Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Meandor, Imperium Fobijskie (3) | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia poradnik Age of Wonders: Magia Cienia

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Armia III

Świat Cieni - Meandor, Imperium Fobijskie (3) | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry
Świat Cieni

Jej pierwsze zadanie to opanowanie Świata Cieni. Jest to o tyle łatwe, że dwa miasta Demonów Cienia, które tam znajdziemy są gotowe się do nas przyłączyć za pewną opłatą (pierwsze miasto znajdujemy dość szybko - powinniśmy mieć już zaoszczędzone na nie pieniądze).

Tych miast oczywiście nie palimy a rozbudowujemy.

Poza dwoma miastami mamy jeszcze dwa chramy kosmosu.

Ze Świata Cieni są trzy portale - ten przez który przeszliśmy i dwa prowadzące na tyły imperium Fobiusa. Proponuje wykorzystać ten leżący na północ od drugiego miasta Cieni.

Po jego opuszczeniu jesteśmy nieopodal dużego i rozwiniętego miasta Demonów - Meandor, Imperium Fobijskie (3) | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Po jego opuszczeniu jesteśmy nieopodal dużego i rozwiniętego miasta Demonów. Możemy je zdobywać bądź kupić - tylko tym razem będziemy potrzebować naprawdę dużej ilości złota (garnizon chce poza 2000 złota)

To miasto wsparte przez dwa kryjące się w Świecie Cieni będzie stanowiło znakomitą bazę wypadową z północy z której poprowadzimy ofensywę na północne miasta Fobiusa.

Uwaga - Fobius też może korzystać z portali do Świata Cieni, ale ponieważ jego jednostki nie dysponują Wędrówką Cienia (chyba że skorzystają z tu i ówdzie leżących ziół cienia) nie są specjalnym wyzwaniem dla naszych demonicznych armii.

Musimy jednak trzymać niewielkie siły obok portali - tak aby uniknąć niemiłej niespodzianki.

Pamiętajmy, że dodatkowym (obok 2 miast, kopalń i chramu) atutem Świata Cieni jest mobilność jaką zapewnia - umożliwia to drugą, alternatywną (wobec teleportów w miastach) metodę przerzucania naszych sił na tyły wroga.

Armia IV

Północny kierunek - główny obszar działania 4 armii - Meandor, Imperium Fobijskie (3) | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry
Północny kierunek - główny obszar działania 4 armii

To nasze garnizony - poza reagowaniem na ewentualne pojedyncze jednostki które przedarły się w głąb naszego terytorium muszą ochraniać północny kierunek - tam pojawiają się co jakiś czas siły które Fobius przerzuca statkami.

Dwa silne latające oddziały z łatwością zdołają zatopić statki nim wysadzą desant, podobnie będą potrafiły zaopiekować się powietrznymi galerami.

Dodatkowo mogą eksplorować okolice i wsparte niewielkimi siłami mogą zająć leżące na północ od naszej stolicy miasto nizłoków (do natychmiastowej przemiany - proponowałbym mroczne elfy)

W razie możliwości należy wspierać nasze siły posiłkami - pamiętajmy o konieczności koncentrowania naszych sił przy jednoczesnym uniemożliwianiu takich koncentracji ze strony przeciwnika.

Na ukończenie tego etapu nie ma prostych rozwiązań - zaproponowana powyżej strategia ma doprowadzić do odebrania inicjatywy Fobiusowi szybkim uderzeniem na Dios (bo tylko on stanowi realne zagrożenie - Sahira nie jest żadnym poważniejszym przeciwnikiem) i szeregiem skoordynowanych ataków przeprowadzanych przez I i III armię doicie osłabionego przeciwnika.