Timber and Stone PC
Timber and Stone to oparty na voxelowym silniku RTS, który łączy elementy strategii ekonomicznej i gry bitewnej, ze szczególnym uwzględnieniem roli oblężeń. Mechanizmy rozgrywki są mocno sandboxsowe i w niczym nie ograniczają budowlanych zapędów gracza.
Timber and Stone Premiera PC
9kwietnia2013
producent: Robert Reed wydawca: Robert Reed Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Timber and Stone to sandboxowa strategia czasu rzeczywistego inspirowana takimi seriami jak The Settlers, Anno oraz Stronghold. Grę praktycznie w całości opracował jeden człowiek - Robert Reed.
Akcja toczy się w pełnej magii krainie fantasy przypominającej średniowiecze. Rozgrywka koncentruje się na budowie i zarządzaniu miastem. Musimy gromadzić surowce, konstruować domy mieszkalne oraz struktury wytwarzające konkretne dobra i dbać o rozwój wirtualnej gospodarki. Gra jest strategicznym sandboksem, więc w niczym nie ogranicza budowlanych zapędów gracza. Tylko od nas zależy czy wzniesiemy małą osadę, czy też stworzymy olbrzymie królestwo. Na początku każdej rozgrywki silnik losowo generuje duża mapę oraz znajdujące się na niej surowce, jak również pierwszych podległych naszym rozkazom osadników.
Aspekt ekonomiczny zabawy nie jest jedynym. Duży nacisk położono także na elementy bitewne, które zrealizowane zostały z większym poziomem skomplikowania niż w typowych RTS-ach. Pierwsze fazy gry przebiegają zawsze stosunkowo spokojnie, ale im więcej bogactw zgromadzimy, tym większe zainteresowanie nami wykażą hordy goblinów i kontrolowane przez nekromantów armie nieumarłych. Prędzej czy później doprowadza to do bitew z siłami zła. Timber and Stone oferuje rozbudowaną mechanikę oblężeń. W ich trakcie wykorzystywane są m.in. ruchome wieże, drabiny, katapulty oraz balisty. Oparcie gry na voxelach sprawia, że każdy element budynków i terenu można zniszczyć. Istotną rolę odgrywa też ogień i bez naszej interwencji podpalone drewniane struktury szybko zamienią się w popiół. Co gorsza, gobliny i żywe trupy to nie jedyne niebezpieczeństwa, jakie spotkamy w złożonym z klocków świecie. Pod ziemią czyhają gigantyczne pająki oraz czerwie, które mogą wyjść na powierzchnię jeśli zbyt agresywnie będziemy rozbudowywali nasz przemysł górniczy lub gdy przesadzimy z wycinką drzew. Spotkanie z tymi potworami czasem jest jednak opłacalne, gdyż z ich łusek i pajęczyn można wytworzyć najpotężniejsze uzbrojenie i pancerze.
Ostatnia modyfikacja 5 listopada 2012
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 8,7 / 10 na podstawie 171 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.3 / 10 na podstawie 143 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Timber and Stone: Odpowiednia dla każdego wieku.