autor: Borys Zajączkowski
b. Gry karciane.. Klasyfikacja gier (część druga)
Spis treści
b. Gry karciane.
Żaden inny gatunek gier komputerowych nie zdobył takiej popularności w biurach jak różnego rodzaju karcianki. Zaliczyć tu jednak należy także komputerowe adaptacje gier karcianych nowej generacji typu „Magic the Gathering”.
Przykładowe gry czerpią przeważnie nazwy od swoich nie komputerowych odpowiedników: „Bridge”, „Hearts”, „Solitair”.
c. Gry logiczno-zręcznościowe.
Komputery umożliwiły grom logicznym na znaczne poszerzenie konwencji poprzez dodanie między innymi elementów zręcznościowych. Gry logiczno-zręcznościowe opierają się często na atrakcyjnych, oryginalnych pomysłach, natomiast stosunkowa prostota ich kodu sprawia, że są one domeną niezawodowych programistów.
Klasyczne przykłady gier z tego gatunku to: „Archon”, „Blockout”, „Boulder Dash”, „Supaplex”.