A3 Contact - zawartość | ArmA 3 Contact Arma III poradnik, tipy
Ostatnia aktualizacja: 18 września 2019
Oto podręczny spis co nowego znajdziecie w grze po zakupie dodatku ArmA 3 Contact.
Kampania "First Contact" dla pojedynczego gracza
- przedstawia realistycznie zaprezentowaną historię, przedstawiająca realia kontaktu sił militarnych z nieznanymi siłami pozaziemskimi w momencie silnych napięć międzynarodowych;
- mocno stawia na atmosferę oraz story-telling;
- oferuje 6 grywalnych misji + epilog (minimalnie interaktywne outro);
- powinna przeciętnemu graczowi wystarczyć na ok. 6 do 12 godzin gry;
- nowe mechaniki związane z "wojną elektroniczną" (podsłuchiwanie, impersonacja, zakłócanie);
- godzi klasyczny format bardziej "linearnych", konkretnie ukierunkowanych misji z większą swobodą charakterystyczną dla serii ArmA (misje typu "free roam").
Co warto mieć na uwadze, to że nie należy po kampanii oczekiwać "rozwałki" w klimatach filmów "Obcy: Decydujące Starcie" czy "Bitwa o LA" - szukając tutaj dynamicznych strzelanin z "ufolami" w ogródku się rozczarujecie, kampania jest dużo "poważniejsza" tonem i bardziej przyziemna w podejściu do tematu - walczymy głównie z ludźmi.
Więcej na temat samych nowości i zmian charakterystycznych dla owej kampanii znajdziecie w naszym opisie przejścia.
Teren "Livonia"
- liczący ponad 160 km2 teren oparty na Polskim krajobrazie;
- dostępna zarówno w trybach dla pojedynczego i wielu graczy;
- do 95 % budynków da się wejść;
- ponad 80 % obiektów (w tym budynków) da się zniszczyć lub zawalić;
- zbudowana przy użyciu kompletnie nowego zestawu obiektów (budynki, roślinność);
- umiejscowiona w świecie gry między Polską, Białorusią i Litwą, obrazuje wiejski teren zmilitaryzowanego regionu Nadbór, z wkomponowanym poligonem wojskowym.
2 nowe frakcje
Należy pamiętać, że każda frakcja oraz jej uzbrojenie dostępne są powszechnie w obrębie całej gry, zarówno w trybach dla pojedynczego jak i wielu graczy.
Frakcja "Livonian Defence Forces" (Siły Zbrojne Livonii)
- grywalna frakcja, oparta w pewnym stopniu na Siłach Zbrojnych RP, mówią po Polsku;
- kompletny zestaw umundurowania wraz z dodatkowymi wariantami niektórych części ekwipunku;
- większość ekwipunku oparta jest na realnym, nowoczesnym ekwipunku dla wojsk RP;
- ich uzbrojenie, karabinki Promet oparte są na prototypie polskiego, bezkolbowego MSBS;
- skromny zestaw zreteksturowanych pojazdów z ArmA 3 jako dopełnienie frakcji.
Frakcja "Spetsnaz" (Rosyjskie Siły Specjalne)
- grywalna frakcja, oparta na Rosyjskich Siłach Specjalnych, mówią po Rosyjsku;
- kompletny zestaw umundurowania wraz z dodatkowymi wariantami niektórych części ekwipunku;
- ekwipunek oparty jest na realnym, współczesnym ekwipunku Rosyjskich sił specjalnych;
- ich uzbrojenie, karabinki AK12U i RPK12 to realna ewolucja klasycznego "Kałacha";
- frakcja dopełniona jest uzbrojeniem z dodatku APEX oraz DLC Marksmen;
- brak pojazdów;
Mini-frakcja "Obcy"
- występują tylko w kampanii "First Contact";
- nie są grywalną frakcją, nie posiadają niezależnej SI: ich działanie w kampanii jest oskryptowane;
Nowa broń i pojazdy
2 nowe pojazdy
- dron ED-1 z wysięgnikiem, w dwóch wersjach (w tym uzbrojona do rozminowywania)
- traktor
5 nowych rodzajów broni
- karabinki szturmowe Promet (w tym wersja z granatnikiem podlufowym i zintegrowaną strzelbą) wraz z oryginalnym, dedykowanym celownikiem; Oparte na bezkolbowej wersji MSBS;
- karabinek szturmowy AK12U: skrócona wersja najnowocześniejszego "kałacha";
- karabinek wsparcia RPK12: lekki karabin maszynowy oparty na konstrukcji AK12;
- strzelba Koźlice: łamana strzelba myśliwska w układzie over\under z nowym kompletem animacji;
- karabin myśliwski M14: cywilna wersja klasycznego karabinu wyborowego M14.
Co trzeba zaznaczyć, cała zawartość jest przygotowana na naprawdę wysokim poziomie.
A jak się w to gra?
Na to pytanie odpowie wam sekcja "Contact w trybie wieloosobowym" oraz nasz opis przejścia kampanii, gdzie opisujemy także nowe mechaniki i zmiany charakterystyczne dla tej kampanii.