Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki | Podstawy Age of Wonders Magia Cienia poradnik Age of Wonders: Magia Cienia

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Każda z 15 dostępnych w grze nacji jest unikalna i dysponuje własnym zestawem jednostek. Po szczegółowy opis odsyłam do instrukcji, a w tym miejscu wspomnę tylko o najważniejszych zasadach.

Jednostkę opisuje 6 cech (atak, obrażenia, obrona, odporność, punkty życia, ruch) oraz zestaw różnych umiejętności - Jednostki | Podstawy Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Jednostkę opisuje 6 cech (atak, obrażenia, obrona, odporność, punkty życia, ruch) oraz zestaw różnych umiejętności. Te drugie tak naprawdę czynią jednostkę unikalną i nigdy nie należy się opierać na ocenianiu wartości danego oddziału wyłącznie w oparciu o podstawowych 6 cech.

Warto pamiętać, że zarówno cechy jak i umiejętności można modyfikować za pomocą rozmaitych czarów dzięki czemu można zredukować wady danej jednostki jak i wzmocnić jej zalety.

Ważnym aspektem zarządzania naszymi armiami jest kwestia mobilności. Ponieważ wiele map w grze jest dość rozległe, bardzo ważne jest by nasze siły znalazły się w określonym miejscu o określonym czasie. Nic nikomu po najpotężniejszej armii, która zapędzona na drugi kraniec mapy utknęła gdzieś w gęstej dżungli podczas gdy na nasze miasta atakuje nieprzyjaciel.

Szybkość jednostek różni się niekiedy dramatycznie (najwolniejsze mają 20 ruchy, najszybsze 50). Dodatkowo na mobilność jednostek wpływają różne umiejętności - jedne redukują koszt poruszania się po trudnym terenie inne umożliwiają inny rodzaj ruchu (lot, unoszenie się, pływanie).

Jest to szczególnie ważne w przypadku gdy tworzymy armię z jednostek o bardzo różnej mobilności - całość porusza się wtedy w tempie najwolniejszej z jednostek. Wyjątkiem od tej zasady jest przypadek jednostek transportowych (galera powietrzna, statki morskie, balony itd.) - tu znaczenie ma wyłącznie ruchliwość jednostki transportującej.

Podczas grupowania sił warto myśleć o celu jakiemu dana armia będzie służyć. Jeśli jest to armia której celem jest obrona strategicznych lokacji ruchliwość będzie ostatnią z cech jaka ma dla nas znacznie. Jeśli jednak tworzymy raiderów - armię która ma przeprowadzać szybkie ataki w głąb wrogiego terytorium i po zadaniu strat unikać pościgu - ruchliwość będzie miała znacznie podstawowe.