autor: Kacper Kieja
3. Dungeon Siege. RPG 2001 - Szczęśliwa Trzynastka
Spis treści
3. Dungeon Siege
3. Dungeon Siege
Tytuł tej gry zapewne bardziej kojarzy się ze strategią, ale Dungeon Siege będzie jednak grą role-play, której akcja w dodatku toczy się nie tylko w tytułowych podziemiach. Dungeon Siege pozwoli graczom na wykazanie się możliwościami kreacyjnymi. Tu bowiem będziemy mogli tworzyć własne postacie, mapy, a nawet czary. Gracz zdecyduje również o wyglądzie interfejsu i będzie mógł posługiwać się jego bardziej skomplikowaną lub uproszczoną wersją. W Dungeon Siege będziemy mieć do czynienia ze światem traktowanym jako całość, a nie podzielonym na pewne obszary, czy sektory (a więc tak jak w Ultimie IX). Wreszcie więc nie zaobserwujemy tych denerwujących napisów "loading game" podczas wchodzenia do nowych lokacji, które na przykład w Baldur's Gate II skutecznie niszczyły nastrój gry. Dodatkowymi atutami programu będą w pełni trójwymiarowa, super-realistyczna grafika oraz rozbudowana opcja gry wieloosobowej. W Dungeon Siege gracz będzie sterować grupą bohaterów, którzy jednak nie znają ścisłego podziału na profesje. Tylko od woli grającego będzie zależeć, w jakich arkanach wyszkoli swoich herosów i czy będzie ich wolał uczyć sztuki walki wręcz, czy też rozwijać umiejętności magiczne. Gracz nie tylko będzie mógł decydować o rozwoju swych bohaterów, ale otrzyma też dużą swobodę w poruszaniu się po świecie gry, a przygody mają zostać skonstruowane nieliniowo.
Ciekawostką jest fakt, że szefem projektu jest Chris Taylor odpowiedzialny za powstanie Total Annihilation.
Autorzy: Gas Powered Games
[encyklopedia Gry-OnLine: Dungeon Siege]
4. Elder's Scrolls: Morrowind
Arena i Daggerfall były wydarzeniami na rolplejowym rynku. Bethesda już od dawna pracuje nad trzecią częścią tej sagi, która ma ogromem świata i bogactwem fabuły przyćmić nawet nieprawdopodobnie rozbudowanego pod tym względem Daggerfalla. W tej grze świat obserwować będziemy oczami bohatera (jak w FPS), a o tym, że elementy role-play nie zostaną zaniedbane może świadczyć fakt, że jednym z najważniejszych autorów projektu jest Ken Rolston, który pracował nad niemal każdym znanym systemem fabularnym. Bethesda twierdzi, że: „przeznaczeniem Morrowindu jest dokonanie przełomu w gatunku, poprzez zaprezentowanie najbardziej drobiazgowo zaprojektowanego świata wirtualnego w historii gier”. Podobnie jak w Daggerfall gracz będzie mógł podążać za głównym wątkiem intrygi, ale również penetrować ogromny świat, wykonywać poboczne zlecenia, rozwijać swe umiejętności i zdobywać cenne artefakty. To jeden z niewielu światów znanych z RPG, po których można po prostu z pełną satysfakcją podróżować, nie przejmując się wątkiem fabularnym. Elementy role-play, tak jak w poprzednich częściach cyklu, będą więcej niż rozbudowane. Mnóstwo cech i umiejętności, setki zaklęć, przynależność do gildii, ogromna liczba magicznych przedmiotów - wszystko to powinno się spodobać, tym którzy prawdziwe RPG przekładają nad hack&slash.
Autorzy: Bethesda