Zlecenie nr 13 - Bolthorn Wanderer | DLC - 4x4 Cars poradnik Car Mechanic Simulator 2014
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zlecenie nr 13 - Bolthorn Wanderer
SAMOCHÓD: Bolthorn Wanderer
ELEMENTY ZLECENIA:
- Wymień lub napraw wszystkie popsute części (Replace or repair all worn out parts)
- Wymień olej (Replace oil)
WYNAGRODZENIE: 10000 USD
CZĘŚCI:
- Tylny tłumik (Offroad Rear Muffler) - 450 USD
- Sprężyna tylna zawieszenia (Suspension Spring Rear) - 150 USD
- Rura wydechowa tylna (Exhaust Pipe A V6) - 200 USD
- Sprężyna zawieszenia (Suspension Spring Front) - 240 USD
- Amortyzator (Shock Abs. Offroad) - 150 USD
- Łożysko wyciskowe sprzęgła (Clutch Release Bearing) - 500 USD
- Tarcza cierna sprzęgła (Clutch Fritction Plate) - 100 USD
- Tarcza dociskowa sprzęgła (Clutch Pressure Plate) - 300 USD
- Moduł zapłonowy (Ignition Module) - 750 USD
- Świeca zapłonowa (Spark Plug) - 30 USD
- Pasek rozrządu (Timing Belt V6) - 220 USD
- Pompa wodna (Water Pump) - 300 USD
- Napinacz paska rozrządu (Belt Tensioner) - 150 USD
- Filtr oleju (Oil Filter) - 80 USD
- Filtr paliwa (Fuel Filter) - 50 USD
- Koło (Bolthorn Wanderer Wheel) - 100 USD
- Tarcza hamulcowa x3 (Brake Disc) - 600 USD
- Zacisk hamulca x2 (Brake Caliper) - 400 USD
- Wymiana oleju - 100 USD + koszt nowego oleju: ok. 10 USD
Twój klient wrócił z tygodniowego offroadu - co prawda jego samochód nadal działa, ale problemów z nim jest co nie miara. Twoim zadaniem jest naprawa wszystkich zepsutych części, a na deser - wymiana oleju. Standardowo rozpocznij pracę od przeprowadzenia testu silnika (OBD Link), testu diagnostycznego (Path Test) i jazdy testowej (Test Drive). Działanie rozpocznij od odkręcenia wszystkich czterech kół (Bolthorn Wanderer Wheel) - następnie skorzystaj z podnośnika (Car Lifter) i unieś samochód. Przejdź na tył samochodu (Undercarriage - inspect) i odkręć tylny tłumik (Offroad Rear Muffler), przy okazji zakupując nowy egzemplarz do wymiany. Następnie:
- Odkręć obydwie tylne sprężyny zawieszenia (Suspension Spring Rear) i zakup jeden nowy egzemplarz do wymiany.
- Odkręć obydwa tylne amortyzatory (Shock Abs. Offroad).
- Zdemontuj popsutą tylną oś (Rear Axle).
- Odkręć tylny wał napędowy (Rear Drive Shaft Offroad).
- Odkręć rurę wydechową tylną (Exhaust Pipe A V6) i zakup nowy egzemplarz.
Przenieś się na przód samochodu i zajmij się demontażem frontu:
- Odkręć obydwie przednie sprężyny zawieszenia (Suspension Spring Front) i zakup jedną nową.
- Odkręć obydwa przednie amortyzatory (Shock Abs. Offroad) i zakup jeden nowy.
- Zdemontuj przednią oś (Front Axle).
- Odkręć przedni wał napędowy (Front Drive Shaft Offroad).
Opuść samochód za pomocą podnośnika i zajrzyj pod maskę (Engine - inspect):
- Zdemontuj rozrusznik (Starter V6).
- Zdemontuj skrzynię biegów (Offroad Gearbox).
- Zdejmij łożysko wyciskowe sprzęgła (Clutch Release Bearing).
- Zdejmij tarczę dociskową sprzęgła (Clutch Pressure Plate).
- Zdemontuj tarcza cierna sprzęgła (Clutch Friction Plate) - zakup nowy egzemplarz i zamontuj.
- Załóż nowe łożysko wyciskowe sprzęgła (Clutch Release Bearing).
- Załóż nową tarczę dociskową sprzęgła (Clutch Pressure Plate).
- Zamontuj skrzynię biegów (Offroad Gearbox).
- Zamontuj rozrusznik (Starter V6).
Pora zajrzeć na powierzchnię silnika - po jego lewej stronie do wymiany nadaje się moduł zapłonowy (Ignition Module) i jedna ze świec zapłonowych (Spark Plug). Zdemontuj przewody zapłonowe (Igntition Wires V6 Front) i wymień popsute części. Po drugiej stronie do wymiany z kolei kwalifikują się dwie świece zapłonowe.
Pora na rozrząd - do wymiany pasek rozrządu (Timing Belt V6), pompa wodna (Water Pump) i napinacz paska rozrządu (Belt Tensioner):
- Zdejmij pasek napędowy (Serpentine Belt V6).
- Zdejmij napinacz paska rozrządu (Belt Tensioner).
- Zdejmij pasek rozrządu (Timing Belt V6).
- Zdejmij pompę wodną (Water Pump) i zastąp ją nowym egzemplarzem.
- Załóż nowy pasek rozrządu (Timing Belt V6).
- Załóż nowy napinacz paska rozrządu (Belt Tensioner).
- Załóż pasek napędowy (Serpentine Belt V6).
Do wymiany kwalifikuje się także filtr oleju (Oil Filter):
- Włącz tryb zdejmowania części (Disassemble Mode).
- Zdejmij nasadkę filtra olejowego (Oil Filter Cap).
- Wyjmij filtr oleju (Oil Filter).
- Włącz tryb montowania części (Assemble Mode).
- Wsadź nowy filtr oleju (Oil Filter).
- Załóż nasadkę filtra olejowego (Oil Filter Cap).
Skorzystaj z podnośnika (Car Lifter) i przejdź do widoku przedniego podwozia (Engine - inspect). Zamontuj przedni wał napędowy (Front Drive Shaft Offroad), następnie nową przednią oś (Front Axle) oraz sprężynę zawieszenia (Suspension Spring Front) i amortyzator (Shock Abs. Offroad) po lewej stronie przedniego zawieszenia.
Przenieś się na tył:
- Zamontuj tylny wał napędowy (Rear Drive Shaft Offroad).
- Zakręć nową rurę wydechową (Exhaust Pipe V6 A).
- Zamontuj nowy tylny tłumik (Offroad Rear Muffler).
- Zamontuj nową tylną oś (Rear Axle).
Skompletuj tylne podwozie, montując także zużytą sprężynę zawieszenia (Suspension Spring Rear). Wymień także filtr paliwa (Fuel Filter) znajdujący się na baku i opuść samochód na koła.
Zakup nowy egzemplarz koła (Bolthorn Wanderer Wheel) i przystąp do naprawy poszczególnych części. Zacznij o lewego przedniego koła - do wymiany jest tarcza hamulcowa (Brake Disc):
- Wejdź w tryb widoku koła (Wheel - inspect).
- Włącz tryb zdejmowania części (Disassemble Mode).
- Odkręć koło (Bolthorn Wanderer Wheel).
- Zdejmij zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Zdejmij klocki hamulcowe (Brake Pad).
- Zdemontuj tarczę hamulcową (Brake Disc) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Załóż klocki hamulcowe (Brake Pads).
- Załóż zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Załóż koło (Bolthorn Wanderer Wheel).
Powtórz tę operację przy lewym tylnym kole. Prawe tylne koło - tam do wymiany kwalifikuje się zacisk hamulca (Brake Caliper) i tarcza hamulcowa (Brake Disc):
- Wejdź w tryb widoku koła (Wheel - inspect).
- Włącz tryb zdejmowania części (Disassemble Mode).
- Odkręć koło (Bolthorn Wanderer Wheel).
- Zdejmij zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Zdejmij klocki hamulcowe (Brake Pad).
- Zdemontuj tarczę hamulcową (Brake Disc) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Załóż klocki hamulcowe (Brake Pads).
- Załóż nowy zacisk hamulca (Brake Caliper).
- Załóż koło (Bolthorn Wanderer Wheel).
Na koniec prawe przednie koło i konieczność wymiany zacisku hamulca (Brake Caliper):
- Wejdź w tryb widoku koła (Wheel - inspect).
- Włącz tryb zdejmowania części (Disassemble Mode).
- Odkręć koło (Bolthorn Wanderer Wheel).
- Zdejmij zacisk hamulca (Brake Caliper) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Załóż koło (Bolthorn Wanderer Wheel).
Na sam koniec - wymiana oleju:
- Skorzystaj z podnośnika (Car Lifter).
- Wejdź w tryb widoku silnika od strony podwozia (Engine - inspect).
- Odnajdź miskę olejową (Oil Pan) ulokowaną na spodzie silnika.
- Odnajdź odpływ zużytego oleju (Oil Drain Plug), odkręć go i wypuść stary olej.
- Opuść samochód za pomocą podnośnika (Car Lifter) i wejdź w tryb widoku silnika (Engine - inspect).
- Odkręć zatyczkę do uzupełniania zapasów oleju (Engine Oil Fill Plug).
- Kliknij na kanister z olejem i przez kilka sekund wlewaj olej do silnika.
- Wyjmij wskaźnik poziomu oleju (Oil Dipstick) i sprawdź poziom oleju - punkt łączący złote oraz srebrne pole powinien znajdować się jak najbliżej środka skali.
Uff! Koniec!