Heart of Darkness – zbyt brutalna, zbyt spóźniona. Najbardziej niedocenione gry z lat 90.
Spis treści
Heart of Darkness – zbyt brutalna, zbyt spóźniona
- Data premiery: 4 lipca 1998
- Producent: Amazing Games
- Gatunek: platformówka
Kolorowa kreskówkowa platformówka miała raczej niewiele wspólnego ze słynną powieścią Jądro ciemności czy z filmem Czas apokalipsy. Mimo to dzieliła tytuł z tymi ponadczasowymi dziełami. Być może intencją autora był tu fakt, że główny bohater, mały chłopiec Andy, musiał udać się do mrocznej krainy, by uratować swojego psiaka, odczuwając przy tym lęk przed ciemnością. Gra Heart of Darkness była kolejnym projektem Erica Chahiego, czyli twórcy kultowego do dziś Another World. Mimo podobieństw w rozgrywce i ambitnych założeń nigdy nie zdobyła podobnego uznania jak Inny świat, a sam Chahi przypłacił jej stworzenie kryzysem i wypaleniem zawodowym.
Heart of Darkness powstawało aż sześć lat. Prace zaczęły się wkrótce po sukcesie Another World w 1992 roku, grę zapowiedziano publicznie w 1995, a wydano dopiero w 1998. Co poszło nie tak? Chahi wspomina, że największą trudnością było dla niego przestawienie się z trybu pracy samotnej na tworzenie w zespole. Do tego doszły szybko zachodzące rewolucje w świecie gier – nadejście ery CD-ROM-ów i grafiki 3D. Im dłużej powstawała gra, tym większych zmian należało dokonywać, by dotrzymać kroku standardom. Przy tworzeniu cutscenek i teł wykorzystano m.in. program 3D Studio, przygotowując świetne przerywniki, ale już postacie były zwykłymi sprite’ami 2D, a gra nie działała na PC w wysokich rozdzielczościach.
Zostało jeszcze 55% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie