Gran Turismo 6. Need for Speed, Forza Motorsport i Gran Turismo - przegląd wyścigów samochodowych
Spis treści
Gran Turismo 6
Drugie pełnoprawne Gran Turismo przygotowywane z myślą o PlayStation 3 to, jak zapewniają twórcy gry, zdecydowany krok w kierunku realizmu. Pudełkową fizykę zastąpi ulepszona aerodynamika, zupełnie przemodelowane zachowanie opon oraz niezależne zawieszenie, dzięki któremu auta w końcu nabiorą właściwej im masy, a na dodatek będzie nimi pięknie bujało na zakrętach.
Próbkę nowych możliwości silnika zaprezentowało już demo GT Academy 2013, będące właśnie fragmentem Gran Turismo 6. Dostępne w nim trzy modele Nissana, każdy z nieco innej parafii, ładnie prezentują różnice w prowadzeniu tych pojazdów.
W „szóstce”, co oczywiste, poszerzeniu ulegnie baza aut. Będzie ich więcej w wersji premium, zaś standardowe otrzymają ładniejsze i bardziej wyraźne tekstury. Ekipa Polyphony Digital opracowała także zupełnie nowy silnik graficzny, lepiej radzący sobie z efektami postprocesowymi i w końcu eliminujący paskudne cienie rzucane w czasie rzeczywistym, które tak bardzo szpeciły piątą odsłonę serii.
Potencjał gry: 100%
Premiera: koniec 2013
Gran Turismo 6 ma ogromny potencjał i świetlaną przyszłość przed sobą. Cierpliwym użytkownikom starcza na lata i zazwyczaj przechodzi na emeryturę dopiero wraz z nadejściem kolejnej odsłony cyklu. W tym przypadku grze nie powinna zaszkodzić nawet premiera nowej konsoli PlayStation - „trójek” na salonach wciąż będzie mnóstwo, zaś twórcy już przebąkują tu i tam, że najprawdopodobniej „szóstka” trafi także na PlayStation 4. Nie bez znaczenia jest też w przypadku tej serii wsparcie dla wielu popularnych kierownic, z którymi zabawa nabiera zupełnie nowego smaku.