autor: Borys Zajączkowski
b. Przygodówki (klasyczne gry przygodowe).. Klasyfikacja gier (część druga)
Spis treści
b. Przygodówki (klasyczne gry przygodowe).
O tradycyjnych grach przygodowych można by pisać długo i ciepło, gdyż jest to niewątpliwie jeden z najciekawszych gatunków. Ostatnimi czasy głośno było o jego wymieraniu i ustępowaniu pola grom fabularnym tudzież grom akcji, lecz wciąż pojawiające się tytuły z tej kategorii udanie takim proroctwom przeczą.
Idea przygodówek nie zmienia się od lat: gracz steruje poczynaniami jednej lub kilku postaci, doświadcza przygotowanych dla niego przygód, rozmawia z postaciami neutralnymi, zbiera przedmioty, z których pomocą jest w stanie rozwikłać kolejne łamigłówki. O wartości gry przygodowej decyduje przede wszystkim jej warstwa literacka, przez co stanowią one swego rodzaju interaktywne książki.
Przykładów gier przygodowych nie brakuje: „Amazon”, „Atlantis”, „Beneath a Steel Sky”, „The Day of the Tentacle”, „Dark Seed”, „Indiana Jones”, „Kajko i Kokosz”, „King’s Quest”, „Książę i tchórz”, „The Legend of Kyrandia”, „Leisure Suit Larry”, „The Longest Journey”, „Loom”, „Lost in LA”, „Monkey Island”, „Myst”, „Phantasmagoria”, „Pielgrzym”, „Police Quest”, „Rex Nebular”, „Rise of the Dragon”, „Sam & Max Hit the Road”, „Schizm”, „Simon the Sorcerer”, „Space Quest”, „Syberia”, „Teenagent” i wiele, wiele innych.