Blair Witch. Nie tylko Cyberpunk. Polskie gry, na które czekamy
Spis treści
Blair Witch
- Data premiery: 30 sierpnia 2019
- Platformy: PC, Xbox One
- W skrócie: nowy horror od twórców Layers of Fear i Observera
Studio Bloober Team dwiema częściami Layers of Fear i Observerem udowodniło, że w dziedzinie interaktywnych horrorów gra w deweloperskiej ekstraklasie. Blair Witch, z racji powiązania z kultowym filmem Blair Witch Project, może pozwolić krakowianom wypłynąć na jeszcze szersze wody... albo okazać się głośnym fiaskiem. Stawiamy jednak na to pierwsze, bo na gatunku pierwszoosobowych gier grozy ta ekipa zna się jak mało kto.
Sama rozgrywka zaoferuje dość ograniczone możliwości – do dyspozycji dostaniemy latarkę, krótkofalówkę, kamerę oraz... psa, któremu będziemy mogli wydawać proste polecenia. Ale podobnie jak poprzednie produkcje tego studia Blair Witch zdaje się stawiać przede wszystkim na klimat, a przedstawione tu realia – gęsta puszcza, zamieszkiwana przez wiedźmę znaną wyłącznie z ludowych bajań, i poszukiwania zaginionego chłopca – to sprawdzone tło dla historii z dreszczykiem. O ile po trzech produkcjach w podobnej konwencji Bloober Team nie popadł jeszcze w rutynę, miłośnicy horrorów raczej nie powinni obawiać się o jakość tego tytułu.
BLAIR WITCH PROJECT 1999
Zaczęło się od horroru z 1999 roku. Dzieło zostało zrealizowane w konwencji found footage, a jego produkcja kosztowała kilkadziesiąt tysięcy dolarów. Przy 250 milionach dolarów przychodu ze sprzedaży biletów był to gigantyczny sukces. Później pojawiły się kontynuacja i remake, ale nie były już choćby w połowie tak dochodowe jak oryginał. Sukcesu nie odniosła także trylogia gier, stworzona na początku XXI wieku przez studio Gathering of Developers.