autor: Damian Pawlikowski
Team Fortress. Mody do Half-Life'a, które zmieniły świat gier
Spis treści
Team Fortress
- Modyfikacja: 1996
- Pełnoprawna gra: 2003
Znacie Team Fortress 2? No pewnie, że znacie! A wiecie, że pierwsza odsłona tej humorystycznej strzelanki multiplayer, zwana Team Fortress Classic, była powstałym w 1996 roku modem do... pierwszego Quake'a? "Zaraz, zaraz! Jak to? Miały być modyfikacje do Half-Life'a, toż to kpina i potwarz!" - pomyślicie zapewne. Spokojnie, historia nie kończy się wcale na tytule Johna Carmacka i spółki. Nakładka stała się na tyle popularna, że w 1999 roku ci sami twórcy pokusili się o jego konwersję na silnik wykorzystywany w produkcji Valve (pod kierownictwem samego studia, gdzie szybko zagrzali miejsce), zaś w 2003 roku wypuścili na światło dzienne właściwą grę pod tym samym tytułem. A co ze sławetnym, komiksowym Team Fortress 2? Możecie się zdziwić, ale kontynuacja gry została ukończona już w 1999 roku (dokładnie wtedy, co Team Fortress Classic), a okraszono ją wówczas podtytułem Brotherhood of Arms. Według szczęśliwców, którzy mieli okazję wypróbować sieciową strzelankę, szykował się prawdziwy killer, ale ponieważ tytuł śmigał na zmodyfikowanym silniku Quake'a, Valve wstrzymało się z oficjalną premierą aż do 2007 roku, kiedy to oparty na Source Engine shooter trafił na sklepowe półki w pakiecie zwanym The Orange Box. Późno bo późno, za to w doborowym towarzystwie Half-Life 2, dwóch jego dodatkowych epizodów oraz pierwszego Portala. Must have!