Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Arma III - poradnik do gry

Arma III - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Misja 2 - "Cisza w Eterze" (Going Dark) | ArmA 3 Contact Arma III poradnik, tipy

Ostatnia aktualizacja: 5 września 2019

Opis przejścia misji "Cisza w Eterze" ("Going Dark") z ArmA 3 Contact.

Amerykanie dostają 48 godzin na opuszczenie Livonii. Podczas uskuteczniania "logistycznego samobójstwa" kapral Stype wciąga nas w śledztwo mające pozwolić mu uniknąć roli kozła ofiarnego.

CELE MISJI - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Cele misji i ich lokalizacja

CELE MISJI:

  • Pomów z Majorem (1)
  • Przejdź do ciężarówki HEMTT (2)
  • Odbierz Spectrum Device (3)
  • Poprowadź ciężarówkę HEMTT w drodze do celu (4)
  • Zatrzymaj się na wzgórzu (5)
  • Przeprowadź nasłuch (5)
  • Przejedź do pierwotnego celu podróży, "spalarni" (6)
  • Gdy kapral Stype odwróci uwagę strażników, wymknij się (7)
  • Przekradnij się na punkt obserwacyjny nad fabryką SIŁA (8)
  • Podsłuchaj rozmowy na temat kompleksu i kolejnego znaleziska (9)
  • Przekradnij się na miejsce nowego znaleziska (10)
  • Pozbądź się żołnierzy LDF (11)
  • Sprawdź wykop, zgraj dane z komputera (12)
  • Uciekaj, uniknij pojmania (13)
  • Spotkaj się z kapralem Stype'm (14)

LOKALIZACJA CELÓW:

1 - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
2 - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
3 - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
4 - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Sugerowane podejście

Misję zaczynamy w Camp Konrad, stojąc na warcie - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Misję zaczynamy w Camp Konrad, stojąc na warcie.

Z zadumy wyrywa nas kolega dający znać, że major ("The Don") chce z nami pogadać w namiocie łączności - udaj się do niego, po drodze ewentualnie zahaczając o inne namioty by poczytać newsy na jednym z laptopów lub posłuchać co do powiedzenia mają inni żołnierze - podsłuchiwanie rozmów (czy to celowe czy nie) niejednokrotnie da nam dodatkowe informacje o sytuacji na świecie i poczynaniach sił zarówno sprzymierzonych jak i nie.

Majora znajdziesz w namiocie stojącym osobno na środku obozu.

Zaznaczona pozycja namiotu łączności. - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Zaznaczona pozycja namiotu łączności.

Don po wylaniu swych gorzkich żali wyjaśni nam, że mamy wskakiwać z naszym kolegą Jackiem w ciężarówkę po czym odwieźć fekalia i inne śmieci do spalarni. Cieżarówka HEMTT czeka na nas przed bramą obozu (patrząc od punktu, w którym wartowaliśmy - jest w prawie prostej linii za namiotem łączności), wraz z naszym kolegą. Ów poprosi nas o pewną przysługę.

Jack chce, byśmy podjęli przed wyjazdem Spectrum Device - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Jack chce, byśmy podjęli przed wyjazdem Spectrum Device. Znajdziemy je w kontenerze, koło obecnie urzędującego kwatermistrza, niedaleko lądowiska. Jeśli chcemy posłuchać co jeszcze mają do powiedzenia inni żołnierze stacjonujący w obozie, to w tym właśnie momencie (po podjęciu urządzenia) jest na to (ostatni, bo potem nie będziemy tu wracać) czas.

Kontenery z ekwipunkiem do walki elektronicznej. - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Kontenery z ekwipunkiem do walki elektronicznej.

Jeśli jesteśmy gotowi, to czas udać się do naszego pyskatego kolegi czekającego w ciężarówce.

My będziemy odpowiedzialni za kierowanie wozem. Wskocz za kółko i ruszaj w kierunku, w którym ustawiony jest już wóz. Kolejne wskazówki usłyszysz już w trakcie jazdy.

Pierwszy, nieplanowany pierwotnie przystanek czeka na wzgórzu zaraz za mijaną blokadą - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Pierwszy, nieplanowany pierwotnie przystanek czeka na wzgórzu zaraz za mijaną blokadą.

Zaparkuj ciężarówkę w zatoczce (miej na uwadze, że zaraz ruszacie dalej) i posłuchaj co do powiedzenia ma Jack, włączając w to pomoc w nasłuchu urządzeniem Spectrum Device.

Widok "szczegółowy" (wyświetlacz z czytnikiem fal EM) wyświetlasz "celując" z urządzenia.

Więcej o obsłudze urządzenia poczytasz w sekcji "Nowe Mechaniki".

