autor: Kacper Kieja
5. EON: The Face of Deception. RPG 2001 - Szczęśliwa Trzynastka
Spis treści
5. EON: The Face of Deception
Wyobrażacie sobie cztero-kompaktową polską grę role-play, do której scenariusz i dialogi pisałby Sapkowski? Na pewno byłoby na co popatrzeć! A Szwedzi wykorzystali do tworzenia EON-u właśnie takiego swojego Sapkowskiego, czyli najsłynniejszego w Skandynawii pisarza fantasy (scenariusz liczy 400 stron, wszystkie dialogi będą czytane przez aktorów). Autorzy za największą innowację wprowadzoną w EON-ie uważają fakt, że towarzysze głównego bohatera - Marcusa - nie będą tylko postaciami niewolniczo wykonującymi polecenia gracza, ale osobami z krwi i kości. Pojawią się pomiędzy nimi animozje, wybuchną konflikty, może dojść nawet do kradzieży, czy morderstw. Ot, grupa poszukiwaczy połączona wspólną chęcią wzbogacenia się i zdobycia sławy, ale gotowa w każdej chwili rzucić się innym do gardła. Autorzy EON-a tak dalece chcieli urealnić swą grę, że zastanawiali się nawet nad rezygnacją z takiego parametru, jak Punkty Życia (HP)! Życie świata będzie w EON-ie toczyć się niezależnie od postępowania bohaterów, czyli wydarzenia nie "poczekają" aż grupa raczy się zjawić w określonym miejscu. Skarbce mogą więc zostać już obrabowane, pałacowe intrygi zakończone itp. itd. Jeśli chodzi o stronę graficzną, to program zostanie przygotowany w konwencji podobnej do Baldur's Gate.
Autorzy: ComputerHouse AB
[encyklopedia Gry-OnLine: EON: The Face of Deception]
6. Evil Islands: Curse of the Lost Soul
Tę grę zobaczymy chyba najwcześniej z opisywanych, gdyż na polskim rynku ukaże się ona już w marcu. Evil Islands przygotowana została przez autorów z rosyjskiej firmy Nival, którzy poprzednio zdobyli światowe rynki serią Rage of Mages. Evil Islands to gra w pełni trójwymiarowa, gdzie możemy dowolnie ustawiać kamerę i przybliżać lub oddalać obraz (świat widzimy z lotu ptaka). Bohaterem jest młody człowiek o imieniu Zak, który stracił pamięć i trafił na nieznaną sobie wyspę. Mieszkańcy uważają go za Wybrańca, mogącego uratować ich przed złem. Czeka go wypełnienie kilkudziesięciu łatwiejszych i bardzo trudnych misji oraz mnóstwo walk. W Evil Islands zwrócono szczególną uwagę na przygotowanie elementów role-play (cechy, zdolności), autorzy pozwalają też nam na tworzenie własnych przedmiotów oraz czarów. Gra wymaga od gracza sporo myślenia, gdyż w wielu wypadkach nie może on pozwolić swym bohaterom (do trzech osób w grupie) na walkę, lecz musi kazać im skradać się lub czołgać przez niebezpieczne tereny, tak by nie zostali odkryci przez znacznie silniejszego wroga.
Autorzy: Nival
[encyklopedia Gry-OnLine: Evil Islands: Curse of the Lost Soul]