autor: Damian Pawlikowski
Black Mesa. Mody do Half-Life'a, które zmieniły świat gier
Spis treści
Black Mesa
- Modyfikacja: 2012
- Pełnoprawna gra: wkrótce
Dzięki zbiorowemu wydaniu przełomowego shootera Half-Life 2 wraz z dwoma rozwijającymi fabułę epizodami, w pakiecie The Orange Box z 2007 roku, wielu z nas dostało pierwszą okazję, by na własne oczy przekonać się, jak genialną grą jest produkcja Valve - i przy okazji zrozumieć dlaczego Internet dostaje bzika za każdym razem, gdy pojawia się kolejna poszlaka o premierze najnowszej odsłony. Interaktywna produkcja Half-Life 3 staje się więc swego rodzaju legendą pokroju Duke Nukem Forever, z tym że ani razu nikt jej oficjalnie nie zapowiedział... co nie zmienia faktu, że po fantastycznych odsłonach cyklu oczekiwania wobec kolejnego odcinka dosłownie sięgają kosmosu. Aby uprzyjemnić wszystkim - być może daremne - wyczekiwanie niusów i przedstawić kultową pierwszą odsłonę serii współczesnym graczom, grupka zapaleńców postanowiła przy użyciu silnika Source odrestaurować Half-Life, które w dniu premiery działało na przestarzałym GoldScr Engine. Trzynastoosobowa drużyna znana w 2004 roku pod nazwą Black Mesa: Source, z czasem urosła do czterdziestoosobowego teamu deweloperskiego Crowbar Collective, zaś jego projekt został częściowo opublikowany pod koniec 2012 roku całkowicie za darmo. Pozbawiony świata Xen remake pierwszego Half-Life’a zdobył ogromne uznanie nawet wśród autorów oryginału, którzy dali zdolnym (od)twórcom zielone światło do wypuszczenia w niedalekiej przyszłości płatnej, kompletnej wersji gry na platformie Steam. I na co komu trzeci rozdział historii, skoro powstają takie perełki?