Od czego zacząć | ArmA 3 Arma III poradnik, tipy
Ostatnia aktualizacja: 5 września 2019
Ta sekcja naszego poradnika do ArmA 3 Contact powie wam, jak dobrze wprawić się wojenne rzemiosło - dotyczy samouczków i dodatkowych trybów gry dla pojedynczego gracza.
Chociaż teoretycznie najlepszą nauką jest rzucenie się na głęboką wodę, jest w przypadku środowisk wojskowych takie mądre powiedzenie, że "im więcej potu wylejesz z siebie na poligonie, tym mniej własnej krwi przelejesz na placu boju". W myśl tej zasady, twórcy zadbali byśmy mogli w miarę bezboleśnie - i bez ziewania - nauczyć się tego co najpotrzebniejsze by przeżyć.
Dla nowych graczy, ArmA 3 przygotowała 6 aktywności, które pomogą Ci zaprzyjaźnić się z tym hardkorowym symulatorem - podajemy je w kolejności od której polecamy zacząć:
- Trening WR
- Ćwiczenia Strzeleckie
- Kampania "Prolog"
- Wirtualny Arsenał
- Prezentacje
- Wyścigi Czasowe
Opisujemy je wszystkie szczegółowo poniżej.
Trening WR (VR Training)
Dostępny po kliknięciu "SAMOUCZKI" w głównym menu.
Jest to komplet prezentacji i szkoleń osadzonych w środowisku "wirtualnej rzeczywistości", zapoznający z potrzebnymi mechanikami i niuansami związanymi z różnymi aspektami ArmA 3; od najbardziej podstawowych jak sprawna obsługa broni, po bardziej skomplikowane jak dowodzenie czy latanie śmigłowcami. To dobry sposób na naukę.
Trening VR posiada następujące szkolenia:
- Obsługa broni (3 części: stopnie I, II i III) oraz powiązane Penetracja materiałów
- Wyrzutnie
- Obiekty do rozmieszczenia (np. ładunki wybuchowe i miny)
- Dowodzenie (4 części: ruch, zachowanie, działania, pojazdy)
- Śmigłowce (4 części: podstawy, systemy broni, transport linowy, zaawansowany)
- Oznaczanie celu (np. wskaźnikami laserowymi)
By uruchomić któreś ze szkoleń wystarczy odpalić Trening WR, po czym wbiec na "marker" interesującego nas szkolenia - zawartość się po chwili załaduje. Co więcej, warto je ukończyć nie tylko ze względu na wartość edukacyjną, ale i na osiągnięcia Steam.
Ćwiczenia Strzeleckie (Firing Drills)
Dostępne po kliknięciu "JEDEN GRACZ", a później "WYZWANIA" w głównym menu.
Jest to komplet torów strzeleckich do strzelania dynamicznego, dostępnych zarówno w formie treningowej jak i kompetytywnej, z globalnym "ladderem", na którym możemy sprawdzić swoje wyniki względem m.in. naszych znajomych. Wersja treningowa pozwala zapoznać się z mechaniką torów, dostępną bronią oraz samym przebiegiem toru. Dla posiadaczy podstawowej wersji gry dostępne jest 10 torów, DLC Marksmen wprowadza dodatkowe 3.
Tory mają różną odległość, formę, kompozycję oraz uzbrojenie; zawierają też dodatkowe premie i kary czasowe w zależności od ilości zniszczonych celów dodatkowych czy pominiętych celów głównych bądź dodatkowych "warunków" części toru (np. używanie konkretnego rodzaju broni bądź strzelanie z konkretnej pozycji strzeleckiej). To dobra wprawka przed "pełnoprawnymi" misjami, ale również i dobra zabawa sama w sobie - gorąco polecamy.
"Obóz Szkoleniowy" - kampania "Prolog" (Bootcamp)
Dostępna po kliknięciu "SAMOUCZKI" w głównym menu.
Jest to oryginalna mini-kampania stworzona specjalnie z myślą zarówno o wprowadzeniu nowych graczy zarówno w meandra obsługi gry, jak i w klimat "Armaversum" AD 2035.
Kampania rozgrywa się w znakomitej większości w "realnym" środowisku (w przeciwieństwie do wprowadzenia osadzonego w "Wirtualnej Rzeczywistości"), pełnym realnych problemów. "Prolog" dobrze uczy nie tylko podstaw obsługi gry, ale i tego, jak wyglądają zadania stawiane przed nami. Jest też faktycznym, fabularnym prologiem do kampanii ArmA 3.
Kampania otrzymała od graczy bardzo pozytywny odzew - nie bez powodu. Polecamy.
Wirtualny Arsenał (Virtual Arsenal)
Dostępny po kliknięciu "SAMOUCZKI" w głównym menu.
Szalenie popularny system ubierania i uzbrajania postaci, pozwalający wytestować każdą broń i pojazd (w dostępnym już "wewnątrz" systemu wariancie "Virtual Garage") w grze.
Oczywiście "stylówy" można zapisywać i korzystać potem z nich w scenariuszach zarówno dla wielu graczy jak i dla pojedynczego gracza (głównie w misjach społeczności).
Jest to również dobry sposób by wytestować "na sucho" jak działają zarówno niektóre gnaty jak i część mechanik (system obrażeń) i ustawień (np. klawisze). Nie musimy polecać - w pewnym momencie i tak tu zajrzysz. Obsługę VA opisujemy w sekcji "Obsługa uzbrojenia i Virtual Arsenal".
Prezentacje (Showcases)
Dostępne po kliknięciu "JEDEN GRACZ", w głównym menu.
Jest to nic innego jak scenariusze singleplayerowe dostarczone przez twórców gry, by właśnie "zaprezentować" nam poszczególne poziomy pola walki i symulacji ArmA 3, jednocześnie budując obraz konfliktu - pokazują go także z innych perspektyw, m.in. "tych złych" z CSAT.
Gorąco polecamy - są naprawdę dobrze zrobione i dadzą wam możliwość pobawienia się każdym rodzajem sprzętu dostępnym w grze w klimatycznych misjach.
Nazwane są w ten sposób m.in. dlatego, że były pierwotnym sposobem prezentacji ewolucji serii.
Wyścigi Czasowe (Time Trials)
Dostępne po kliknięciu "JEDEN GRACZ", a później "WYZWANIA" w głównym menu.
Są to mniej i bardziej klasyczne tory wyścigowe, "na czas" - typowe "time triale" czy po polsku "próby czasowe". Podobnie jak Ćwiczenia Strzeleckie funkcjonują m.in. kompetytywnie, jednocześnie oferując ewentualny odpoczynek od regularnego ściągania spustu, pozwalając także podnieść nasze umiejętności prowadzenia pojazdów czy pilotażu śmigłowców.
Dużym minusem "Wyścigów Czasowych" jest fakt, że są przeznaczone głównie dla posiadaczy DLC.