Garry's Mod PC
Komercyjna wersja jednej z najpopularniejszych modyfikacji silnika Source, stworzonej w 2004 roku przez Garry’ego Newmana.
Garry's Mod Premiera PC
29listopada2006
producent: Facepunch Studios wydawca: Valve Corporation Strona oficjalna
Polskie napisyAngielskie napisy i dialogi
Duchowy następca Garry's Mod z kartą na Steam. s&box ma być także silnikiem do tworzenia gier
Najlepiej sprzedającą się grą tylko na PC wcale nie jest WoW. Bestseller wszech czasów to Garry's Mod
„Nie chcę co roku płacić Unity 500 tys. dolarów”. Twórca Garry's Mod stawia wszystko na jedną kartę, jaką jest nowy silnik
Garry’s Mod jest komercyjną wersją jednej z najpopularniejszych modyfikacji silnika Source. W praktyce stanowi ona potężny warsztat, w którym mamy możliwość tworzenia, powielania i łączenia ze sobą obiektów, pochodzących z gier opartych na tym engine, zgodnie z prawami fizyki symulowanymi przez oprogramowanie firmy Havok. Cechą charakterystyczną Garry's Mod jest możliwość zabawy w trybie piaskownicy, co oznacza brak ściśle sprecyzowanych celów dla graczy i praktycznie nieograniczony wpływ zarówno na generowane środowisko, jak i zasady gry.
Pierwsza wersja Gmoda stworzona została w 2004 roku przez zapaleńca Garry’ego Newmana i uhonorowana została wieloma nagrodami Mod of the Year, przyznawanymi m.in. przez GameSpy, Mod DB czy PC Gamer. Program szybko zyskał rzesze zwolenników, co przyczyniło się do jego błyskawicznego rozwoju. 29 listopada 2006 r. wersja oznaczona numerem 10 zadebiutowała oficjalnie na Steamie. Od tego czasu jest dystrybuowana i wspierana przez tę platformę jako pełnoprawna, komercyjna aplikacja, stale rozwijając się i zrzeszając wokół siebie milionową społeczność fanów.
Aby w pełni cieszyć się możliwościami, jakie daje Garry’s Mod wystarczy mieć zainstalowaną na dysku twardym dowolną grę, opartą na silniku Source, np. Half-Life 2, Team Fortress 2, Counter-Strike: Source czy Left 4 Dead. Dzięki temu uzyskujemy dostęp do tysięcy modeli, broni, postaci, skórek czy przedmiotów pochodzących z bogatej biblioteki gier Valve, a także modyfikacji i skryptów, tworzonych przez samych graczy przy pomocy języka Lua i publikowanych w specjalnym warsztacie dostępnym na platformie Steam. Możemy więc stworzyć dowolny krajobraz, np. w futurystycznej scenerii Half-Life’a 2, w realiach II wojny światowej rodem z Day Of Defeat, czy w klimacie horroru znanym z serii Left 4 Dead. Następnie umieszczamy w nim wrogów i postacie NPC – nic nie stoi na przeszkodzie by w przyszłościowym City 17 umieścić hordy zombie, bądź też posadzić facetów w garniturach za grzmiącymi działami z czasów wojny. Ilość kombinacji jest przeogromna, a jedynym ograniczeniem jest nasza fantazja. Dzięki możliwościom Havok Physics Engine i doskonałemu modelowi ragdoll możemy w dowolny sposób modyfikować pozy naszych postaci, a także modelować mimikę ich twarzy.
Tryb piaskownicy, przeznaczony zarówno dla jednego jak i wielu graczy to jednak dopiero wstęp do możliwości, jakie Gmod otwiera przed nami w trybie multiplayer. Na tworzonych przez nas mapach możemy bowiem prowadzić emocjonujące rozgrywki wieloosobowe w sieci LAN, bądź przez internet - przy czym cel i zasady gry ustalamy oczywiście sami. Przeglądając listę dostępnych trybów gry trafimy np. na przypominający nieco Counter-Stike’a Trouble In Terrorist Town, wykorzystujący pomysł z Left 4 Dead Zombie Survival, czy oparty na bitwach morskich tryb Pirate Ship Wars. Fantazja graczy nie ma tu praktycznie granic, a najlepszym tego dowodem są tak oryginalne pomysły, jak wymagające zręcznego pokonywania przeszkód Art Of Parkour, czy wyścigi własnoręcznie zbudowanych sań w Sled Build.
Ostatnia modyfikacja 25 września 2024
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna
Ocena użytkowników: 9,2 / 10 na podstawie 1873 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Garry's Mod: Odpowiednia dla każdego wieku.
Garry's Mod Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium III 1
- 7 GHz
- 512 MB RAM
- Karta grafiki 64MB (GeForce 4 Ti4200 lub lepsza)
- 150 MB HDD
- Windows XP/Vista/2000