Przedmioty magiczne | Podstawy Age of Wonders Magia Cienia poradnik Age of Wonders: Magia Cienia
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Są specjalnym wyposażeniem jakie używać mogą jedynie herosi (i mag) i znacząco wpływają na ich możliwości bojowe. Występują w dwóch rodzajach - pierwsze to stworzonych przez twórców gry i odnajdowanych podczas rozgrywki (w ruinach, otrzymywanych od duchów za wykonane misje czy wreszcie zdobywane na wrogu) - czasem dość potężne, czasem zupełnie bezużyteczne. Drugi to artefakty wykonane przez nas w kuźni artefaktów - budynku, który możemy wznieść po wybudowaniu 3 poziomu wieży maga. Mimo iż są bardziej ograniczone w mocy (maksymalnie do 3 cech) są znacznie bardziej przydatne bo wykonujemy je zgodnie z potrzebami i praktycznie nie mamy ograniczeń w ilości jakie chcemy wykuć (poza złotem i czasem potrzebnym na realizację naszych projektów). Zazwyczaj w każdej 1 części mini kampanii każdego z magów, gdy już uzyskałem pełną kontrolę nad mapą ale jeszcze (celowo) nie zadałem przeciwnikowi ostatecznego ciosu rozpoczynałem masową produkcję artefaktów. |
Ile i jakie budować to oczywiście sprawa indywidualna, ale poniżej zamieszczę kilka konstrukcji które uznałem za szczególnie przydatne - w tym dwie pierwsze z nich uważam za wręcz niezbędne.
Obręcz Niewolnika : wyssanie woli, dominacja - paskudny przedmiot, obowiązkowe wyposażenie KAŻDEGO herosa. Dominacja pozwala na przejęcie większości wrogich jednostek. Wyssane woli jest zaś pomocne w przypadku gdyby nasz przeciwnik dysponował Siłą Woli (ta umiejętność chroni ją przed dominacją) - skutecznie ją neutralizuje. Wymarzonym celem tego przedmiotu jest wrogi heros lub 4 poziomowa jednostka.
Pierścień Swobody : przechodzenie murów, przyspieszenie ruchu, przenikanie . Drugi must have - znacząco zwiększa mobilność herosa zarówno podczas bitwy jak i na mapie strategicznej.
Hełm Mocy : przekaźnik magii, czarodziej specjalista (+10 do punktów magii) - dla herosa czarodzieja idealne. Nie tylko zwiększa jego moc, ale i znacząco rozszerza zasięg domeny jaką każdy heros dookoła siebie wytwarza - jak znalazł podczas działania na terenie przeciwnika.
Ręczne Działo : strzelanie z armaty . Prosta konstrukcja - a bardzo przydatna gdy mamy do czynienia z upierdliwymi lataczami. Szczególnie gdy wzmocnimy Celownikiem
Ręczny Kret : - kopanie tuneli . Przydatne na większości map z podziemiami - tych gdzie są zasypane korytarze (brązowe ściany) które zazwyczaj prowadzą w ciekawe miejsca.
Celownik: Celność III (trzy razy kupujemy cechę celność ). Idealny dodatek dla każdego herosa posługującego się atakiem zasięgowym.
Dodatkowo można wykuwać bronie, zbroje, tarcze - ale te naszego autorstwa zazwyczaj są słabsze od tych do znalezienia w grze. Niemniej - jeśli nasi herosi chadzają z pustymi rękoma i świecą gołymi klatami warto im coś dać, chociażby na pewien czas.
Podczas wykuwania broni zalecam dodać im cechę podwójny cios - wyjątkowo przyjemna, obok kradzieży życia moja ulubiona.