autor: Amadeusz Cyganek
Kinetic Void. Wpadki Wczesnego Dostępu Steam
Spis treści
Kinetic Void
- Premiera we wczesnym dostępie: 20 marca 2013
- Data „premiery”: 21 listopada 2014
Symulatory kosmiczne nie mają coś szczęścia do wczesnego dostępu – oj, nie mają. Kinetic Void to tytuł, który (podobnie jak Spacebase DF-9) oficjalnie wydano na platformie Steam, chociaż nie powinien jeszcze opuścić fazy alfa. Ten bardzo ambitny projekt, opierający się na eksploracji kosmosu za pomocą samodzielnie stworzonych statków, został nie tylko sfinansowany za pomocą Kickstartera (zebrał ponad 60 tysięcy dolarów), ale także zarobił swoje już podczas obecności w Early Access. Jednak deweloper uznał, że dalszy jego rozwój nie ma sensu, więc po prostu przerzucił go do zakładki „opublikowane”.
To oczywiście wzbudziło wśród graczy ogromną wściekłość – nie brak opinii, że za ich pieniądze zostało sfinansowane coś, co nie przypomina nawet dema. Nie ma tu wielu opcji rozgrywki, warstwa techniczna roi się od szkolnych błędów, a producenci zerwali jakikolwiek kontakt ze społecznością. Wielu z darczyńców wprost wyznaje, że po takim oszustwie jest to ostatni raz, kiedy sfinansowali powstającą bez końca grę. I – szczerze powiedziawszy – trudno im się dziwić.
CYTAT ZE STRONY GRY NA STEAMIE:
„(...) oficjalnie zrealizowaliśmy wszystkie cele zaplanowane przez nas do momentu premiery”.