Castle Story PC
Castle Story to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z rozbudowanym aspektem ekonomicznym i możliwością transformacji voxelowego otoczenia.
Castle Story Premiera PC
wczesny dostęp
24września2013
17sierpnia2017
Steam
17sierpnia2017
producent: Sauropod Studio wydawca: Sauropod Studio Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Castle Story to gra RTS łącząca elementy wojennej strategii ekonomicznej w stylu serii Stronghold z dynamicznym voxelowym światem przywodzącym na myśl kultowego Minecrafta. Jest to debiutancka produkcja niezależnego kanadyjskiego studia Sauropod.
Akcja Castle Story toczy się w świecie składającym się z zawieszonych w powietrzu wysp. Gra powstała na silniku korzystającym z voxeli, co zapewnia w pełni dynamiczną deformację terenu. Dzięki temu można do woli ścinać drzewa, drążyć tunele czy kopać doły. Zabawa polega głównie na budowaniu zamków, a następnie ich obronie przed najeźdźcami. Gracz jest jednak tylko dowodzącym i dlatego musi polegać na posłusznych jego rozkazom osadnikach. Dzięki nim może odkrywać nowe tereny, zbierać surowce i budować struktury.
Wszystkie twierdze trzeba zaprojektować ręcznie, decydując o położeniu każdej cegły. W ten sposób powstaje trójwymiarowy plan architektoniczny, który następnie nasi podwładni przeobrażają w rzeczywistość. Oczywiście, nim to nastąpi konieczne jest zgromadzenie odpowiedniej ilości materiałów. W tym celu musimy wykorzystać osadników w roli górników.
Mechanika rządząca pracami budowlanymi jest bardzo rozbudowana. Nas podwładni są w stanie wspiąć się tylko na niewysokie przeszkody, a na prędkość ich poruszania wpływa niesiony przez nich ciężar. Dlatego kluczem do sukcesu jest zapewnienie osadnikom odpowiedniego dojścia do konkretnych elementów konstrukcji, tak aby obeszło się bez zbędnych opóźnień. Cel ten realizujemy m.in. poprzez stawianie kamiennych schodów i mostów. Po pewnym czasie na planszę wkraczają siły przeciwnika i rozpoczynają oblężenie naszych twierdz.
Castle Story działa na silniku Unity, a cała grafika terenu stworzona jest z voxeli. Nadaje to grze specyficznego uroku i sprawia, że całość wygląda jak zbudowana z klocków Lego. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość wykorzystania zaawansowanego systemu fizyki, odpowiedzialnego także za niszczenie terenu i budowli.
Ostatnia modyfikacja 21 listopada 2014
Tryb gry: single / multiplayer
Ocena użytkowników: 8,8 / 10 na podstawie 150 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.3 / 10 na podstawie 965 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Castle Story: Odpowiednia dla każdego wieku.