Sid Meier’s (Civilization IV) Colonization. 20 najciekawszych remasterów gier
Spis treści
Sid Meier’s (Civilization IV) Colonization
Na przestrzeni minionych 30 lat Sid Meier opatrzył swoim nazwiskiem niezliczoną kolekcję gier strategicznych z najprzeróżniejszych parafii i prawie za każdym razem dostarczał graczom hit – nic dziwnego zatem, że po latach niektóre z tych tytułów zaczęły być odświeżane. W niniejszym tekście zawarliśmy dwa takie przykłady. Pierwszym z nich jest osadzone w epoce wielkich odkryć geograficznych Sid Meier’s Colonization z 1994 roku, które po czternastu latach wróciło na rynek jako Sid Meier’s Civilization IV: Colonization – samodzielny dodatek do czwartej „Cywilizacji”, który w istocie mógłby stanowić zupełnie odrębną grę (tak jak nawiązująca do Alpha Centauri jedna z najnowszych odsłon tej samej serii – Civilization: Beyond Earth).
Jednak decyzja o dystrybucji remake’u pod postacią rozszerzenia raczej nie była przypadkowa. Mamy bowiem do czynienia z bardzo wiernym odtworzeniem oryginału, zmieniającym jego mechanikę zaledwie w kilku detalach (np. dodanie wyboru gubernatora na początku gry i możliwości ogłoszenia konstytucji po uniezależnieniu kolonii od metropolii). Nie zmieniła się nawet lista grywalnych frakcji, nadal składająca się tylko z czterech opcji. Największą atrakcją jest tu bez wątpienia odnowiona, trójwymiarowa oprawa graficzna, generowana na silniku Civilization IV; nie bez znaczenia było też uzupełnienie pierwowzoru o tryb wieloosobowy. Jest to zatem remake dość zachowawczy, ale wciąż wzorcowy.