To właśnie tutaj pierwszy raz wykorzystamy Spectrum Device do nasłuchu. - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
To właśnie tutaj pierwszy raz wykorzystamy Spectrum Device do nasłuchu.

Po chwili ruszycie dalej. Prowadź ciężarówkę aż do spalarni, tam wjedź przez bramę i zaparkuj obok kontenerów naprzeciwko bramy. W tym momencie Jack wprowadzi nas w plan.

Owy wygląda następująco - on odwróci uwagę strażników, a my mamy wykorzystać ten moment na wymknięcie się - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Owy wygląda następująco - on odwróci uwagę strażników, a my mamy wykorzystać ten moment na wymknięcie się. Po wyjściu z ciężarówki idź wzdłuż muru widocznego przed ciężarówką aż się skończy - tam odbij na azymut 320, w stronę "źlebu" (niecki, dolinki), o której wspominał Jack i którą poruszać się będziesz dalej aż do punktu obserwacyjnego.

Poruszaj się wzdłuż tej ściany, w lewo, aż do jej końca, po czym odbij na azymut 320. - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Poruszaj się wzdłuż tej ściany, w lewo, aż do jej końca, po czym odbij na azymut 320.

Jak być może wcześniej słyszałeś, Livończycy za tym punktem są uprawnieni do wykorzystania śmiercionośnej siły wobec osób nieuprawnionych, więc uważaj na siebie i nie hałasuj niepotrzebnie. Co więcej, nie chcesz wywołać międzynarodowego skandalu ani ściągnąć na siebie sądu wojskowego. Nie strzelaj. Trasę masz oznaczoną na mapie.

Dolinką, którą się poruszasz będzie przechodzić patrol Livończyków - poruszając się normalnym, joggingowym tempem idąc "dołem" niecki nie powinieneś się na niego natknąć, niemniej wskazanym jest przystanięcie co 100-150 metrów i rozejrzenie się oraz nasłuch - patrol wydaje się wychodzić z małego punktu kontrolnego przy drodze, który poznasz po światłach. Co istotne, będąc wyprostowanym i poruszając się szybko, jesteś dużo łatwiejszy do wykrycia.

Twoim celem jest punkt widokowy na wzgórzu nad fabryką - punkt jest widoczny zarówno na naszej mapie, jak i widocznym u góry radarze - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Twoim celem jest punkt widokowy na wzgórzu nad fabryką - punkt jest widoczny zarówno na naszej mapie, jak i widocznym u góry "radarze". Gdy tam dotrzesz i przekonasz się, że Jack miał rację i informacja o "chemikaliach" jest jedynie przykrywką, rozpocznij nasłuch za pomocą Spectrum Device aż uda Ci się złapać dialog z gościem o szkockim akcencie.

Wygląda na to, że Jack miał rację - Livończycy stawiają kompleks badawczy. - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Wygląda na to, że Jack miał rację - Livończycy stawiają kompleks badawczy.

Wspomni on o kolejnym znalezisku - na wzgórzu niedaleko. Jack będzie nalegać byśmy przekradli się zobaczyć co tam się dzieję, więc nie mamy wyboru i musimy przekraść się przez kompleks fabryczny (ewentualnie obejść cały dookoła, jeśli tak będzie dla Ciebie prościej). Jedną z optymalnych tras zaznaczyliśmy na mapce powyżej, ale miej na uwadze, że w realiach dynamicznej SI w ArmA 3 nie ma pewności, że któryś z patrolów się tam nie pojawi, zatem oczy dookoła głowy, powoli i nisko.

Gdy przekradniesz się na wzgórze (dopiero u góry jesteśmy bezpieczni od patroli wokół fabryki), zapisz grę. Rusz dalej do wyznaczonego punktu o którym wspominał podsłuchany szkot, ale nie zbliżaj się do niego na więcej niż 70-80 metrów: jak się szybko przekonasz, Livończycy pilnują tego miejsca. Kolega Jack doradzi jak mamy się ich pozbyć: podszywając się pod Livoński Sztab i przekazując nagrany wcześniej rozkaz.

Wygląda na to, że Jack miał rację - Livończycy stawiają kompleks badawczy. - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Wygląda na to, że Jack miał rację - Livończycy stawiają kompleks badawczy.

By to zrobić, zajmij pozycję od zachodniej strony wzgórza (istotne jest, byśmy byli ustawieni pomiędzy "Szarym Wilkiem" - czyli Sztabem LDF, oznaczonym na "radarze" urządzenia i naszego interfejsu czerwoną ikonką - a grupą żołnierzy, którą mamy przed nosem), po czym czas pobawić się naszym Spectrum Device.

