Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 23 lipca 2004, 12:49

autor: Borys Zajączkowski

f. Strategie ekonomiczne (tycoony i simy).. Klasyfikacja gier (część druga)

Spis treści

f. Strategie ekonomiczne (tycoony i simy).

Odmiennie niż zdecydowana większość gier komputerowych, strategie ekonomiczne nie polegają na niszczeniu i zabijaniu, :-) lecz na budowaniu. Zadaniem gracza jest takie zarządzanie dostępnymi mu środkami, by je możliwie pomnożyć. Strategie ekonomiczne mogą narzucać graczowi jakiś cel, lecz ich podstawową ideą jest ciągły rozwój, zwiększanie władzy i bogacenie się.

Tytuły strategii ekonomicznych nader często zawierają słowo „tycoon” (rekin biznesu) lub „sim”: „Airline Tycoon”, „Airport Tycoon”, „Capitalism”, „Car Tycoon”, „Dinopark Tycoon”, „Mad TV”, „Railroad Tycoon”, „SimCity”, „SimEarth”, „SimTower”, „Transport Tycoon”, „Theme Park”.

Klasyfikacja gier (część pierwsza)

Zadania polegającego na sklasyfikowaniu gier mogł podjąć się tylko szaleniec - i mieliśmy to szczeście, że trafiliśmy na takiego jednego co się zowie Shuck. Czy mu się to udało? A może popisał zupełne bzdury, z którymi w żadnym wypadku sie nie zgadzacie?