autor: Borys Zajączkowski
d. Gry logiczno-przygodowo-zręcznościowe.. Klasyfikacja gier (część druga)
Spis treści
d. Gry logiczno-przygodowo-zręcznościowe.
Za wyróżnieniem takiej hybrydy jako osobnego gatunku przemawia fakt, iż jest ona reprezentowana przez kilka tytułów (powielonych przez kolejne ich części), które na trwałe wpisały się do świadomości graczy i stanowią jakość samą w sobie. Są to przede wszystkim: „Goblins” oraz „Lemmings”.
Przyświecającą im ideą jest oddanie graczowi pod opiekę pewnej liczby stworzeń, które same z siebie gotowe są co najwyżej marnie zginąć i zadaniem gracza jest przeprowadzenie ich przez czyhające na nie niebezpieczeństwa.
e. Wojny rdzeniowe i pochodne.
Stosunkowo interesujący gatunek mieszczący swego rodzaju gry pisane przez programistów dla programistów. Polegają one bowiem na pisaniu zwalczających się nawzajem programów bądź po prostu w zasymulowanej pamięci, bądź za pośrednictwem programowanych maszyn. Stosowanym językiem programowania jest przeważnie język specjalnie stworzony na potrzeby danej gry, a podobny zwykle assemblerom.
Przykładami gier z tego gatunku są: „Combat Zone”, „Core Wars”, „Digital Warriors”.