The Dark Mod PC
Samodzielna wersja modyfikacji do gry Doom 3, upodabniającej dzieło studia id Software do skradanek z serii Thief. Jest to darmowa produkcja stworzona przez niezależny zespół Broken Glass Studios. The Dark Mod 2.
The Dark Mod Premiera PC
8października2013
producent: Team Dark Mod wydawca: Team Dark Mod Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
The Dark Mod 2.0 to całkowicie samodzielna wersja modyfikacji do gry Doom 3, upodabniającej dzieło studia id Software do skradanek z serii Thief. Jest to darmowa produkcja (dostępna do pobrania przez Internet), a za jej powstanie odpowiada niezależny zespół Broken Glass Studios.
Podobieństwa do cyklu tworzonego pierwotnie przez Looking Glass Studios są niezwykle wyraźne. Omawiany tytuł osadzony został w mrocznym, gotyckim świecie fantasy, zawierającym również pewne elementy steampunku. Wcielamy się w postać nieuchwytnego złodzieja, którego podstawowym celem jest obłowienie się skarbami i kosztownościami, wyniesionymi z rozmaitych pilnie strzeżonych miejsc. Brak tutaj konkretnej linii fabularnej, gra stanowi bowiem rodzaj platformy i piaskownicy, którą można wzbogacić o mapy, misje i kampanie stworzone własnoręcznie lub pobrane z Internetu.
Inspiracje Thiefem widać również w mechanizmach rozgrywki. Świat obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP) i przemierzamy go, przemykając od cienia do cienia i od kryjówki do kryjówki, by nie dać się wykryć strażnikom. Bohater nie radzi sobie najlepiej w walce wręcz i o ile starcie z pojedynczym gwardzistą ma szansę wygrać, tak w batalii przeciwko całemu patrolowi straży jest z góry skazany na porażkę. Na szczęście do dyspozycji postaci oddano liczne akcesoria i gadżety, jako żywo przypominające ekwipunek posiadany przez Garretta z cyklu Thief. Znajdziemy tu między innymi łuk ze strzałami wodnymi (gaszącymi pochodnie) czy gazowymi (obezwładniającymi wszystkie istoty żywe w zasięgu rażenia), a także narzędzia pokroju pałki, służącej do cichego ogłuszania wartowników.
W stosunku do edycji niesamodzielnych (kończących się na numerze 1.08), w wersji 2.0 poprawiono sztuczną inteligencję postaci niezależnych. Choć nadal jest ona daleka od ideału, to wyeliminowano błędy pozwalające łatwo pozbywać się strażników. Ponadto sprawniej przeszukują oni lokacje, mają lepszy słuch (choć czułość ich zmysłów można samodzielnie ustawić w menu konfiguracji), do tego zwracają uwagę np. na drzwi, które nieoczekiwanie zostają otwarte obok nich. Gwardziści zaczęli też w końcu prawidłowo reagować na upadające obok ciała kolegów, jako że wiąże się to z odpowiednio donośnym odgłosem (tym wyraźniejszym, im cięższy rynsztunek noszą postacie).
Usamodzielnienie The Dark Mod sprawiło również, że twórcy zrezygnowali z wielu elementów pochodzących oryginalnie z Dooma 3. Innymi słowy, podmieniono mnóstwo obiektów graficznych i dźwięków, jednocześnie w wielu wypadkach ulepszając je. Dotyczy to szczególnie oprawy wizualnej, zaopatrzonej między innymi w ładniejsze modele postaci – niemniej, jakość warstwy technicznej w dalszym ciągu znacząco odstaje od dzisiejszych standardów, oferując grafikę mniej więcej na poziomie wydanego w 2004 roku Thief: Deadly Shadows.
Niestety, z krokiem, na który zdecydowało się Broken Glass Studios, wiążą się także pewne wady. Z racji przebudowania struktury całej produkcji, udostępnione wcześniej dodatkowe misje i etapy mogą przestać funkcjonować, uniemożliwiając wręcz zabawę w The Dark Mod. Twórcy zalecają usunięcie wszystkich poziomów pobranych do wersji wcześniejszej niż 2.0.
Ostatnia modyfikacja 10 października 2013
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 9,1 / 10 na podstawie 149 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe The Dark Mod: Odpowiednia dla każdego wieku.