Misja 5 - Ke-nan, Oaza Drakara | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia poradnik Age of Wonders: Magia Cienia
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
- Poziom trudności: średnia.
- Cel: Uratować O'nerona i doprowadzić do miasta syronów.
Zaczynasz z dwoma miastami i niewielką ilością jednostek.
Konnych łuczników wysyłasz na północ i północny-wschód na zwiad. Zajmujesz okoliczne strażnice i jedną kopalnię. |
Herosa wraz z wodzem i dżinem - na południe - jest tam chram ognia. Zdobywasz go i ruszasz na wschód - po drodze za 125 złota werbując drugiego herosa. Oddajesz mu nieco nadprogramowego ekwipunku i wspólnie atakujecie na sfinksa.
Dla ambitnych i posiadających przedmiot Obroża Niewolnika zadanie specjalne - zdominować sfinksa.
Potem herosami i naszym nowym nabytkiem sfinksem wybieramy się pod ziemię.
Wszystko co ważne będzie się działo z dala od naszych miast - muszą one w zasadzie zapewnić wsparcie maną naszej armii (do przyzwań, zaklinania jednostek i czarów w bitwach), ale musimy zapewnić naszemu magowi bezpieczeństwo więc kilka 2 poziomowych i najlepiej 2-3 3 poziomowe będą również potrzebne. Żaden z przeciwników nie powinien przeprowadzić większego ataku - ale
Tam znajdujemy następnego herosa i wspólnie całą grupą oczyszczamy ruiny (i dominujemy wampiry które ich bronią) a potem przechodzimy przez teleport.
Zaraz po wyjściu z podziemi atakujemy na leżące na południu miasto smokowców i od razu ruszamy drogą na północny-zachód. |
Docieramy do silnie bronionego miasta Ambira - miasto nas jednak nie interesuje, ruszamy do znajdującego się zaraz obok niego, na północy wejścia do podziemi. To więzienie w którym jest trzymany O'neron oraz sporo innych więźniów. Wszystkich uwalniamy.
Otrzymujemy kolejne zadanie - doprowadzić O'nerona do miasta syronów w leżącej nieopodal lesistej dolinie. Wracamy całą grupą i po wyjściu z podziemnego więzienia idziemy na wschód aż dojdziemy do dwóch bliźniaczych strażnic. Przechodzimy przez nie. |
Uwaga musimy mieć solidne siły - przynajmniej 2 pełne armie bo będą nas jeszcze czekać pewne trudności.
Idziemy na północ. Ignorujemy misję od ducha - nie ma sensu marnować czasu na zebranie złota i many - dysponując zgromadzonymi siłami (szczególnie szroniakami) bez większej trudności możemy pokonać przeciwników - czyli w sumie 3 feniksy.
Docieramy do miasta syronów i kończymy misję.
Oczywiście dla hobbystów ten etap może zagwarantować wiele więcej atrakcji - nieco przedmiotów, czarów, xp dla herosów (to ostatnie chyba najcenniejsze). Jeśli ktoś chciałby nieco się pobawić - ma dwóch przeciwników i sporo jeszcze do eksploracji.
Niemniej przewaga uzyskana w pierwszej misji kampanii Nomadów powinna spokojnie wystarczyć na przejście ostatniego etapu.