Witchfire. Nie tylko Cyberpunk. Polskie gry, na które czekamy
Spis treści
Witchfire
- Data premiery: nieznana
- Platforma: PC
- W skrócie: brutalna, klasyczna strzelanka od weteranów gatunku
Adrian Chmielarz – współtwórca m.in. Painkillera i Bulletstorma – najwidoczniej uważa, że wystarczy jego nazwisko, by zainteresować nas Witchfire. I – choć przyznajemy to z trudem – tak właśnie jest. Materiałów z najnowszej produkcji studia The Astronauts pojawiło się jak na lekarstwo, ale wystarczy spojrzeć na zespół deweloperski i jego debiutancki projekt, Zaginięcie Ethana Cartera, by być przynajmniej zaintrygowanym. Tym bardziej że pojedyncze screenshoty czy kilkusekundowe fragmenty rozgrywki zwiastują coś naprawdę ciekawego.
Widać w tej grze pewne inspiracje Doomem – walka jest dynamiczna, mięsista i stawia raczej na otwartą wymianę ognia i uniki niż krycie się za osłonami – wzbogacone o specjalne moce, np. rzucanie kulami ognia. Sami twórcy otwarcie opowiadają natomiast, jak duży wpływ na filozofię projektowania lokacji i przeciwników ma dla nich seria Dark Souls, również utrzymana w stylistyce dark fantasy. Czerpiąc wzorce z takich hitów, można stworzyć coś rewelacyjnego... albo ustawić sobie poprzeczkę zdecydowanie zbyt wysoko.
WETERAN PRZY PRACY
Wspomniany wyżej Adrian Chmielarz to jeden z najbardziej doświadczonych autorów gier w Polsce. W latach 90. współtworzył takie przeboje rodzimej branży jak Teenagent, Książę i Tchórz, Tajemnica statuetki i Katharsis. Na początku XXI wieku zasłynął dzięki serii Painkiller, która była jedną z pierwszych polskich gier, jakie dobrze sprzedały się na świecie.