Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 9 grudnia 2014, 16:01

autor: Damian Pawlikowski

Counter-Strike. Mody do Half-Life'a, które zmieniły świat gier

Spis treści

Counter-Strike

COUNTER-STRIKE
  1. Modyfikacja: 1999
  2. Pełnoprawna gra: 2000

Chyba nie myśleliście, że moglibyśmy obejść się bez wspomnienia o grze, która dla lwiej większości graczy kojarzy się z najlepszymi czasami młodości, spędzonymi po lekcjach (bądź w ich trakcie) w osiedlowych kafejkach internetowych, gdzie ze spokojem mogliśmy oddać kuksańca sprawiedliwości w ramię kampującego kolegi, który dodatkowo zerkał nam przez ramię gdy obieraliśmy sekretną strategię. Counter-Strike to klasa sama w sobie, stanowiąca dla wielu FPSowych wyjadaczy podręcznikowy przykład perfekcyjnej gry sieciowej (i jeszcze lepszej w sieci lokalnej). Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że ich ukochany CS startował w czerwcu 1999 roku jako modyfikacja do pierwszej części Half-Life, za którego odpowiedzialni są uzdolnieni fani podstawki - Minh "Gooseman" Le oraz Jess "Cliffe" Cliffe. Gra wyprzedziła modę na realistyczne shootery, gdyż w tamtych czasach królowały przede wszystkim strzelanki pokroju Unreala, Quake'a, czy Dooma. Po pewnym czasie projekt przedstawiający walkę terrorystów z antyterrorystami ewoluował w samodzielną produkcję, doczekał się kilku wersji (Source oraz Global Offensive), a także stał się platformą turniejową na imprezach e-sportowych. Co więcej, strzelanka doczekała się nawet swoich prywatnych modów, w tym wszystko mówiącego Zombie Mode, piłkarskego Soccer, czy opartego na klasycznym RTS-ie Blizzarda WarCraft III: Reign of Chaos Mode. Cóż, historia lubi zataczać koło.

TWOIM ZDANIEM

Która z wymienionych gier/modów jest najlepsza?

Counter-Strike
62,4%
Day of Defeat
1,9%
Team Fortress
11,6%
The Stanley Parable
3,3%
Black Mesa
6,3%
Dear Esther
1,4%
Garry's Mod
13,1%
Zobacz inne ankiety