Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 27 czerwca 2002, 13:41

autor: Piotr Szczerbowski

Testy: Codecreatures Pro. nVidia vs ATi

Spis treści

Testy: Codecreatures Pro

Konfiguracja programu:

Testy:

Najładniejszy obecnie benchmark, kładący na łopatki wszystkie karty poza GF4Ti. Na MX nawet się nie uruchamia, z racji braku jednostek Vertex i Pixel Shader. Pominąłem testy AA i filtrowania anizotropowego, gdyż nie miało to większego sensu. Poza „czwóreczką” żadna karta nie była w stanie przekroczyć przy takich opcjach bariery 10 klatek na sekundę.

Testy: 3D Mark 2001 SE

Konfiguracja programu:

Testy:

Powyższe testy wskazują dobitnie, jak wygląda porównanie przedstawionych na teście kart. To swoiste podsumowanie pozwolę sobie okrasić kilkoma własnymi przemyśleniami. Przede wszystkim należy pochwalić GF4Ti za jego niesamowicie wysoką wydajność, Radeona za jakość (filtrowanie anizotropowe przy niewielkim spadku wydajności). Nic nie przekona mnie natomiast do GF4 MX. Ta karta jest tak bardzo przestarzała, iż nazywanie ją GeForce 4 można określić mianem herezji. Z testu nie wynika jasno, że karta ta jest słaba, jednak przy bardziej zaawansowanych scenach jej szybkość pozostawia wiele do życzenia. Wyniki ratuje wysoki Fill Rate, czyli szybkość wypełniania – co daje sporą ilość klatek przy mało skomplikowanych scenach. GF3 natomiast spisuje się całkiem nieźle, oferując niesamowitą płynność i nowoczesne efekty graficzne, bijąc na głowę naszego MXa.

Karty graficzne ATI – konfiguracja sterownków

Wielu posiadaczy sprzętu komputerowego nie ma czasu lub też wystarczającej wiedzy, by odpowiednio skonfigurować swoją kartę graficzną. Tracą przez to możliwość płynnego grania w gry na kartach, które już nowe nie są.