autor: Amadeusz Cyganek
Spacebase DF-9. Wpadki Wczesnego Dostępu Steam
Spis treści
Spacebase DF-9
- Premiera we wczesnym dostępie: 16 października 2013
- Data premiery (czytaj: porzucenia projektu): 27 października 2014
Niech Was nie zdziwi fakt, że gra dostępna jest do nabycia w standardowym modelu sprzedaży. Za 10 euro dostajemy bowiem tytuł, który cały czas powinien znajdować się we wczesnym dostępie, a decyzję o jego oficjalnym wydaniu podjęto po to, by zdjąć z siebie odpowiedzialność za kompletnie nieudany projekt. Spacebase DF-9 to bowiem dzieło bardzo znanego studia Double Fine, które ma przecież w swoim portfolio takie pozycje jak świetne Brutal Legend czy Psychonauts. Plan stworzenia kosmicznego symulatora to jednak coś, co zawsze pozostanie w galerii wstydu Tima Schafera i spółki, a gracze zbyt prędko takiego skoku na kasę nie wybaczą.
Spacebase DF-9 zostało bowiem wydane mimo olbrzymiego sprzeciwu wszystkich tych, którzy wyłożyli na nie kasę – Schafer uznał, że produkcja przynosi niezadowalające zyski i prace nad nią zostają w związku z tym wstrzymane. Tym samym na Steama trafiła gra niedopracowana, nieukończona i z mnóstwem błędów, a Double Fine umyło rączki, udostępniając cały kod źródłowy i licząc na to, że znajdzie się grupka moderów, którzy doprowadzą projekt do szczęśliwego końca. Patrząc jednak na komentarze użytkowników na Steamie, śmiem wątpić, że ta misja zakończy się sukcesem. A szkoda, bo tytuł miał naprawdę olbrzymi potencjał.
CYTAT ZE STRONY GRY NA STEAMIE:
„Nauczyliśmy się wiele i jesteśmy dumni z tego, co osiągnęliśmy”.