Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 15 sierpnia 2019, 11:30

Blair Witch. Nie tylko Cyberpunk. Polskie gry, na które czekamy

Spis treści

Blair Witch

Mroczna puszcza zamieszkana przez tajemniczą istotę to w horrorach ograny motyw, mamy jednak nadzieję, że Bloober Team nada mu nowy smak. - Nie tylko Cyberpunk 2077. Nadchodzące polskie gry, o których mogliście nie słyszeć - dokument - 2019-08-14
Mroczna puszcza zamieszkana przez tajemniczą istotę to w horrorach ograny motyw, mamy jednak nadzieję, że Bloober Team nada mu nowy smak.
  1. Data premiery: 30 sierpnia 2019
  2. Platformy: PC, Xbox One
  3. W skrócie: nowy horror od twórców Layers of Fear i Observera

Studio Bloober Team dwiema częściami Layers of Fear i Observerem udowodniło, że w dziedzinie interaktywnych horrorów gra w deweloperskiej ekstraklasie. Blair Witch, z racji powiązania z kultowym filmem Blair Witch Project, może pozwolić krakowianom wypłynąć na jeszcze szersze wody... albo okazać się głośnym fiaskiem. Stawiamy jednak na to pierwsze, bo na gatunku pierwszoosobowych gier grozy ta ekipa zna się jak mało kto.

Sama rozgrywka zaoferuje dość ograniczone możliwości – do dyspozycji dostaniemy latarkę, krótkofalówkę, kamerę oraz... psa, któremu będziemy mogli wydawać proste polecenia. Ale podobnie jak poprzednie produkcje tego studia Blair Witch zdaje się stawiać przede wszystkim na klimat, a przedstawione tu realia – gęsta puszcza, zamieszkiwana przez wiedźmę znaną wyłącznie z ludowych bajań, i poszukiwania zaginionego chłopca – to sprawdzone tło dla historii z dreszczykiem. O ile po trzech produkcjach w podobnej konwencji Bloober Team nie popadł jeszcze w rutynę, miłośnicy horrorów raczej nie powinni obawiać się o jakość tego tytułu.

BLAIR WITCH PROJECT 1999

Zaczęło się od horroru z 1999 roku. Dzieło zostało zrealizowane w konwencji found footage, a jego produkcja kosztowała kilkadziesiąt tysięcy dolarów. Przy 250 milionach dolarów przychodu ze sprzedaży biletów był to gigantyczny sukces. Później pojawiły się kontynuacja i remake, ale nie były już choćby w połowie tak dochodowe jak oryginał. Sukcesu nie odniosła także trylogia gier, stworzona na początku XXI wieku przez studio Gathering of Developers.

  1. Więcej o grze Blair Witch

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy chętniej kupujesz grę, jeśli to polska gra?

Tak, lubię wspierać naszych
44,6%
Nie, to nie ma dla mnie znaczenia
55,4%
Zobacz inne ankiety
11 polskich gier na 11 listopada. Rodzime gry, na które warto czekać
11 polskich gier na 11 listopada. Rodzime gry, na które warto czekać

Lubimy Wam przypominać o polskich grach, a 11 listopada, czyli dzień obchodów odzyskania niepodległości przez Polskę, wydaje się być idealną okazją do zrobienia tego po raz kolejny.

Najważniejsze polskie gry 2019 roku – czy znajdzie się eksportowy hit?
Najważniejsze polskie gry 2019 roku – czy znajdzie się eksportowy hit?

Polska stała się w ostatnich latach fabryką gier wideo z kilkuset studiami deweloperskimi. To oznacza, że co roku na rynek trafiają dziesiątki lepszych i gorszych gier znad Wisły. Przyjrzyjmy się, jakie tytuły dadzą nam powód do dumy w roku 2019.

Raport z zielonego piekła. Jak rodził się sukces polskiego Green Hell
Raport z zielonego piekła. Jak rodził się sukces polskiego Green Hell

Odwiedziliśmy warszawskie studio Creepy Jar, które ze swoim debiutanckim survivalem Green Hell zdołało nie tylko odnieść komercyjny sukces, ale i uniknąć większości pułapek, czyhających na gry debiutujące we wczesnym dostępie.