"Przyceluj" nim by pokazać wyświetlacz urządzenia, po czym wybierz kółkiem myszki pasmo na jakim nadaje drużyna (poznasz po "podskokach" fal i sygnału identyfikacyjnego, tzw. "pinga").

Przytrzymując klawisz F (na domyślnych ustawieniach) otwieramy bibliotekę nagrań. Musimy wybrać muzykę (jest w pierwszej zakładce, tam gdzie zakłócanie sygnału), która po wybraniu powinna się wyświetlić zamiast opcji "Noise" \ "Zakłócanie" na wyświetlaczu urządzenia, po czym przytrzymując LPM (aż pasek "postępu" przejdzie do końca) "nadać" ją w kierunku żołnierzy przed nami. Wtedy pozostaje jedynie oczekiwać aż zameldują Sztabowi o tym co się właśnie zdarzyło - zwróć uwagę, jakim kodem wywoławczym się posługują (ALFA, DELTA, etc), bo tego właśnie mieliśmy się dowiedzieć. Skoro już wiemy z kim mamy do czynienia czas przejść do impersonacji Sztabu i przekazania fałszywego rozkazu.

Ponownie otwórz bibliotekę (klawisz F) i wybierz "zakładkę" "SZTAB" ("HQ"). Tam wybierz zwrot do odpowiedniego oddziału (w zależności od tego, jaki oddział pilnuje wykopów), po czym nadaj go tak jak muzykę (do końca), w stronę oddziału. Gdy się zgłoszą, ponownie zmień nagranie - "Idź na wschód" po czym również go nadaj. Po chwili żołnierze potwierdzą i opuszczą teren zgodnie z rozkazem, a my dostaniemy chwilę "sam na sam" ze znaleziskiem.

Gdy żołnierze opuszczą teren, podejdź do rozkopanej ziemi i zobacz co jest w dole. Po chwili nasi bohaterowie skonkludują, że czas zgrać dane z komputera i się zwijać - podejdź zatem do komputera i rozpocznij (i dokończ) zgrywanie plików przytrzymując klawisz(e) interakcji.

Podkreślamy - dokończ, mimo nadlatującego śmigłowca.

Niestety, zostaniesz wykryty i trzeba salwować się ucieczką. Biegnij na północny wschód, żeby przypadkiem nie wpaść na patrole wroga. Może gdy uda Ci się wbiec do lasów to śmigłowiec odpu...

Niespodzianka. Impuls EMP? - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Niespodzianka. Impuls EMP?

...ści. Nieznana siła powoduje spadnięcie i detonację śmigłowca. Chociaż teoretycznie nam to służy, nie ma co czekać aż Livończycy uznają, że to my zestrzeliliśmy ich kolegów. Uciekaj.

(Od tego momentu latarka na naszej broni nie będzie działać, "usmażona" impulsem)

Hmm? - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Hmm?

Po chwili Jack powinien Ci wyznaczyć miejsce spotkania, widoczne na mapie i "radarze". Co gorsza, gdy się zbliżymy ten geniusz odpali flarę dla prostszej nawigacji. Biegnij tam, zanim przybiegną tam patrole LDF. Znajdziesz go w umówionym miejscu, przed chatką leśniczego. Gdy nasz bohater rugać będzie kolegę, warto się zastanowić co się stało. Czyżby Rosjanie zaatakowali?

Otóż... nie...

- Jeśli nie uda nam się fortel z nagraniem przy znalezisku, będziemy musieli spróbować odciągnąć żołnierzy wystrzałami - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Dodatkowe uwagi

- Jeśli nie uda nam się fortel z nagraniem przy znalezisku, będziemy musieli spróbować odciągnąć żołnierzy wystrzałami; wystrzel magazynek, najlepiej nad ich głowy, po czym zerwij kontakt obiegając ich dookoła niższym terenem i korzystając z faktu, że ścigając Cię ruszyli w stronę Twojej poprzedniej pozycji. Weź pod uwagę, że jeśli zrobisz to stojąc od strony południowej, zaalarmujesz patrole pod fabryką i ściągniesz na siebie dużo więcej kłopotów. Jeśli to zawiedzie, pozostaje Ci ryzykować sądem wojskowym i otworzyć ogień bezpośrednio do żołnierzy.

- Istotnym jest, by podczas nadawania być pomiędzy Sztabem oraz docelową jednostką ze względu na to, że Spectrum Device przechwytuje i blokuje dalszy przesył sygnałów; Jeśli nie "zasłonilibyśmy" jednej strony konwersacji przed drugą (i wice wersa) jednostki porozumieją się ze sobą i zrozumieją, że mają zewnętrzną interferencję, czego efektem będzie cisza radiowa.

5 - Misja 2 - Cisza w Eterze (Going Dark) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry