 USD
CZĘŚCI:
- Zewnętrzny drążek kierowniczy x2 (Outer Tie Rod) - 200 USD
- Zacisk hamulca (Brake Caliper) - 400 USD
- Tarcza hamulcowa x2 (Brake Disc) - 400 USD
- Klocek hamulcowy x2 (Brake Pad) - 100 USD
- Pasek rozrządu (Timing Belt V6) - 220 USD
- Lewy wahacz poprzeczny (Suspension Arm Rear-Right A) - 500 USD
- Amortyzator (Shock Absorber Rear)
- Sprężyna zawieszenia (Suspension Spring Rear) - 150 USD
- Katalizator (Catalytic Converter V6) - 1400 USD
- Kolektor wydechowy silnika (Exhaust Manifold V6) - 1200 USD
- Tłumik tylny lewy (Muffler V6 Rear-Left) - 450 USD
- wahacz poprzeczny prawy przedni (Suspension Arm Front-Right)
- Gumowa tuleja x3 (Rubber Bushing) - 330 USD
Twój klient unikał ostatnio przeglądów technicznych i doprowadził swój samochód do ruiny - teraz przed Tobą zadanie przywrócenia samochodu do stanu używalności. Zleceniodawca nie może już znieść ciągłych huków i zgrzytów, więc Twoja w tym głowa, by wszystko działało jak należy. A zlecenie rozpoczynamy od standardowej procedury wykonywania testów - rozpocznij pracę od przeprowadzenia testu silnika (OBD Link), testu diagnostycznego (Path Test) i jazdy testowej (Test Drive). Następnie zacznij od oględzin lewego przedniego koła - zdejmij je, a następnie zajmij się wymianą zewnętrznego drążka kierowniczego (Outer Tie Rod):
- Wejdź w tryb widoku koła (Wheel - inspect).
- Włącz tryb zdejmowania części (Disassemble Mode).
- Odkręć lewe koło (Sceo LX500 Wheel).
- Zdejmij zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Zdejmij obydwa klocki hamulcowe (Brake Pad).
- Zdejmij zewnętrzny drążek kierowniczy (Outer Tie Rod).
- Włącz tryb montowania części (Assemble Mode).
- Załóż nowy zewnętrzny drążek kierowniczy (Outer Tie Rod).
- Załóż klocki hamulcowe (Brake Pads).
- Załóż zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Załóż koło (Sceo LX500 Wheel).
Podobną operację wykonaj przy prawym przednim kole. Następnie przenieś się w okolice prawego tylnego koła - tam do wymiany kwalifikuje się zacisk hamulca (Brake Caliper) i tarcza hamulcowa (Brake Disc):
- Wejdź w tryb widoku koła (Wheel - inspect).
- Włącz tryb zdejmowania części (Disassemble Mode).
- Odkręć koło (Sceo LX500 Wheel).
- Zdejmij zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Zdejmij obydwa klocki hamulcowe (Brake Pad).
- Zdemontuj tarczę hamulcową (Brake Disc) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Załóż klocki hamulcowe (Brake Pads).
- Załóż nowy zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Załóż koło (Sceo LX500 Wheel).
Teraz przenieś się do tylnego lewego koła - zajmij się wymianą tarczy hamulcowej (Brake Disc) i dwóch klocków hamulcowych (Brake Pad):
- Wejdź w tryb widoku koła (Wheel - inspect).
- Włącz tryb zdejmowania części (Disassemble Mode).
- Odkręć koło (Sceo LX500 Wheel).
- Zdejmij zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Zdejmij obydwa klocki hamulcowe (Brake Pad).
- Zdemontuj tarczę hamulcową (Brake Disc) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Załóż nowe klocki hamulcowe (Brake Pads).
- Załóż zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Załóż koło (Sceo LX500 Wheel).
Zaglądamy pod maskę, a dokładniej na układ rozrządu - tam do wymiany będzie pasek rozrządu (Timing Belt V6):
- Zdejmij pasek napędowy (Serpentine Belt V6).
- Zdejmij napinacz paska rozrządu (Belt Tensioner).
- Zdejmij pasek rozrządu (Timing Belt V6) i zastąp go nowym egzemplarzem.
- Załóż napinacz paska rozrządu (Belt Tensioner).
- Załóż pasek napędowy (Serpentine Belt V6).
Następnie skorzystaj z podnośnika (Car Lifter) i podnieś samochód do góry. Przejdź na tył samochodu i dokonaj demontażu obydwu tłumików tylnych (Muffler V6 Rear-Left, Muffler V6 Rear-Right). Zajmij się prawą częścią tylnego podwozia - do wymiany jest lewy wahacz poprzeczny (Suspension Arm Rear-Right A) i amortyzator (Shock Absorber Rear):
- Zdemontuj amortyzator znajdujący się przy prawym kole samochodu (Shock Absorber Rear).
- Zdemontuj lewy wahacz poprzeczny (Suspension Arm Rear-Right A).
- Wsadź nowy wahacz poprzeczny (Suspension Arm Rear-Right A).
- Zamontuj nowy amortyzator (Shock Absorber Rear).
Zajmij się także wymianą gumowej tuleji (Rubber Bushing) po prawej stronie tylnego zawieszenia. Przejdź na lewą stronę - tam do zmiany jest sprężyna zawieszenia (Suspension Spring Rear):
- Odkręć wahacz poprzeczny lewy tylny (Suspension Arm Rear-Left A).
- Zdejmij zniszczoną sprężynę (Suspension Spring Rear) i zastąp ją nowym egzemplarzem.
- Załóż wahacz poprzeczny lewy tylny (Suspension Arm Rear-Left A).
I dalszy rozkład jazdy - wymiana katalizatora (Catalytic Converter V6), kolektora wydechowego silnika (Exhaust Manifold V6) i tłumika tylnego lewego (Muffler V6 Rear-Left):
- Zdemontuj tłumik środkowy (Muffler V6 Middle).
- Odkręć rurę wydechową (Exhaust Pipe V6 A).
- Zdemontuj katalizator (Catalytic Converter V6).
- Odkręć rurę wydechową (Exhaust Pipe V6 B).
- Opuść samochód za pomocą podnośnika (Car Lifter) i przejdź do widoku silnika (Engine - inspect).
- Odkręć kolektor wydechowy silnika (Exhaust Manifold V6) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Zakręć rurę wydechową (Exhaust Pipe V6 B).
- Zamontuj nowy katalizator (Catalytic Converter V6).
- Zakręć rurę wydechową (Exhaust Pipe V6 A).
- Zamontuj tłumik środkowy (Muffler V6 Middle).
- Zamontuj dwa tłumiki tylne - nowy lewy i stary prawy (Muffler V6 Rear-Left, Muffler V6 Rear-Right).
Do naprawy pozostało jeszcze przednie podwozie - po prawej stronie mamy do wymiany gumową tuleję (Rubber Bushing) i wahacz poprzeczny prawy przedni (Suspension Arm Front-Right), po lewej z kolei samą gumową tuleję (Rubber Bushing). Zlecenie zakończone.