The Dig – zapomniany Myst Spielberga. Najbardziej niedocenione gry z lat 90.
Spis treści
The Dig – zapomniany Myst Spielberga
- Data premiery: 6 marca 1995
- Producent: LucasArts
- Gatunek: przygodówka point-and-click
The Dig powstało najpierw jako scenariusz do jednego z odcinków serialu Stevena Spielberga – Niesamowite historie. Potem miano zrobić z tego pełnoprawny film słynnego reżysera. Fabuła opowiadała o naukowcach wysłanych na zmierzającą w kierunku Ziemi asteroidę, by ją wysadzić i uniknąć katastrofy. Na miejscu przekonują się oni, że obiekt jest pusty w środku i zawiera opuszczony kompleks po jakieś obcej cywilizacji. Bohaterowie muszą więc zdecydować o dalszych krokach swojej misji, odkryć tajemnicę obcych i jakoś wrócić do domu. Prognozowano jednak, że koszty produkcji byłyby niebotyczne i pomysł odłożono na półkę.
Później Spielberg zachwycił się natomiast przygodówkową wersją Indiany Jonesa i ostatniej krucjaty i z The Dig postanowiono stworzyć grę komputerową. Z różnych powodów prace nad nią trwały najdłużej ze wszystkich produkcji LucasArts. Pierwsze spotkanie robocze na Ranczu Skywalkera George’a Lucasa odbyło się w 1989 roku, a gra ujrzała światło dzienne dopiero w 1995. Wiele pomysłów odrzucano w trakcie tworzenia, bo tytuł miał zawierać m.in. elementy RPG oraz mechaniki survivalowe. Zmieniali się liderzy projektu, którzy również dokonywali zmian w samym scenariuszu i jego głównych założeniach. Jedna z wersji była nawet nieco mroczna i brutalna, zawierała sceny śmierci od żrącego kwasu i szczególnie podobała się Spielbergowi, ale po tym, jak usłyszał pretensje paru rodziców maluchów w związku z brutalnymi scenami w Parku Jurajskim, polecił stonować ilość przemocy w The Dig.
Zostało jeszcze 46% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie