Pillars of Eternity II: Deadfire. Najbardziej oczekiwane gry 2018 roku – będą hity?
Spis treści
Pillars of Eternity II: Deadfire
- Producent: Obsidian Entertainment
- Data premiery: 2018
Dla zaniedbywanych przez lata miłośników klasycznych gier RPG wydane w 2015 roku Pillars of Eternity było niczym objawienie. Łatwo więc zrozumieć, że deweloperzy z Obsidian Entertainment od razu po ukończeniu swojego mniejszego projektu, Tyranny, postanowili przejść do prac nad kontynuacją swego najwybitniejszego dzieła. Trudno sobie wyobrazić, by Pillars of Eternity II: Deadfire miało okazać się niewypałem. Studio ma niezbędne doświadczenie, wsparcie finansowe fanów (którzy w trakcie miesięcznej kampanii w serwisie Fig zebrali na grę łącznie 4,4 miliona dolarów) oraz parę nowych, interesujących pomysłów.
W kontynuacji pojawi się wieloklasowość postaci oraz podklasy dla każdej specjalizacji, możliwość posiadania własnego statku, cykl dobowy i dynamicznie zmieniający się świat gry. Modyfikacje te mają jeszcze ulepszyć i tak już fenomenalną formułę, znaną z pierwszej części. Jedyny problem jest taki, że Obsidian Entertainment ma skłonność do spóźniania się z premierami. Miejmy nadzieję, że w przypadku Deadfire tak się nie stanie, a miłośnicy gatunku otrzymają erpegowe wydarzenie roku.
GRZEGORZ „GAMBRINUS” BOBREK, TVGRY.PL
To może być dobre 12 miesięcy. Przede wszystkim będzie to ostatni rok marzeń o VR-owym podboju świata. Z każdym mijającym miesiącem wszystkie Oculusy i Vive’y starzeją się wyraźnie względem stacjonarnego grania. Niska jakość portu Skyrima stanowi przypieczętowanie losu wirtualnej rzeczywistości. Stawiam, że mało kto z deweloperów będzie chciał inwestować więcej w ten biznes poza Sony, które w swoim czasie długo broniło technologii ruchowych i 3D.
Przy tym czeka nas dojrzały moment w życiu obecnej generacji konsol – piąty rok w przypadku takiego PlayStation 2 przyniósł gry Resident Evil 4, Shadow of the Colossus czy God of War. W teorii lista premier na rok 2018 też prezentuje się nieźle, ale jestem pewien, że będzie ona jeszcze mocniejsza. Coraz wyraźniej rysuje się trend zapowiadania tytułów, gdy te są praktycznie gotowe do wydania, więc sporo nowości ujawnionych zostanie wiosną i latem z datami debiutów już na jesień. Szczególnie interesują mnie nowe projekty Bethesdy, która wychodzi na prowadzenie w wyścigu o miano najlepszego wydawcy singlowych pozycji AAA. Poza tym raczej się nie zawiodę – do szczęścia wystarczą mi nowe Pillarsy.
Spider-Man
- Producent: Insomniac Games
- Data premiery: 2018
Peter Parker do tej pory mógł tylko zazdrościć Batmanowi naprawdę udanej gry (a nawet całej serii!), wiele wskazuje jednak na to, że w przyszłym roku się to zmieni. Rozgrywka w produkcji studia Insomniac Games, które wyrobiło sobie renomę m.in. cyklem Ratchet & Clank, oprze się na dwóch głównych fundamentach. Pierwszym będzie zręcznościowa walka z kolejnymi przestępcami oraz złoczyńcami, w której Spider-Man zrobi użytek ze swojej nadludzkiej zwinności, otoczenia oraz naturalnie pajęczyny.
Drugi to z kolei eksploracja Nowego Jorku, podczas której Człowiek Pająk będzie mógł w szybki sposób przemierzać duże dystanse, bujając się pomiędzy budynkami oraz chodząc po ścianach. Dotychczasowe fragmenty rozgrywki prezentują się wyjątkowo efektownie – choć spore obawy budzi natłok oskryptowanych sekwencji QTE. Poza tą jedną uwagą growy Spider-Man, będący tytułem ekskluzywnym na PlayStation 4, zapowiada się na produkcję świetnie wyglądającą i dającą masę frajdy. Skoro Batman: Arkham jest tak udaną grą, czemu tym razem miałoby być inaczej?