System Shock i Marathon – nowa jakość po Doomie. Najbardziej niedocenione gry z lat 90.
Spis treści
System Shock i Marathon – nowa jakość po Doomie
- Data premiery: 21 maja 1994 / 21 grudnia 1994
- Producent: Looking Glass Studios / Bungie
- Gatunek: przygodowa gra akcji / strzelanka
Początkowo chciałem zwrócić uwagę tylko na grę Marathon, ale obydwa tytuły łączy zaskakująco dużo elementów i zostały wydane w bardzo małym odstępie czasu. Nie ma więc mowy, by jeden inspirował się drugim bądź kopiował z niego rozwiązania. Niektórym może być trudno uwierzyć, że kultowy dziś System Shock, który czeka teraz na wydanie remake’u, w roku premiery nie był wielkim sukcesem sprzedażowym i nawet przyniósł twórcom straty. Marathon z kolei był dużym hitem Bungie przed erą Halo, lecz jako tytuł ekskluzywny na komputery Apple, nie miał szans zainteresować szerszej grupy odbiorców. A obie te produkcje w 1994 wyróżniały się tym, że wynosiły gry FPP na zupełnie nowy poziom. Zamiast prostej, brutalnej rzezi znanej z Dooma i jego licznych klonów oferowały wciągającą opowieść ze złożoną fabułą i o wiele bardziej rozbudowanymi mechanikami rozgrywki.
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie