Zlecenie nr 52 - Sceo LC500 | Zlecenia - Trzeci garaż poradnik Car Mechanic Simulator 2014
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zlecenie nr 52 - Sceo LC500
SAMOCHÓD: Sceo LC500
ELEMENTY ZLECENIA:
- Wymień lub napraw wszystkie zniszczone elementy (Replace or repair all damaged parts)
- Wymień olej (Change oil)
WYNAGRODZENIE: 7500 USD
CZĘŚCI:
- Lewa oś (Drive Axle Left) - 400 USD
- Stabilizator (Sway Bar End Link Right) - 50 USD
- Zewnętrzny drążek kierowniczy (Outer Tie Rod) - 100 USD
- 2x gumowa tuleja (Rubber Bushing) - 220 USD
- Wahacz poprzeczny prawy (Suspension Arm Front-Right) - 300 USD
- Katalizator (Catalytic Converter V6) - 1400 USD
- Koło (Sceo LX500 Wheel) - 2000 USD
- Tylny lewy wahacz poprzeczny (Suspension Arm Rear-Left A) - 500 USD
- Tylna sprężyna (Suspension Spring Rear) - 150 USD
- Tylny amortyzator (Shock Absorber Rear) - 100 USD
Tym razem do Twojego warsztatu zawitał samochód służbowy - pracownik na polecenie pracodawcy zleca Ci kompleksowy przegląd pojazdu: wóz musi wyjechać z garażu w idealnym stanie. Jak widać, cena nie gra zbytniej roli. Wykonaj test diagnostyczny (Path Test), potem test elektroniki pokładowej i zapłonu (OBD Link), a następnie włącz tryb wyświetlania stanu utrzymania części (Show parts conditions). Rzućmy okiem na poszczególne elementy konieczne do wymiany:
LEWE PRZEDNIE KOŁO:
W tym wypadku mamy do czynienia z popsutą lewą osią (Drive Axle Left). Zakup nowy egzemplarz i zamontuj sprawną część:
- Wejdź w tryb widoku koła (Wheel - inspect).
- Odkręć lewe koło (Sceo LX500 Wheel).
- Odkręć lewą oś (Drive Axle Left) i zamontuj nową.
- Zakręć koło (Sceo LX500 Wheel).
PRAWE PRZEDNIE KOŁO:
Tutaj do wymiany kwalifikuje się stabilizator (Sway Bar End Link Right) i zewnętrzny drążek kierowniczy (Outer Tie Rod). Zakup nowe części i zabierz się za ich wymianę:
- Wejdź w tryb widoku koła (Wheel - inspect).
- Odkręć koło (Sceo LX500 Wheel).
- Zdejmij prawu stabilizator (Sway Bar End Link Right).
- Zdejmij zewnętrzny drążek kierowniczy (Outer Tie Rod) i załóż nowy model.
- Załóż nowy zewnętrzny drążek kierowniczy (Outer Tie Rod).
- Załóż nowy lewy stabilizator (Sway Bar End Link Left).
- Załóż koło (Sceo LX500 Wheel).
PODWOZIE - PRZÓD:
Do wymiany przeznaczone są: gumowa tuleja (Rubber Bushing) wraz z wahaczem poprzecznym prawym (Suspension Arm Front-Right). Zakup nowe elementy i zamontuj je:
- Skorzystaj z podnośnika (Car Lifter) i przejdź do widoku przedniego podwozia (Engine - inspect)
- Wyjmij gumową tuleję (Rubber Bushing) znajdującą się w wahaczu.
- Zdemontuj prawy wahacz poprzeczny przedni (Suspension Arm Front-Right) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Wsadź nową gumową tuleję (Rubber Bushing) na swoje miejsce.
PODWOZIE - ŚRODEK:
Do wymiany mamy tutaj katalizator (Catalytic Converter V6) - zakup nowy egzemplarz i wymień:
- Zdemontuj dwa tłumiki tylne (Muffler V6 Rear Left, Muffler V6 Rear-Right).
- Zdemontuj tłumik środkowy (Muffler V6 Middle).
- Odkręć rurę wydechową (Exhaust Pipe V6 A).
- Zdemontuj katalizator (Catalytic Converter V6) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Zakręć rurę wydechową (Exhaust Pipe V6 A).
- Zamontuj tłumik środkowy (Muffler V6 Middle).
- Zamontuj dwa tłumiki tylne (Muffler V6 Rear Left, Muffler V6 Rear-Right).
PODWOZIE - TYŁ:
Finał wielkiego remontu to podmiana prawej tylnej opony (Sceo LX500 Wheel), prawej tylnej gumowej tulei (Rubber Bushing), lewego tylnego wahacza poprzecznego (Suspension Arm Rear-Left A), lewej tylnej sprężyny (Suspension Spring Rear) i lewego tylnego amortyzatora (Shock Absorber Rear). Zakup wszystkie te części i przystąp do montażu:
- Skorzystaj z podnośnika (Car Lifter) i przenieś się na tył samochodu (Undercarriage - inspect).
- Zdemontuj amortyzator znajdujący się przy lewym kole samochodu (Shock Absorber Rear) i zamontuj nowy.
- Zdemontuj lewy wahacz poprzeczny (Suspension Arm Rear-Left A).
- Wyjmij zużytą sprężynę zawieszenia (Suspension Spring Rear) i zamontuj nowy egzemplarz.
- Zamontuj lewy wahacz poprzeczny (Suspension Arm Rear-Left A).
- Wyjmij gumową tuleję (Rubber Bushing) znajdującą się w prawej piaście (Wheel Hub) i wsadź nową.
- Opuść samochód za pomocą podnośnika (Car Lifter) i wymień prawe tylne koło (Sceo LX500 Wheel) na nowy egzemplarz.
Wymiana oleju:
- Skorzystaj z podnośnika (Car Lifter) i wejdź w tryb widoku silnika od strony podwozia (Engine - inspect).
- Odnajdź miskę olejową (Oil Pan) ulokowaną na spodzie silnika.
- Odnajdź odpływ zużytego oleju (Oil Drain Plug), odkręć go i wypuść stary olej.
- Opuść samochód za pomocą podnośnika (Car Lifter) i wejdź w tryb widoku silnika (Engine - inspect).
- Odkręć zatyczkę do uzupełniania zapasów oleju (Engine Oil Fill Plug).
- Kliknij na kanister z olejem i przez kilka sekund wlewaj olej do silnika.
- Wyjmij wskaźnik poziomu oleju (Oil Dipstick) i sprawdź poziom oleju - punkt łączący złote oraz srebrne pole powinien znajdować się jak najbliżej środka skali.