autor: Damian Pawlikowski
Garry's Mod. Mody do Half-Life'a, które zmieniły świat gier
Spis treści
Garry's Mod
- Modyfikacja: 2004
- Pełnoprawna gra: 2006
Na koniec pozostał nam smakowity rodzynek pośród zestawienia interaktywnych produkcji, polegających w większości na niezobowiązującej wymianie ognia, bądź eksploracji najeżonych atrakcjami przestrzeni. Garry's Mod to w zasadzie nic innego, jak pokręcony (łagodne słowo) edytor, w którym bez określonego celu możemy manipulować obiektami wyjętymi żywcem z gier opartych na silniku Source, zgodnie z realistycznymi prawami fizyki za sprawą zaimplementowanego silnika fizyki Havok. Tryb piaskownicy pozwala nam korzystać z narzędzia przypominającego wariację Gravity Guna z cyklu Half-Life, za pomocą m.in, którego ustawiamy, łączymy, powielamy, a nawet zmieniamy mimikę trójwymiarowych modeli, wśród których mogą znaleźć się także te indywidualnie zaimportowane przez nas samych. Garry Newman, dumny tatuś projektu, nie zapomniał również o trybie dla wielu graczy, gdzie uczestnicy zabawy wcielają się w dowolnego bohatera, korzystają z każdej broni znajdującej się w Half-Life 2 i biegają po wybranej przez siebie mapie z tejże strzelanki. Ot, głupkowata, acz jakże satysfakcjonująca rozrywka. W dziewięciolecie po opublikowaniu pierwszej grywalnej wersji, ogłoszono iż tytuł zarobił ponad 22 miliony dolarów! Moda na moda (Garry'ego) wciąż jeszcze potrafi nas nieźle zaskoczyć...