Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 listopada 2024, 13:55

Duchowy następca Garry's Mod z kartą na Steam. s&box ma być także silnikiem do tworzenia gier

s&box ma być nie tylko następcą Garry's Mod jako platformy do gier. Facepuch Studios chce pozwolić na tworzenie samodzielnych gier, także płatnych.

Źródło fot. Facepunch Studios.
i

Następca Garry’s Mod wreszcie trafił na Steama (w formie karty produktu) i twórcy od razu ruszyli z testami. s&box jest obecnie w fazie tzw. Developer Preview, czyli de facto bety dostępnej dla nielicznej grupy osób, które zarejestrowały się na oficjalnej stronie projektu. To z ich pomocą twórcy ze studia Facepunch „codziennie” poprawiają swoją „piaskownicę”.

Dla przypomnienia: oryginalny Garry’s Mod rozpoczął żywot jako jedna z najpopularniejszych modyfikacji opartych na silniku Source. To w tym tytule powstało mnóstwo alternatywnych trybów gry (które nawet teraz przyciągają tysiące graczy) oraz spora liczba „uroczych” animacji. Tytuł jest nawet rekordzistą: to największy bestseller na PC w historii.

s&box to tytuł oparty na identycznych założeniach, tyle że bazujący na technologii Source 2. Co jednak ważniejsze, Facepunch Studios traktuje swój projekt nie tylko jako platformę do gier, ale też silnik sam w sobie (niejako w odpowiedzi na absurdalne żądania innych producentów silników gier). Dlatego zespół chce pozwolić na wydawanie projektów powstałych na s&box jako samodzielnych produkcji, być może nawet „zmonetyzowanych” (aczkolwiek tu akurat deweloperzy chcą zachować ostrożność, by być uczciwym zarówno wobec graczy, jak i twórców tych gier).

Obecnie projekt jest na bardzo wczesnym etapie (mimo zapowiedzi ponad 7 lat temu). Dość wspomnieć, że na razie brakuje m.in. ludzkich modelów. Póki co za zastępstwo robią, cytujemy, „ludzie-kiełbaski”.

Data premiery s&box pozostaje nieznana.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej