Misja 4 - Ke-nan, Róg Kesha | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia poradnik Age of Wonders: Magia Cienia
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
- Poziom trudności: normalny.
- Cel: Pokonać Sahirę.
Zaczynasz bardzo szczupłymi siłami i od razu musisz uciekać przed zbliżająca się armią orków. Przyłącza się też do ciebie heros i uzyskujesz pierwsze miasto.
Miasto zamieniasz w karawanę i droga na wschód. Zaczynasz rzucać czar - przyzwanie Afryta.
Obok miejsca gdzie łączą się trzy drogi stawiasz miasto a jednocześnie z wodza i oddziałów czekających w obozowisku tworzysz armię i rozbijasz orków. |
Wraz z Afrytem i herosem wracasz i ruszasz na południe od stolicy i zdobywasz dwa miasta nomadów - jedno należące do Sahiry (Nauta ) a drugie - neutralne (Vanyak ). To drugie zamieniasz w karawanę i ściągasz je bliżej w stronę swojej stolicy. Budujesz je przed wieżą leżącą na południe od stolicy.
Główną armią odwiedzasz znajdujący się nieopodal loch i ratujesz trzymanych w nim nizłoków. Uzyskujesz nie tylko dodatkowe oddziały ale i propozycje sojuszu od Marinusa (którą oczywiście przyjmujesz).
Odwiedzasz również sadzawkę obok - za jej pomocą zlokalizujesz dwa następne miasta nieprzyjaciela. Jedno z nich - to z wieżą maga i czarodziejem to stolica.
W Tatabanaya budujesz pioniera i wysyłasz go do ruin Garok leżących na południe od pierwotnego (zanim załadowałeś je na karawanę) położenia twojego miasta.
Turę po wydaniu pionierowi polecenia odbudowa budowli masz w pełni rozbudowane miasto z wieloma budynkami. Podobne postępujesz ze zrujnowanym miastem Annean - na wschód od twojej stolicy. |
Budujesz w Garok wodza a ze stolicy wysyłasz do niego słonia bojowego. Wzywasz Afryta i armią 3 jednostek ruszasz wzdłuż wybrzeża na południowy-wschód. W obozie płacisz za 3 jednostki tirgian i armią składającą się z 7 jednostek ruszasz do drugiego lochu - z orkami.
Po jego wyzwoleniu dostajesz kolejne 6 jednostek i możesz zawrzeć sojusz z czarodziejką orków.
Łączysz wszystkie posiadane armie i w jednej grupie ruszasz w kierunku stolicy - na południe.
Warto zostawić niewielki garnizon w Nauta - jeśli nieprzyjaciel wysyłałby jakieś jednostki na północ omijając nasze główne siły.
Po drodze zdobywasz jeszcze jedną niewielką osadę (Tadnay ) po drodze, przechodzisz przez most i dysponując przynajmniej dwiema pełnymi armiami bez większych trudności zdobywasz (szczególnie że stolica nie ma w ogóle murów!). |
Potem wysyłasz swoje siły w kierunku miasta (Azbarak ) leżącego na południe od stolicy i też je podbijasz.
W zasadzie teraz już nie da się przegrać. Szybko zajmujesz ostatnie miasto (Dak Harak ) nomadów - leżące obok teleportera, na północny-wschód od stolicy.
Zbierasz armie i przechodzisz przez teleport. Dalej idziesz droga na północ werbując po drodze jednostki neutralne.
Teraz proponuje się zatrzymać i podgonić nieco badania. W miastach budować można świątynie, świątynie magii, klasztory i sanktuaria. W naszej stolicy i byłej stolicy Sahiry budujemy kuźnię artefaktów i kujemy.
Możemy też równolegle rzucać czary na nasze jednostki - kroczenie w cieniu (przynajmniej na dwie pełne armie), ognistą aurę, magiczną broń, przyspieszenie ruchów - na te które chcemy wzmocnić dodatkowo.
Warto tez powymieniać się na czary z naszymi sojusznikami, może wykonać jakieś misje dla duchów (o ile się pojawią) - jednym słowem gromadzić siły na następny etap kampanii.
Gdy czekanie się nam znudzi lub zrobimy już wszystko co się da, przechodzimy przez portal i ruszamy na miasto Demonów Cienia. Przez teleporty w Świecie Cienia przechodzimy najpierw najsilniejszą armią (po drugiej stronie będzie towarzystwo). Potem zbieramy nasze siły dookoła miasta i atakujemy. |