rFactor 2. Need for Speed, Forza Motorsport i Gran Turismo - przegląd wyścigów samochodowych
Spis treści
rFactor 2
rFactor pełni w gatunku gier wyścigowych rolę prawdziwego Świętego Graala, odniesienia, do którego można, a nawet powinno się porównywać każdą inną samochodową grę symulacyjną. Zwykle to porównanie wypada na niekorzyść porównywanego – przepaść ta ma szansę zwiększyć się jeszcze bardziej wraz z premierą „dwójki”. Dość powiedzieć, że specjalna wersja pierwszej części wykorzystywana była do treningów w prawdziwej Formule 1, by wyrobić sobie opinię o możliwościach twórców.
Niestety czas mija i wiele aspektów „jedynki” wymagało technicznych usprawnień. W tym oprawa wizualna, a także opcja modyfikowania czynników wpływających na warunki panujące na torze w trakcie wyścigu, kolizje czy w końcu odwzorowanie fizyki oddziałującej na mechanikę jazdy. O profesjonalizmie twórców świadczy też zaimplementowany w drugiej części moduł RealRoad, zajmujący się obliczaniem na podstawie przejazdu poszczególnych graczy, na ile i w których miejscach zmienia się przyczepność toru.
Potencjał gry: 100%
Premiera: 2014
To gra dla prawdziwych hardkorowców, osób zdecydowanych walczyć o ułamki sekund na każdym okrążeniu, wyposażonych w porządną kierownicę i wolę nieustannego doskonalenia się. Jej potencjał jest ogromny głównie dzięki oddanej społeczności fanów i dziesiątkom, jeśli nie setkom, modów wzbogacających zabawę o kolejne doznania. To tytuł na wiele lat, z którego pełną przyjemność czerpać będą jednak jedynie zawodowcy gotowi wysupłać gotówkę na comiesięczny haracz dla dewelopera.